• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
2
امام جمعه فیروزکوه:

مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت، اقتدار، پیشرفت و عزّت کشور است

  • کد خبر : 114120
  • 27 بهمن 1402 - 15:43
مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت، اقتدار، پیشرفت و عزّت کشور است
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت، اقتدار، پیشرفت و عزّت کشور است؛ هرکس دنبال امنیت، اقتدار و پیشرفت کشور، باید در انتخابات شرکت کند.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز گفت: ماه معظم شعبان، ماه پیامبر خدا است؛ ماهی که با رحمت و رضوان الهی در برگرفته شده است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: صلوات شعبانیه و مناجات شعبانیه را بخوانیم و از این میراث گرانقدر غفلت نکنیم؛ مضامین بالای عرفانی در این ادعیه وجود دارد که از طریق ائمه اطهار علیهم السلام به ما رسیده است.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: ماه رجب و شعبان، فرصتی است که ما خود را برای ورود به مهمانی بزرگ الهی در ماه رمضان آماده کنیم؛ مبادا غفلت کنیم و آمادگی کسب نکنیم.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: یکی از مشکلات خانوادگی، بد صحبت کردن با اعضای خانواده است؛ بر اساس روایت امام سجاد علیه السلام، سخن نیکو، موجب زیاد شدن مال و برکت رزق و طولانی شدن عمر و محبوبیت در خانه و ورود به بهشت میشود.

حجت الاسلام حیدری در ادامه در خطبه دوم اظهار داشت: بر اساس روایت امام رضا علیه السلام، پرداخت خمس مایه برکت رزق، آمرزش گناهان و اندوخته اخروی است.

وی عنوان داشت: خمس با مالیات فرق دارد و هرکدام جای دیگری را نمیگیرد؛ خمس یک واجب شرعی است که نصف آن سهم سادات فقیر و نصف دیگر، سهم امام است که در زمان غیبت، توسط مرجع تقلید برای ترویج دین صرف میشود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه اذعان داشت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، موجب خشم دشمنان شد که خرابکاری در گازرسانی به کشور، از نمونه های خشم آنها از دست مردم بود.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: مردم غیور و قهرمان ایران با حضور باشکوه خود، ثابت کردند که علیرغم مشکلات و گلایه های بحق، پای آرمانهای انقلاب و خون شهدا و منافع ملّی ایستاده اند و خواهند ایستاد؛ پیام حضور باشکوه مردم برای مسئولان این است که قدر این ملّت نجیب و شریف را بدانند و شبانه روز برای خدمت صادقانه به مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد: برخی خیال میکنند که در مسیر اهل بیت علیهم السلام هستند، ولی در بزنگاه از جمهوری اسلامی حمایت نمیکنند؛ مردم را تشویق به راهپیمایی و انتخابات نمیکنند؛ این نوعی عافیت طلبی است.

حجت الاسلام حیدری اذعان‌ داشت: به تعبیر شهید سلیمانی، جمهوری اسلامی حرم است و باید در راه دفاع از جمهوری اسلامی، هزینه داد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: خواص جامعه باید بیدار باشند؛ به تعبیر مقام معظم رهبری، سه آفت خواص جامعه را تهدید میکند: آفت دنیاگرایی، اغوای خواص و عدم شجاعت در عمل.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به انتخابات، بیان داشت: در آستانه انتخاب مهم و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، دو فریضه مهم داریم: ا. شرکت و توصیه به مشارکت حداکثری در انتخابات (تواصی به حق) ۲. بصیرت بخشی به مردم برای انتخاب اصلح.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت، اقتدار، پیشرفت و عزّت کشور است؛ هرکس دنبال امنیت، اقتدار و پیشرفت کشور، باید در انتخابات شرکت کند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: نماینده اصلح کاربلد، متعهد، مردمی،‌ دلسوز،‌ ساده زیست و پیرو ولایت است.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.