• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
امام جمعه فیروزکوه:

مردم از منتخبین خود، انتظار بررسی مشکلات و تلاش برای رفع آنها دارند

  • کد خبر : 114215
  • 18 اسفند 1402 - 14:54
مردم از منتخبین خود، انتظار بررسی مشکلات و تلاش برای رفع آنها دارند
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: منتخبین مردم باید به دور از هرگونه حواشی و اختلاف و درگیری رسانه ای،‌ به فکر خدمت به مردم باشند؛ مردم از منتخبین خود، انتظار بررسی مشکلات و تلاش برای رفع آنها دارند.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز گفت: امام رضا علیه السلام در جمعه آخر ماه شعبان به اباصلت هروی توصیه کردند برای آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان، بسیار دعا کن و استغفار نما و قرآن را بسیار تلاوت کن و از گناهان خود توبه نما، تا وقتى که ماه رمضان داخل مى شود، خود را براى خدا خالص ساخته باشى و هر دَیْن و امانتى بر عهده دارى، ادا کن و کینه هر کس که در دل دارى بیرون نما و گناهانى را که انجام مى دادى ترک کن و از خدا بترس و در امور پنهان و آشکار خود بر خدا توکّل نما، که هر کس بر خدا توکّل کند، خداوند امور او را کفایت مى نماید؛ و در بقیه این ماه این دعا را بسیار بخوان: اَللّـهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ، فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: بیاییم یک خلوتی با خودمان بکنیم؛ چقدر برای ورود به این مهمانی بزرگ آماده هستیم؛ برخی ها این ماه رمضان ممکن است،‌ آخرین رمضان عمرشان باشد.

حجت الاسلام حیدری افزود: اگر پرده ها کنار میرفت متوجه میشدیم در این ماه چقدر رحمت و برکت و عنایت الهی نازل است؛ خداوند متعال به هر بهانه ای،‌ بندگانش را مورد آمرزش و مغفرت خویش قرار می‌دهد.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم، عنوان کرد: یکی از عرصه های تقوا،‌ تقوای اجتماعی است یعنی انسان در عرصه روابط اجتماعی و سیاسی، خدا را در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: بحمد الله مردم ما، علیرغم تبلیغات گسترده دشمنان و بمباران یأس و ناامیدی و پیش بینی آنها بر مشارکت ۱۰ تا ۲۰ درصدی و علیرغم گله مندی های به حق، با حضور باشکوه خود، آنها را مأیوس کردند؛ البته باید مسئولان تلاش بکنند با خدمت بیشتر و صادقانه، سطح رضایتمندی مردم را بالا ببرند.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: نکته مهم در مسئله مجلس این است که دیگر فضای رقابت باید تبدیل به فضای صمیمیت و همدلی شود.

وی خاطر نشان کرد: منتخبین مردم باید به دور از هرگونه حواشی و اختلاف و درگیری رسانه ای،‌ به فکر خدمت به مردم باشند؛ مردم از منتخبین خود، انتظار بررسی مشکلات و تلاش برای رفع آنها دارند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: دعوای سیاسی، کام ملّت را تلخ میکند؛ فضای سیاسی کشور را متشنج میکند و مجلس را از کارآیی خود می اندازد.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: کسی که اهل تقوای سیاسی باشد،‌ از منیت به دور است، از فرصت خدمت به مردم کاملاً استفاده میکند، و لذا خداوند هم به کار او برکت می‌دهد.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: حفظ یاد و خاطره شهدا، یک ضرورت همیشگی است؛ چرا که آنها همچون ستارگانی هستند که راه را نشان میدهند تا یادمان باشد در مسیر استقلال و عزّت، چه خون هایی بر زمین ریخته شد و اقتدار امروز ایران مدیون خون شهداست.

وی اذعان داشت: یکی از مصادیق این اقتدار را چند روز قبل دیدیم، در پی تحریم های ناجوانمردانه کشورهای غربی بویژه آمریکا نسبت به جلوگیری از فروش داروهای بیماران پروانه ای توسط یک شرکت سوئدی … بیماران پروانه ای شکایتی علیه آمریکا در دادگاه حقوقی روابط بین الملل _شعبه ۵۵_ تهران انجام دادند که این دادگاه در نهایت دستور توقیف محموله نفتی آمریکایی در خلیج فارس را صادر کرد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: و جوانان برومند ما در نیروی دریایی ارتش، مقتدرانه نفتکش آمریکایی را با محموله بیش از ۵۰ میلیون دلاری توقیف کردند؛ این نشان از اقتدار امروز جمهوری اسلامی است؛ چه کسی باور میکرد که ایران اسلامی به چنین سطح از اقتدار برسد؟ پس ما میتوانیم و به فضل الهی و خون شهدا و تلاش مسئولان دولتی، گردنه های دیگر را نیز فتح خواهیم کرد.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: دهیاری ها و هیئت امنای مساجد، برای برگزاری نماز جماعت و جلسه منبر، حتماً با هماهنگی اداره تبلیغات، روحانی دعوت کنند.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: با توجه به تقارن ماه مبارک با بهار طبیعت، ممکن است برخی از روی ناآگاهی مبادرت به روزه خواری کنند که انتظار است هم بسیج در قالب گشت نهی از منکر و هم نیروی انتظامی، نگذارند در ملأعام روزخواری شود.

وی افزود: کسانی که میخواهند غذا بخورند یا در رستوران هایی که پوشیده شده یا به بخشی از پارک که به این منظور آماده شده،‌ هدایت شوند؛ اگر کسانی اقدام به هنجارشکنی می‌کنند، به ۱۱۰ اطلاع داده شود تا نیروی انتظامی رسیدگی بکند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: در آستانه سال جدید و هفته احسان و نیکوکاری، چشم نیازمندان و محرومان به دست های پر محبت شما مؤمنین است؛ ان شاء الله همه ما به قدر وسع خویش گرمابخش خانه آنها باشیم.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: رحلت آیت الله امامی کاشانی،‌ یار دیرین امام و رهبری که عمری را در راه مجاهدت در راه اسلام گذراند و در عرصه های مختلف انقلاب،‌ نقش آفرین بود.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.