• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
فرماندار فیروزکوه:

مناطق گردشگری فیروزکوه تعطیل شدند

  • کد خبر : 112672
  • 18 خرداد 1402 - 10:05
مناطق گردشگری فیروزکوه تعطیل شدند
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: با توجه به تجربه وقوع سیلاب و برای حفظ جان مردم، مناطق گردشگری فیروزکوه تعطیل شدند.

محمد حیدری‌منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرهای دیمه، اظهار کرد: با توجه به وقوع سیلاب در چند نقطه شهرستان فیروزکوه خصوصاً در دهستان پشتکوه واقع در شرق شهرستان و ادامه سیلاب در شهر فیروزکوه تاکنون عوامل امدادی و مجموعه مدیریت شهری شهر فیروزکوه، دستگاه‌های انتظامی و بسیج در حوزه‌های مختلف در سطح شهرستان اقدامات مناسب و به‌ موقعی در جهت کاهش آسیب‌های سیل داشتند.

وی بیان داشت: در روستای طرود از دهستام پشتکوه عمده آسیب‌های ناشی از سیلاب را شاهد بودیم، در این روستا منازل مسکونی برخی از ساکنان منطقه و همچنین دامداری‌های سنتی دچار آسیب شدند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه عنوان کرد: همچنین زمین‌های کشاورزی روستای طرود، سرچمن و پائین‌دست روستای گدوک دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

حیدری‌منش خاطرنشان کرد: ورودی روستاهای سرچمن، گدوک، طرود و سرانزا دچار مشکلات زیادی شده‌اند که تیم‌های ارزیاب از امروز به ارزیابی میزان خسارت وارده ناشی از سیل خواهند پرداخت.

وی با اشاره به تصمیمات ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه، تاکید کرد: با همکاری استاندار تهران مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مختلف کمک‌هایی را در قالب ادوات و تجهیزات مختلف به شهرستان فیروزکوه اعزام کنند، تا بتوانیم با سرعت بیشتری آسیب‌های پس از سیل را کاهش دهیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، اعلام هشدار نارنجی و احتمال وقوع سیلاب برای شهرستان، برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار، از ورود گردشگران و مسافران به تمام مناطق تفریحی فیروزکوه جلوگیری می‌شود.

حیدری‌منش تصریح کرد: برخی از مناطق گردشگری شهرستان برای استفاده گردشگران مناسب‌سازی نشده که با توجه به هشدار وقوع سیلاب در روزهای آخر هفته، با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان از ۱۸ تا ۲۰ خرداد این مناطق را تعطیل شد تا علاوه بر پیشگیری از حوادث ناگوار، مناسب‌سازی این مناطق انجام شود.

وی گفت: تعطیلی مناطق گردشگری شهرستان با توجه به تجربه وقوع سیلاب در این مناطق و برای حفظ جان هموطنان صورت گرفته، همچنین به کشاورزان و دامداران توصیه می‌کنیم تا از قرار دادن محصولات باغی، زراعی و نهادهای دامی در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=112672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.