• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
امام جمعه فیروزکوه:

محبت اهل بیت (ع) جزئی از هویت ایرانی‌هاست

  • کد خبر : 113030
  • 06 مرداد 1402 - 11:04
محبت اهل بیت (ع) جزئی از هویت ایرانی‌هاست
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: محبت اهل بیت (ع) و ولایتمداری جزء هویت ما ایرانی‌هاست؛ به عبارت دیگر محبت اهل بیت (ع) در DNA هر ایرانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن حیدری در گفتگو با خبرهای دیمه، اظهار کرد: حضور باشکوه مردم در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) بار دیگر ثابت کرد مردم ما عمیقاً دیندار هستند، عمیقاً به اهل بیت(ع) ارادت دارند و عمیقاً دین و آئین خود را دوست دارند و این گزاره که بگوئیم مردم دین‌گریز شده‌اند گزاره تمام و کاملی نیست.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: مردم و جوانان ما گاهی اوقات از اقدامات و کارهای برخی دینداران ناراحت می‌شوند مثلاً اگر مسئولنی دینداری کند ولی در عمل آن طور که شایسته و بایسته است عمل نکند این موجب زدگی مردم می‌شود و ممکن است اقداماتی کنند که از آن بوی دین‌گریزی می‌رسد ولیکن اگر مسئول و کسی که ادعای دینداری می‌کند درست عمل کند و به تعبیر دیگر مرد میدان باشد مردم ثابت کرده‌اند قدردان چنین مسئولی هستند.

مردم با حضور در مراسمات عزای اباعبدالله (ع) نشان دادند دین‌گریز نیستند

وی ادامه داد: در تشییع پیکر شهید عزیز ما سردار قاسم سلیمانی شاهد حضور میلیونی مردم بودیم، در حقیقت مردم ما با حضور باشکوه  خود در تشییع حاج قاسم و همچنین مراسمات محرم بار دیگر ثابت کردند اینها دین‌گریز نیستند.

حیدری افزود: محبت اهل بیت (ع) و ولایتمداری جزء هویت ما ایرانی‌هاست؛ به عبارت دیگر محبت اهل بیت(ع) در DNA هر ایرانی است؛ لذا با وجود تبلیغات گسترده دشمنان ما که مردم از مراسمات امام حسین (ع) استقبال نکنند ما امسال شاهد حضور باشکوه مردم در مراسمات بودیم و چه بسا از سال‌های قبل حضور باشکوه‌تر بود.

امام جمعه فیروزکوه اشاره داشت: مردم ما مراسمات سنتی خود و نذورات خود را مثل هر ساله برگزار کردند؛ اینها نشات گرفته از روحیه ولایتمداری و محبت اهل بیت(ع) است؛ ممکن است برخی از مردم ایران نسبت به عملکرد نظام و جمهوری اسلامی انتقاد داشته باشند اما این مسائل باعث نمی‌شود از مراسمات اهل بیت (ع) و سنت‌های دینی خود دست بکشیم.

مردم ایران اسلامی در مکتب عاشورا رشد یافته‌اند

حیدری همچنین با تاکید بر اینکه مردم ایران پای روضه‌های امام حسین (ع) بزرگ شده‌اند، بیان کرد: به تعبیر دقیق‌تر مردم ایران اسلامی در مکتب عاشورا رشد یافته‌اند، ذلت‌ناپذیر هستند؛ مردم ما عزتمند هستند و این بزرگترین خطر برای دشمنان دین است؛ چون استکبار دنبال ذلیل کردن ملت‌هاست و تمام تلاش خود را می‌کنند روحیه ذلت‌پذیری و کرنش در مقابل در مقابل استکبار را داشته باشند اما پیروی مردم و ملت ایران از مکتب عاشورا باعث می‌شود ذلت‌ناپذیر باشند و مقابل استکبار بایستد و این بزرگترین خطر برای آنهاست لذا آنها از مکتب عاشورا واهمه دارند و دنبال این هستند این روحیه عاشورایی را از ملت ایران بگیرند.

وی تاکید کرد: مکتب امام حسین(ع) درس‌های زیادی برای جوانان و نوجوانان ما دارد اعم از درس ایثار و از خودگذشتگی، درس عزت و استقلال، درس شهادت‌طلبی، درس بندگی خدا، درس خودباوری، درس عفت و حیا و غیره که می‌تواند برای جوانان ما، پسران و دختران ما، بسیار موثر در زندگی حال حاضر باشد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) می‌تواند بهترین الگو برای نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی باشد، تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) در کربلا به شهادت رسید یک زینبی بود که این پیام را به آیندگان رساند؛ به تعبیر زیبایی که بیان می‌شود کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود؛ حضرت زینب (س) آنجایی که احساس وظیفه کرد به میدان آمد و با جهاد تبیین و با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نسبت به مردم پایه‌های حکومت یزید را به لرزه درآورد و بزرگترین نقش را در بیدار کردن و آگاهی بخشی به مردم داشت.

بانوان ما نقش مهمی در زمینه آگاهی بخشی جامعه دارند

وی ادامه داد: حضرت زینب (س)  نشان داد یک زن می‌تواند عفیفه باشد، می‌تواند حجاب داشته باشد و در عین حال به آن وظایف اجتماعی و سیاسی خود  عمل کند و حضور فعال و موثر در اجتماع داشته باشد، می‌تواند هم مادر و هم مربی جامعه باشد و بانوان ما نقش مهمی در زمینه آگاهی بخشی جامعه دارند.

حیدری اظهار داشت: مادر و زن بهترین مربیان و تربیت‌کنندگان در جامعه هستند؛ بزرگترین مربی زن است و مادر تجلی تربیت است در زنان ما تبلور دارد و بانوان ما می‌توانند نقش مهمی را در ترویج معروف و نهی از منکر در جامعه داشته باشند.

وقتی زن از هویت خود دور شود در واقع خانواده و به تبع آن جامعه به تباهی کشیده می‌شود

امام جمعه فیروزکوه با تاکید بر اینکه سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه را به یک بدن انسان تشبیه کنیم، خانواده سلول این بدن است و سلامتی خانواده به معنای سلامتی جامعه است؛ همچنین مادر مهم‌ترین نقش را در سلامت خانواده دارد، نقشی که کلیدی است؛ مادر خانه را مدیریت می‌کند، مادر مربی فرزندان و تربیت‌‌کننده اعضای خانواده است لذا مهم‌ترین نقش را بانوان ما در سلامت جامعه دارند.

وی افزود: دشمنان دین، انسانیت و بشریت برای اینکه یک جامعه‌ای را به تباهی بکشانند روی مسئله زن کار می‌کنند چراکه اگر زن به تباهی کشیده شود و به تعبیر دیگر اگر زن از هویت حقیقی خود دور شود، در حقیقت خانواده به تباهی کشیده می‌شود یعنی وقتی زن هویت خود را به عنوان تربیت‌کننده و نقشی کلیدی خانواده از دست بدهد خانواده آن استحکام و بنیان خود را از دست میدهد و به تبع آن جامعه سلامت خود را از دست می‌دهد لذا به اذعان و اعتراف برخی از صاحب‌نظران و نظریه‌پردازان غربی برای ضربه به جوامع روی مسئله زن و خانواده کار می‌کنند که اعتراف اینها در نظریات افرادی مثل رابرت مرداک و دیگران وجود دارد؛ لذا آگاهی بخشی و بصیرت در این زمینه بسیار مهم است.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.