• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل اخبار 1675اخبار امروز : 0
0
حجت الاسلام حیدری:

روز انتخابات، روز جشن ملّی/ نتیجه انتخابات امروز، پیروزی ملّت ایران و استحکام نظام اسلامی است

  • کد خبر : 1935215
  • 08 تیر 1403 - 16:00
روز انتخابات، روز جشن ملّی/ نتیجه انتخابات امروز، پیروزی ملّت ایران و استحکام نظام اسلامی است
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: امروز برای ملّت غیور و قهرمان ایران، روز جشن ملّی است، انتخابات برای مردم ما روز نشاط و سرور است، چرا که میتوانند با انتخاب صحیح و شایسته، آینده ای روشن را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز ضمن دعوت همگان و توصیه به تقوای الهی، گفت: حواسمان باشد که دنیا محل عبور است و ما مسافر هستیم؛ خودمان را برای سفر قطعی و حتمی که در پیش داریم آماده کنیم.

وی افزود: ما برای این سفر نیاز به آمادگی و توشه داریم؛ وقت سفر برای ما توشه راه لازم است/ بار سفر چه بسته ای مرگ خبر نمیکند_ تا نرسیده مرگ تو، توبه کن از خطای خویش/ چون که اجل فرا رسد توبه اثر نمیکند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: در این فرصتی که خدا به ما داده باید تلاش کنیم. قرآن کریم میفرماید: و بشتابید به سوی مغفرت پروردگار خود و به سوی بهشتی که پهنای آن همه آسمانها و زمین را فرا گرفته و مهیّا برای پرهیزکاران است (آیه ۱۳۳، سوره آل عمران).

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: تقوا کلید بهشت است. یکی از آزمون های بزرگ تقوا، محیط خانه است. ممکن است که انسان در اجتماع بنا به دلایل مختلف، رعایت اخلاق و شرعیات را بکند ولی در محیط خانه، زورگویی کند و ظلم کند. به قول بزرگی: مرد آن است که در خانه با تقوا باشد.

وی خاطر نشان کرد: لذا در روایات اهل بیت علیهم السلام نسبت به رعایت اخلاق در خانه تأکید بسیاری شده است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بهترین شما کسى است که براى خانواده اش بهتر باشد.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: مرد در [اداره‏] خانه و خانواده‏اش، به سه خصلت نیاز دارد که باید آن‌ها را به کار بَرَد، اگر چه این ویژگى‏ها در طبیعت (درون) او نباشد: خوش ‏رفتارى، گشاده‏ دستىِ سنجیده، و غیرت براى ناموس‏‌دارى.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در خطبه دوم اظهار داشت: ۲۴ ذی الحجه، عید مباهله است که به عنوان «غدیر ثانی» نامیده شده است. اگر عید غدیر عید ولایت است، عید مباهله عید فضیلت است.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: بزرگترین فضیلت امیرالمؤمنین در روز مباهله محقق شد چرا که به عنوان «نفس و جان پیامبر» معرفی شد.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی و مساجد ما نباید سریع به استقبال محرم بروند، بلکه باید روز عید مباهله را جشن بگیرند.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به روز انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: امروز برای ملّت غیور و قهرمان ایران، روز جشن ملّی است، انتخابات برای مردم ما روز نشاط و سرور است، چرا که میتوانند با انتخاب صحیح و شایسته، آینده ای روشن را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

وی تصریح کرد: یاد و خاطره شهید جمهور، حضرت آیت الله رئیسی را گرامی میداریم و از خداوند متعال برای ایشان و همراهان شهیدش، علو درجات مسئلت داریم.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: نتیجه انتخابات امروز، پیروزی ملّت ایران و استحکام نظام اسلامی است.

وی اظهار داشت: در دوران سه ساله ریاست جمهوری، شهید رئیسی، عملاً ثابت کرد که رئیس جمهور یعنی خادم جمهور. شهید رئیسی نشان داد که مدیر تراز انقلاب اسلامی باید معتقد به مبانی انقلاب اسلامی، دلسوز و مردمی، فعال و پرتلاش و خستگی ناپذیر باشد. رئیس جمهور باید پاکدست و عدالت محور باشد و برای مبارزه با فساد، ذره ای کوتاه نیاید. رئیس جمهور ایران اسلامی، باید استکبارستیز و معتقد به ظرفیت های داخلی و امید آفرین باشد. اینها میراث گرانقدر شهید رئیسی عزیز بود که تا پای جان بر سر این آرمان ها ماند و مرد اقدام و عمل بود.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: اکنون مطالبه مردم انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی، از رئیس جمهور آینده این است که این راه پرافتخار را با قدرت ادامه دهد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: میراث شهید رئیسی یعنی خدمت خالصانه و شبانه روزی و کار برای خدا؛ و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام حیدری خطاب به دشمن بیان داشت:سخن دیگر ما با رژیم جنایتکار صهیونیستی است. بدانند، ملّت غیور و قهرمان ایران، به فضل الهی، به عقب برنخواهد گشت و در حمایت قاطع از جریان مقاومت خللی ایجاد نخواهد شد.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: همه دوستان و نیروهای انقلابی را به وحدت و همدلی دعوت میکنم؛ امروز متاسفانه گاها مشاهده می‌شود که برخی‌ها به بهانه‌های انتخاباتی کسانی که در جبهه انقلاب هستند را تخریب میکنند، اینها کار درستی نیست.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: اختلاف سلیقه وجود دارد، انتقاد کردن اشکالی ندارد اما به تعبیر رهبر عزیزمان تخریب و توهین و لجن پراکنی خلاف انقلابی‌گری است. ان شاءالله هر آنچه اتفاق بیفتد، به فرموده امام عظیم الشأن ما میزان رأی ملّت است. هر آنچه در انتخابات اتفاق بیفتد، فردای انتخابات باید فضای همدلی و وحدت برقرار باشد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: پنجشنبه ۱۴ تیر ماه روز شهرداری ها و دهیاری ها را خدمت شهرداران عزیزمان، آقای مهندس صادقی شهردار شهر فیروزکوه و آقای مهندس شجاع شهردار شهر ارجمند تبریک میگویم. خدمت دهیاران عزیزمان نیز تبریک میگویم. مهم خدمت خالصانه برای مردم عزیزمان است.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.