• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
اسفندیار:

ماهیت دروغین مدعیان حقوق بشر آمریکایی و سازمان ملل آمریکایی برای همه آشکار شده است‌

  • کد خبر : 112807
  • 06 تیر 1402 - 15:02
ماهیت دروغین مدعیان حقوق بشر آمریکایی و سازمان ملل آمریکایی برای همه آشکار شده است‌
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا به بهانه مبارزه با گروهک‌های تروریستی در جهان به دنبال منافع و سودجویی خود بود؛ افراد بی‌دفاع و مظلوم به بهانه‌های ساختگی آمریکا ترور و قربانی شدند.

علی اکبر اسفندیار، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه، در گفتگو با خبرهای دیمه، اظهار کرد: نگاه مردم جهان به سازمان ملل امروز نگاه ضد بشری است؛ سازمان ملل مجوز خوبی برای تمامی بدعهدی‌های آمریکاست؛ آمریکا برای نفوذ و دخالت در کشورهای جهان به دنبال سیاست دزد و پلیس بود؛ تشکیل و سازماندهی گروهک القاعده و تقویت و آموزش افراد تحت امر و نفوذ و استقرار در کشورهایی که منابع مالی و معدنی فراوان دارند یکی دیگر از سیاست‌های خصمانه آمریکا است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا به بهانه مبارزه با گروهک‌های تروریستی در جهان به دنبال منافع و سودجویی خود بود؛ افراد بی‌دفاع و مظلوم به بهانه‌های ساختگی آمریکا ترور و قربانی شدند، مثل حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ این فرصت را فراهم کرد تا به بهانه‌ مبارزه با تروریسم، به غرب آسیا لشکرکشی کند؛ افغانستان و عراق سالیان متمادی درگیر این سودجویی‌های آمریکا بوده‌اند.

وی افزود: جالب این است در جنگ سوریه داعش و گروهک‌های تروریستی توسط نیروهای سوری دستگیر و با دخالت نیروهای سازمان ملل مستقر در مرز ترکیه تحویل سازمان ملل می‌شد و پس از مدتی آزاد می‌شدند؛ ماهیت دروغین مدعیان حقوق بشر آمریکایی و سازمان ملل آمریکایی برای همه آشکار شده است‌؛ با انزوا و فروپاشی تدریجی سیاست‌های آمریکا، این سازمان ملل هم پوست‌اندازی خواهد کرد.

اسفندیار تصریح کرد: مقامات ارشد آمریکایی اذعان دارند که گروه‌های تروریستی القاعده و داعش را مدیریت می‌کردند؛ در این کره خاکی هرجا جنگ، خشونت و جنایت علیه مظلوم صورت می‌گیرد ردپای آمریکا و رژیم صهیونیستی مشهود است.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: پس از انقلاب وقتی مجاهدین خلق متوجه شدند که مسیر آنها از امام و مردم جدا است به دنبال ضربه زدن به نظام برآمدند؛ حتی صدام را تحریک کردند که به ایران حمله کند و زمینه‌ساز جنگ تحمیلی هشت ساله شدند؛ خیلی‌ها جنایت منافقین را وحشتناک‌تر از داعش می‌دانند و در کتاب خاطرات شهدایی که به دست منافقین به شهادت رسیدند بیان شده است؛ این گروهک در سال گذشته به دروغین مدافع حقوق مردم ایران ظاهر شده است و طلایه‌دار جریان بود.

وی اشاره داشت: جریان‌های معاند داخلی که امروز رسانه در اختیار دارند به دنبال تطهیر این گروهک و سلطنت‌طلب هستند و در تیتر خبرگزاری‌ها اشاره‌ای به دستاوردهای مهم کشور ندارند و به دنبال خوراک‌دهی و سوژه‌یابی و سوژه‌سازی برای آنان هستند؛.

اسفندیار با تاکید بر اینکه افشای ماهیت گروهک تروریستی مجاهدین خلق و جنایت‌های بی‌شمار آنان در سطح جامعه و تشریح آن برای نسل امروز یک ضرورت است، بیان کرد: چرا که اگر جمهوری اسلامی روایت نکند قطعاً توسط دشمنان به گونه‌ای دیگر روایت می‌شود؛ قوانین عجیب و غریب برای عضویت در گروهک تروریستی منافقین و وادار کردن زنان برای بی‌عفتی، ازدواج تشکیلاتی، خارج کردن رحم و غیره نقض آشکار حقوق زنان است که در این گروهک دیده می‌شد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروزه خانواده‌ها و جوانان خوراک فکری را از طریق رسانه به خصوص شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند و ضرورت شناخت مسایل و تجزیه و تحلیل مطالب در بستر این شبکه‌ها برای قشرهای مختلف جامعه دشوار و باعث ایجاد شبهه می‌کند که پاسخگویی به این شبهات امری ضروری است؛ نداشتن سواد رسانه‌ای در زندگی امروزی که در جنگ تمام عیار ترکیبی رسانه‌ای قرار داریم، انسان را گمراه و زندگی را به تباهی می‌کشاند.

وی تاکید کرد: رسانه امروز یک حکومت را تغییر می‌دهد و می‌تواند با یک تیتر جامعه را به تلاطم وا دارد؛ دشمن از این ابزار برای رسیدن به منافع خود استفاده می‌کند؛ دلیل اینکه ما تحریم شدید دارویی هستیم که این نقض آشکار و شدید حقوق بشری است،  اما در خصوص وسایل الکترونیکی مثل تلفن همراه و تبلت که آخرین مدل وارد کشور می‌شود و تحریم نیستیم چه می‌تواند باشد؟ دشمن با ابزار رسانه و شبکه‌های اجتماعی به راحتی بتواند بر ما تمرکز پیدا کند.

اسفندیار گفت: تحریف تاریخ و مسایل پیرامونی جمهوری اسلامی و القاء ناامیدی یکی از مهمترین اهداف دشمنان انقلاب اسلامی است، نسل جوان و پویای انقلاب اسلامی در این بیش از چهل سال نشان دادند که همیشه بیدار و هوشیار هستند و تکیه بر دانش و علوم داخلی استوار هستند و امروز دنیا ثابت کرد عامل اصلی عقب ماندگی کشورها، وابستگی به غرب است.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=112807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.