• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
امام جمعه فیروزکوه:

مردمی بودن و پیروی محض از ولایت، از ویژگی‌های ممتاز شهید رئیسی/ رئیس جمهور بعدی باید راه نیمه تمام آیت الله رئیسی را ادامه دهد

  • کد خبر : 114794
  • 04 خرداد 1403 - 15:55
مردمی بودن و پیروی محض از ولایت، از ویژگی‌های ممتاز شهید رئیسی/ رئیس جمهور بعدی باید راه نیمه تمام آیت الله رئیسی را ادامه دهد
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: ان شاء الله به مدد الهی و با بصیرت مردم، رئیس جمهور بعدی باید راه نیمه تمام آیت الله رئیسی را ادامه دهد تا مردم، اثر تلاش های ایشان را سر سفره خود ببینند.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز، گفت: یکی از آثار تقوا، عزیز شدن انسان است؛ چرا که عزّت واقعی در خانه خداست و هرچه انسان الهی باشد، عزیزتر خواهد بود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: هرچه ایمان انسان بیشتر باشد، نسبت به خانواده خود مهربان تر است؛ یکی از مصادیق مهربانی در خانواده، گشاده دستی و سخاوت برای خانواده است؛ امام رضا علیه السلام فرمودند سزاوار است مرد برای خانواده خود خرج کند تا آرزوی مرگ او را نکنند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه در خطبه دوم، ضمن عرض تسلیت و تبریک شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله سیّد ابراهیم رئیسی، گفت: شهید آیت الله رئیسی، حقیقتاً مقلد و پیرو مکتب امام(ره) بود و به تعبیر شهید بهشتی، سرنوشت مقلدان خمینی چیزی جز شهادت نیست.

وی افزود: شهادت هنر مردان خداست و به فرمایش شهید سلیمانی، کسی شهید می‌شود که شهید زندگی کند.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: علم و دانش، مجاهدت و خستگی ناپذیری، مردمی بودن، اخلاق مداری و سعه صدر و پیروی محض از ولایت، ویژگی‌های ممتاز شهید رئیسی بود.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: علیرغم بی انصافی برخی جناح ها در تخریب وجهه علمی ایشان، شهید رئیسی بالاترین درجه حوزوی و دارای مدرک دکترای فقه و حقوق بودند و صاحب چندین تألیف علمی هستند.

وی خاطر نشان کرد: اخلاص و کار برای خدا، موجب می‌شود که انسان خسته نشود؛ شهید رجایی فرمود کسی که برای خدا کار بکند، هیچگاه خسته نمی‌شود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه عنوان کرد: شهید رئیسی در سیل مزداران، علیرغم گزارش وزیر کشور، شخصاً حضور پیدا کرد و گفت دلم آرام نشد و آمدم تا از نزدیک مشکلات را ببینم؛ یک زمانی در این کشور، در بحبوحه سیل و زلزله، مسئول کشور به تفریح میرفت ولی شهید رئیسی بین مردم و مایه آرامش آنها بود.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: شهید آیت الله رئیسی، با خدا عهد بسته بود که خلاف نظر رهبری عمل نکند و چیزی که خاطر مردم را مکدّر کند نگوید، لذا در مقابل بداخلاقی ها و تخریب ها، سکوت کرد.

وی تصریح کرد: ویژگی ممتاز شهید آیت الله رئیسی، تبعیت محض از ولایت بود؛ گفتمان دولت ایشان، همان گفتمان امام و رهبری بود.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: آیت الله رئیسی، زمانی دولت را تحویل گرفت که طبق اسناد موجود و به تصریح رئیس جمهور وقت، خزانه دولت خالی بود و انبار آذوغه خالی شده بود، ولی دولت با مدیریت جهادی کشور را اداره کرد.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: زمانی که دولت تحویل گرفته شد، کشته کرونا حدود هفتصد نفر بود، ولی مدیریت جهادی و انقلابی، با ساخت و واردات واکسن، کشته های کرونا را به زیر ده نفر رساند.

وی اذعان داشت: آیت الله رئیسی بدون نگران کردن مردم از شرایط، با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام، با مدیریت جهادی، کمر همّت بست، هزاران کارخانه را به چرخه تولید برگرداند و کشور را از شرایط بحران نجات داد.

حجت الاسلام حیدری افزود: ان شاء الله به مدد الهی و با بصیرت مردم، رئیس جمهور بعدی باید راه نیمه تمام آیت الله رئیسی را ادامه دهد تا مردم، اثر تلاش های ایشان را سر سفره خود ببینند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: غربزدگان و لیبرال‌ها که مکتب امام را قبول ندارند، می‌خواهند این مسیر خدمت را تغییر دهند ولی با بصیرت مردم ناکام خواهند شد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه گفت: آشنایی عمیق با قانون اساسی، اسناد بالادستی کشور و گفتمان امام و رهبری از وظایف نمایندگان مجلس است.

وی اظهار داشت: نمایندگان بدور از احساس و هیجان، بر اساس تخصص خود و نیاز کشور، در کمیسیون های مجلس عضو شوند تا بتوانند مؤثر باشند.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد و تعامل سازنده با دولت، برای رفع مشکلات کشور و تحقق شعار سال لازم و ضروری است.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.