• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0

۴۸ داوطلب از حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه با هم رقابت می‌کنند

  • کد خبر : 114162
  • 07 اسفند 1402 - 19:37
۴۸ داوطلب از حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه با هم رقابت می‌کنند

فرماندار دماوند گفت: تا به امروز ۴۸ نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در رقابت برای نمایندگی این مردم این حوزه باقی مانده اند و پایان روز سه‌شنبه آخرین مهلت قانونی برای انصراف است.

به گزارش خبرهای دیمه، رضا طاهرخانی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در یک فضای امن و آرامش خاص میان ۴۸ داوطلب مهیا است تا انتخابات مثال زدنی در شهرستان دماوند داشته باشیم.

وی افزود: ما تا به امروز آرام تمرین انتخابات را نسبت به ادوار گذشته داشتیم و نامزدها همراهی خوبی داشتند و تقاضا داریم تا پایان اخذ رأی گیری ادامه داشته باشد.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: انتخابات ۱۱ اسفندماه نخستین انتخابات دولت سیزدهم است و باید با سلامت کامل و بدون نقص برگزار شود و همچنین حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای هم برای دولت و هم نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار است و همه باید پای کار باشیم.

وی با بیان اینکه از امروز تا پایان برگزاری انتخابات، هیچ مسئول و دست اندرکاری در مرخصی نخواهد بود و همه برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در آماده باش کامل به سر می برند، یادآور شد: هماهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته در دستور کار قرار دارد و لازم است در زمینه امیدآفرینی و تبیین دستاوردهای نظام و دولت در حوزه های مختلف تلاش کنیم و با برگزاری نشست های متعدد با گروه های هدف، آهاد جامعه را به حضور گسترده در پای صندوق های رای تشویق و از هرگونه جانبداری جدا پرهیز کنیم.

طاهرخانی با بیان اینکه در تمامی جلسات و نشست های آموزشی و انتخاباتی به صیانت از آرای مردم به بهترین نحو ممکن تاکید شده است، افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا مردم با اختیار کامل، یک انتخاب درست داشته باشند که نقش دست اندرکاران انتخابات در این زمینه بسیار مهم است.

این سئول خاطرنشان کرد: در بحث موضوعات حاشیه ای که در سطح جامعه است، چتر دوستان اطلاعات و امنیتی گسترده بوده و من هشدار می دهم به کسانی که بخواهند خارج از آرای سالم در این دوره، فکر دیگری داشته باشند.

فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: مطمئن باشید که اقدام قاطعی از سوی همکاران ما در شورای تامین در این زمینه منتظر آنان خواهد بود و بیاییم همه در سلامت انتخابات که یکی از محورهای چهارگانه مقام معظم رهبری است که برای همه ما تکلیف شده به بهترین نحو ممکن نقش ایفا کنیم؛ نامزدها در جای خود و ما نیز به عنوان دست اندرکاران برگزاری انتخابات، سعی و تلاش ما براین است که به بهترین نحو ممکن اقدام کنیم.

با تبیین دستاوردهای نظام و تشویق مردم برای حضور در صحنه، باید تنور انتخابات را گرم کنیم

حجت الاسلام سید احمد میرشریفی، امام جمعه شهر آبسرد نیز در این جلسه گفت: باید همت کنیم تا با تبیین دستاوردهای نظام و تشویق مردم به حضور در صحنه، تنور انتخابات گرم شود و در حقیقت کاری کنیم که نتیجه خوب و عالی باشد.

وی افزود: انتخابات عام ترین و کم هزینه ترین نوع مشارکت سیاسی است و یکی از ملاک هایی که جهت ارزیابی سلامت نظام به ویژه نظام سیاسی می توان به حساب آورد حضور در انتخابات است.

امام جمعه شهر آبسرد خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات، شاهد حضور تعداد زیادی نامزد هستیم که این حضور نشان از سلامت نظام سیاسی دارد و چون نظام سیاسی کشور سالم است موجب شده تا مشارکت افزایش یابد که اگر اینگونه نبود این تعداد نامزد نداشتیم.

میر شریفی ادامه داد: انتخابات فرصتی است برای چرخش نخبگان و گروه های مختلف تا در این عرصه فعالیت کنند و حواسمان باشد که تلنگری به ما است تا بدانیم این میزی که در دست ما است امانت بود و انشالله خوب نگهداری کنیم.

۱۱۷ بازرس و هشت سربازرس در شعبات اخذ رای حضور خواهند داشت

مهدی رضایی‌مهر، رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان دماوند نیز گفت: در این دوره از انتخابات ۱۱۷ بازرس و هشت سربازرس در شعبات اخذ رای حضور خواهند داشت و بر فرآیند برگزاری انتخابات نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه گزارشاتی که به بازرسی می رسد به مسئولان فرادستی اطلاع می دهیم، افزود: برخی از روسای ادارات برای تعدادی از کاندیدا تبلیغات انجام می دهند که از نظر شرعی و اخلاقی و قانونی مشکل دارد و این مهم چه در ساعات اداری و چه در خارج از ساعات ممنوع است و نباید از وسایل دولتی و بیت المال در این عرصه استفاده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با فیلترهایی که دارد، کاندیدهای در صحنه را قطعا اصلح دانسته که به فرموده امام راحل کار کنیم تا بماند، نه کار کنیم تا بمانیم.

