• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
1
امام جمعه فیروزکوه:

یکی از رسالت های مجموعه آموزش و پرورش شهرستان، کشف استعدادها و تلاش برای شکوفایی آنها است

  • کد خبر : 114655
  • 14 اردیبهشت 1403 - 21:46
یکی از رسالت های مجموعه آموزش و پرورش شهرستان، کشف استعدادها و تلاش برای شکوفایی آنها است
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: بحمدالله فیروزکوه دارای استعدادهای مختلفی است که نیاز به عزم جدّی برای شکوفایی آنها است.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز گفت: بیشترین روایات اهل بیت علیهم السلام، از وجود مقدّس امام صادق علیه السلام است و مذهب شیعه امامیه، به نام «مذهب جعفری» معروف است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: رهبران مذاهب اربعه اهل سنت _حنبلی، حنفی، مالکی و شافعی_ با واسطه یا بدون واسطه از شاگردان امام صادق علیه السلام هستند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس روایت امام صادق علیه السلام، کسی که نماز را سبک بشمارد، مشمول شفاعت اهل بیت علیهم السلام نمیشود.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: ازدواج و تشکیل خانواده، محبوب ترین و عزیزترین بنا نزد خداوند متعال است.

وی افزود: خداوند در سوره نور آیه ۳۲، وعده داده است که اگر کسی ازدواج کند و از فقر نترسد، از فضل خود او را بی نیاز خواهد کرد؛ آیا اگر انسان راستگو و ثروتمندی به ما وعده بدهد، باور نمیکنیم؟ چه کسی از خداوند متعال توانمندتر و راستگوتر؟!!!

امام جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم عنوان کرد: اگر کسی اهل تقوا باشد و در مسیر تقوا، استقامت بورزد، مشمول نصرت الهی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم مظلوم غزه، مؤمنانه مقاومت کردند و امروز نصرت الهی را میبینند؛ هزاران نفر از دانشجویان سراسر دنیا، به دفاع از آنها برخواستند و علیرغم برخورد خشن پلیس و دستگیری از حق مردم غزه دفاع کردند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: غربگرایان داخلی که ادعای آزادی بیان و دفاع از دانشجو را دارند، چرا نسبت به برخورد خشن با دانشجویان طرفدار فلسطین سکوت کرده اند؟

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: این اقدام دانشجویان مدافع فلسطین، یادآور تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و نامه ایشان به جوانان اروپا و آمریکاست که حدود ۱۰ سال قبل، بذر بیداری را در اعماق جان این جوانان نشاند و امروز ثمره آن را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: بعد از عملیات وعده صادق، برخی غربگرایان فکر میکردند که جنگ و ناامنی اقتصادی پیش می آید ولی در این روزها شاهد برگزاری بزرگترین رویداد تجاری کشور در حوزه صادرات بودیم و تجار و بازرگانان از ۷۰ کشور با میل و شوق به ایران آمدند که فرصت مناسبی برای تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای دنیا پیش آمد.

حجت الاسلام حیدری افزود: این مسئله نشان داد که منطق مقاومت و هجوم بر دشمن، نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی می‌شود بلکه به ثبات بازار و امنیت سرمایه‌گذاری کمک میکند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: بعد از عملیات افتخار آمیز وعده صادق، نوبت وزارتخانه های اقتصادی است که با نقطه زنی علیه سوداگران امنیّت اقتصادی ایران در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم قدم مؤثر بردارند تا انشالله شاهد رونق اقتصادی و معیشتی باشیم.

امام جمعه فیروزکوه گفت: یکی از رسالت های مهم فرهنگیان و معلّمان عزیز، احیای هویت ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان است؛ معرفی مفاخر دینی و ملّی، بیان فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و پیشرفت های کشور، احساس هویت را در دانش آموزان زنده و آنها را به آینده کشور امیدوار میکند.

وی خاطر نشان کرد: معلّمان عزیز، دانش آموزان را به حضور در مساجد و هیئات تشویق و شرکت در فعالیت های اجتماعی تشویق کنند.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: یکی از رسالت های مجموعه آموزش و پرورش شهرستان، کشف استعدادها در زمینه های مختلف و تلاش برای شکوفایی آنها است؛ بحمدالله فیروزکوه دارای استعدادهای مختلفی است که نیاز به عزم جدّی برای شکوفایی آنها است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: در آستانه روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، به جوانان برومند هلال احمر و ریاست محترم جمعیت هلال احمر شهرستان تبریک عرض میکنم و از زحمات عزیزان نسبت به حضور هفتگی در نماز جمعه تشکر میکنم.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.