• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
حجت الاسلام سراج:

یک وجه کرامت امام حسن(ع) توجه به فقرا و نیازمندان بود

  • کد خبر : 112353
  • 17 فروردین 1402 - 7:08
یک وجه کرامت امام حسن(ع) توجه به فقرا و نیازمندان بود
کارشناس مذهبی گفت: در تاریخ به صراحت بیان کرده است امام حسن مجتبی (ع) حداقل یکبار تمام اموال خود را در راه خدا بین فقرا تقسیم کرد.

حجت الاسلام محمدابراهیم سراج، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرهای دیمه، با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی اهل بیت (ع) بسیار ستودنی است و برای همه ما الگو و درس است.

وی ادامه داد: زندگی هر یک از امامان معصوم (ع) مطالعه شود ویژگی‌های رفتاری بسیاری را مشاهده می‌کنیم؛ در زندگی امام حسن مجتبی (ع) همینطور است؛ از حسن اخلاق، از حلم، از صبر و بردباری، از عبادت، از مردم‌داری و دیگر ویژگی‌های ایشان روایات بسیاری وجود دارد.

سراج در خصوص ویژگی کریم اهل بیت بودن امام حسن مجتبی (ع) گفت: در تاریخ به صراحت بیان کرده است امام حسن مجتبی (ع) حداقل یکبار تمام اموال خود را در راه خدا بین فقرا تقسیم کرد و دو بار از آن چه مال دنیایی داشت نیمی از اموال خود را در راه خدا به فقرا بخشیده است؛ این یکی از جلوه‌های بسیار زیبای زندگی امام حسن (ع) است.

این کارشناس مذهبی همچنین تاکید کرد: کرامت و بخشندگی امام حسن (ع) برای ما درس‌آموز است که اگر ما آمادگی روحی لازم را برای اینکه بخش مهمی از اموال خود را در راه خدا ببخشیم، نداریم لااقل در بخش واجب اقتصادی اسلام توجه کافی داشته باشیم که بحث خمس و زکات است؛ در بخش‌های مستحب دینی نیز توجه به فقرا و نیازمندان تاکید ویژه شده است که عنایت به این امر می‌تواند الگوگیری از خصوصیت زندگی امام حسن (ع) باشد.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=112353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.