وی اظهار داشت: درخصوص اقدامات شهرداری دماوند جهت فراهم سازی شور و نشاط انتخاباتی در اعیاد شعبانیه نیز امروز جشنی برای مردم منطقه برگزار خواهد شد که در این جشن به اهمیت انتخابات نیز تاکید می شود.

با ۶۰۰ ناظر به صورت مستقیم بر امر انتخابات نظارت داریم

رئیس هیات نظارت انتخابات شهرستان دماوند نیز اظهار داشت: ما هیات نظارت با خدای خود عهد بستیم که عهدی از نامزدها برای ما تفاوتی ندارد و کار را بر همین منوال پیش خواهیم برد.

حجت الاسلام حسین خانی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ ناظر به صورت مستقیم در کنار دیگر اعضای ستاد بر امر انتخابات نظارت دارند و خط قرمز ما حفظ بی طرفی است، افزود: روسای ادارات نقش مهمی در سلامت و پشتیبانی انتخابات دارند و نتیجه انتخابات آن چیزی است که مردم تصمیم خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: تا این لحظه عواملی نداریم که بخواهد به صورت غیرقانونی نتیجه انتخابات را تغییر دهد؛ ممکن است برخی تخلفات گزارش شود که همه آنها از ماه ها پیش از سوی شورای تامین و دفتر نظارت بر انتخابات در حال رصد و مستند سازی است ولی می توان گفت وضعیت برگزاری انتخابات در شهرستان یک وضعیت خوب و قابل قبولی چه در بعد اجرا، چه در بعد هماهنگی و همدلی و چه در بعد فعالیت نامزدها است و بدانید که مردم حرف آخر را خواهند زد.

رئیس هیات نظارت انتخابات شهرستان دماوند با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در عرصه انتخابات حفظ زیرساخت ها است، گفت: ثبات برق و وسایل ارتباطی در روز انتخابات بسیار مهم است و خدا نکند که در کانونی از کانون های ما برق پایدار نباشد و یا خللی در بعد ارتباطی حاصل شود که لازم است توجه ویژه صورت گیرد.

وی افزود: حفظ نظم و امنیت و رعایت قانون در روز انتخابات بسیار مهم است که قطعا افراد امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی به صورت جدی در حال کوشش هستند ولی این مهم همت همه جانبه می طلبد تا شاهد برگزاری حماسه پرشور در منطقه باشیم و کسی انتخاب می شود که به درد شهر بخورد و گره ای از کار و مشکلات مردم باز کند.

به کسانی که تخلف می‌کنند، هشدار می‌دهیم به مسیر قانون بازگردند

مرتضی طهماسبی، دادستان شهرستان دماوند در نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار داشت: از همه کسانی که در تبیین دستاوردهای نظام تلاش می‌کنند به ویژه ائمه جمعه شهرستان دماوند قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: تشکر از کاندیداهایی که قانون را رعایت می‌کنند و باید دست بوس آنها باشیم که در امر مشارکت حداکثری مردم تلاش می‌کنند.

دادستان شهرستان دماوند تصریح کرد: به کسانی که تخلف می‌کنند، هشدار می‌دهیم به مسیر قانون بازگردند در غیر این صورت به زودی قدرت قانون به آنها نشان داده خواهد شد.

طهماسبی بیان کرد: از ابتدای امسال در جلسات مختلف به کسانی که گارد نامزد انتخاباتی گرفته بودند، هشدار دادیم که تحت رصد هستند و اکنون وقت برخورد با متخلف است؛ مستندسازی‌های لازم انجام شده و اگر با فرد متخلفی برخورد شد، کسی گله‌ای نداشته باشد.

دادستان شهرستان دماوند هشدار داد: اگر کسی سودای نمایندگی دارد و اقدامات غیرقانونی از جمله خرید رأی انجام دهد، بعد از انتخاب شدن هم مصون نیست؛ مراجع اطلاعاتی و امنیتی دست به دست هم دادند که از آرای صحیح مردم صیانت کنند و کسی خود را مصون نداند.

طهماسبی ادامه داد: مردم گلایه دارند، اما همراه نظام هستند، هر چند ما مسوولان نتوانستیم خواسته‌های مردم را برآورده کنیم، اما امیدواریم مردم در کنار حضور پرشور خود در انتخابات پیش‌رو، فرد اصلح را انتخاب کنند تا اثرگذاری بیشتری در قانون‌گذاری صحیح داشته باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.