• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
امام جمعه فیروزکوه:

ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت تمرین بندگی/ دو علّت شکست نهضت ملّی شدن نفت، جدایی مصدق از مرجعیت و نیز اعتماد به آمریکا بود

  • کد خبر : 114224
  • 25 اسفند 1402 - 15:18
ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت تمرین بندگی/ دو علّت شکست نهضت ملّی شدن نفت، جدایی مصدق از مرجعیت و نیز اعتماد به آمریکا بود
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: یکی از توصیه های مهم پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در این ماه، رعایت خوش اخلاقی است؛ کسی که در این ماه، اخلاق خویش را نیکو گرداند، جواز عبور از پل صراط را بدست می آورد.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز گفت: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای تمرین بندگی است، زیرا بر اساس روایات، شیاطین در غل و زنجیر هستند و درهای بهشت به روی بندگان باز است.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: یکی از توصیه های مهم پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در این ماه، رعایت خوش اخلاقی است؛ کسی که در این ماه، اخلاق خویش را نیکو گرداند، جواز عبور از پل صراط را بدست می آورد

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم گفت: در آستانه سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، چند توصیه به مردم عزیز داریم، اول اینکه حتماً با دقت و رعایت قوانین، رانندگی کنند تا خدایی نکرده شاهد حوادث ناگوار نباشیم؛ دوم اینکه در کنار صله رحم که مورد تأکید اسلامی است، طوری برنامه ریزی کنیم که از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان بهره مند باشیم؛ از روزه، مناجات و دعا و تلاوت قرآن محروم نشویم.

وی افزود: سوم اینکه حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بر همه ما لازم است و مسافران عزیز که روزه نمیگیرند، از روزه خواری در ملأعام اجتناب کنند.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: اعطای نشان عالی فتح توسط فرمانده کل قوا به سپاه سرافراز و ارتش قهرمان،‌ نشان از عملکرد شایسته این دو نهاد مقدّس و رضایت رهبری و نیز حاوی پیام مهم به دشمنان است که در صورت هرگونه تهدید،‌ با پاسخ قاطع فرزندان برومند این ملّت مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: دکتر مصدق نه آخوند بود و نه بسیجی، ولی چون دنبال ملّی شدن نفت بود، علیرغم اینکه به آمریکا اعتماد داشت، آمریکا به او هم رحم نکرد و علیه او کودتا کردند.

وی اظهار داشت: دو علت شکست نهضت ملّی شدن نفت، جدایی مصدق از مرجعیت و نیز اعتماد به آمریکا بود.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: طرح احداث بندر موقت توسط آمریکا، برای کمک به مردم غزه نیست و حتماً پشت پرده خباثت انگیزی دارد؛ گویا آمریکا از این اقدام، طرح کوچاندن مردم فلسطین از غزه را دنبال میکند ولی بدانند موافقت شکست ناپذیر است؛ اگر آمریکا به فکر مردم فلسطین بود، ارسال سلاح به رژیم صهیونیست و کمک مالی به این رژیم را متوقف میکرد یا اینکه به دولت مصر دستور میداد کامیون های کمک به مردم فلسطین در رفح را به غزه ارسال کند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: ۲۵ اسفند سالروز رحلت یار امام و رهبری، یادگار امام مرحوم حاج آقا سید احمد خمینی است؛ شخصیتی که همیشه در کنار امام و یار انقلاب بود و بعد از رحلت امام نیز نقش مهمی در تثبیت و دفاع از رهبری داشت.

حجت الاسلام حیدری افزود: همچنین ۲۵ اسفند سالروز شهادت سردار مهدی باکری و روز شهردار است؛ شخصیتی که الگوی شایسته شهرداران ایران اسلامی است.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.