• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
1
رئیس دانشگاه پیام نور فیروزکوه:

منشاء شعار مرگ بر آمریکا قبل از انقلاب است

  • کد خبر : 113872
  • 16 آذر 1402 - 13:55
منشاء شعار مرگ بر آمریکا قبل از انقلاب است

رئیس دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه گفت: منشاء شعار مرگ بر آمریکا از سال ۱۳۳۲  با حرکت دانشجویانی که معترض با سیاست های ضد مردمی رژیم پهلوی و استکباری آمریکا بوده است شکل گرفت و این مربوط به بعد انقلاب اسلامی نیست.

علی اکبر اسفندیار در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرهای دیمه، ضمن گرامی داشت روز دانشجو اظهار کرد: حماسه تاریخی ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ نشان داد که مردم ایران ذات استکبار ستیزی دارند و این تبلور از دل دانشجویان تداعی کرد و آشکار شد.
وی تصریح کرد: منشاء شعار مرگ بر آمریکا از سال ۱۳۳۲  با حرکت دانشجویانی که معترض با سیاست های ضد مردمی رژیم پهلوی و استکباری آمریکا بوده است شکل گرفت و این مربوط به بعد انقلاب اسلامی نیست.

وی گفت: دانشجو قشر بیدار جامعه هست و در مسائل گوناگون حرفی برای گفتن دارد، دانشجوی تراز انقلاب اسلامی باید زمان شناس و به اتفاقات داخلی و بین المللی حساس باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه با بیان اینکه دانشجویان امروز مدیران فردای ایران اسلامی خواهند بود، عنوان کرد: دشمنان یکی از راه‌های نفوذ در کشورها را نفوذ در قشر دانشجو و دانشگاه می دانند و اعتقاد دارند که اگر بر دانشجو تسلط پیدا کنند یعنی بر کل کشور مسلط است.

اسفندیار خاطرنشان کرد: در سال های اخیر دشمن برای قشر دانشجو برنامه داشت که با هوشیاری دانشجویان ناکام ماندند، دشمن به دنبال این بود که در قشر دانشجو القاء ناامیدی و پوچی گری و ناتوانی را ترویج کند تا دانشجو نتواند تصمیم ساز باشد.

وی افزود: دانشجو نباید وابسته به حزب و یا گروه و جناح خاصی باشد که این می تواند به جنبش دانشجویی آسیب بزند، معمولا ذات برخی جناح های سیاسی قدرت طلبی و منفعت است و این با ذات دانشجو که استقلال طلبی را می‌پذیرد در تضاد است.

وی گفت: دانشجو و دانشگاهیان برای بهبود وضع معیشتی و حل مشکلات مردم باید به دولت ها راهکار ارائه دهند، ما اعتقاد داریم مشکلات اقتصادی راه حل علمی دارد و این به دست دانشجویان حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور فیروزکوه در پایان تاکید کرد: دانشجویان باید علم و دانش را با اخلاق اسلامی و بصیرت سیاسی تلفیق کنند تا بتوانند حماسه هایی مانند ۱۶ آذر و ۱۳ آبان را در صحنه های گوناگون تکرار کنند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.