• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0

مشکلات عشایر در فیروزکوه گسترده‌تر از شهرستان‌های دیگر است

  • کد خبر : 113870
  • 13 آذر 1402 - 13:34
مشکلات عشایر در فیروزکوه گسترده‌تر از شهرستان‌های دیگر است

فرماندار فیروزکوه گفت: عشایر جزو اولویت‌های شهرستان هستند و مسائل و مشکلات عشایر در فیروزکوه، گسترده‌تر از شهرستان‌های دیگر است.

محمد حیدری‌منش در حاشیه برگزاری جلسه شورای عشایر شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرهای دیمه، اظهار کرد: عشایر جزو اولویت‌های شهرستان فیروزکوه هستند که در سند چشم‌انداز شهرستان، در حوزه پیشران‌های توسعه، عشایر دیده شده است. همان‌گونه که امام خمینی (ره) فرمودند، عشایر ذخایر انقلابند؛ عشایر در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و باید قدردان آن‌ها بود.

وی ادامه داد: باور ما این است باید قدردان بدنه مولد و مجموعه‌ای که با فعالیت‌های خود در توسعه اقتصادی و ایجاد ظرفیت‌های مختلف بهره‌وری در سطح شهرستان فیروزکوه اعم از تامین امنیت غذایی و استمرار فعالیت‌هایی که کمک به توسعه محیط زیست و اراضی ملی نقش دارد، بود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات عشایر در فیروزکوه گسترده‌تر از شهرستان‌های دیگر است؛ این نگاهی که در شهرستان فیروزکوه وجود دارد و حمایت‌هایی که امور عشایر استان با اولویت‌بندی دارند، قاعدتاً بر این مبنا باشد، عشایر در سیل و مشکلات زیادی در فصل تابستان و مشکلات راه‌بندان و بسته شدن راه‌ها در زمستان را دارند، به تبع این مزیت عشایر در فیروزکوه نیاز به توجه برای بهره‌گیری بیشتر است؛ جلسات مربوطه باید به صورت مستمر برگزار شود تا دغدغه‌ها را مطلع شویم و پیگیری کنیم.

حیدری‌منش فرماندار شهرستان فیروزکوه در خصوص حوزه بهداشت و درمان عشایر اشاره داشت: در مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان تلاش زیادی داشتند تا مسائل عشایر در این حوزه حل شود؛ مسائل دارویی با مراجع استانی بهداشت و درمان باید هماهنگ شود و در مصوبه نیز باید پیگیری شود تا تامین گردد چون با توجه به شرایط عشایر، توجه به بحث بهداشت و درمان ضروری است.

وی افزود: پیگیری مشکلات مراحل تهیه و توزیع دام ضرورت دارد چرا که تامین‌کننده توانایی تامین دارد و باید گله‌های واحدهای توزیع نیز برطرف گردد؛ از ظرفیت‌های مجموعه‌های دیگر نیز بهره‌مند شوید تا مشکلات این حوزه برطرف شود. شکل‌گیری مرکز عرضه دام جزو دغدغه‌هایی بود که حدود دو دهه مدنظر عشایر شهرستان فیروزکوه است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان کرد: در زمستان مسیر اصلی تردد از شمال کشور به سمت تهران، مسیر فیروزکوه است؛ بسته شدن این مسیر تبعاتی برای مسافران خواهد داشت. قاعدتاً مجموعه راهداری شهرستان تمرکز بر این امر دارد، مجموعه‌های دیگر همچون بخشداری و دهیاری‌ها باید کمک کنند تا اقدامات اولیه در زمینه مشکلات راهداری در زمستان انجام شود، امور عشایر نیز باید در این زمینه به عشایر کمک کنند تا مسیرهای بسته شده باز شود و در مرحله بعد از ظرفیت‌های موجود در شهرستان استفاده کنیم.

حیدری‌منش در خصوص‌ موضوع سوخت تاکید کرد: دامداری‌های سنتی و عشایر سنتی که کوچ نکردند برای تهیه نفت سفید و سوخت مورد نیاز مراجعه کنند تا با مصوبه امروز، به لحاظ تامین سوخت نیز مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.