• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0

فلسفه حجاب حفاظت از گوهر وجودی زن است

  • کد خبر : 112924
  • 29 تیر 1402 - 12:19
فلسفه حجاب حفاظت از گوهر وجودی زن است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: حجاب بهترین حافظ برای حیا و عفاف زن است، چرا که او را از تبرّج و جلوه‌گری در جامعه و از سوی دیگر از نگاه‌های آلوده و هوسران حفظ می‌کند.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت‌الاسلام حسن حیدری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به نقش حجاب و عفاف در تامین و تضمین سلامت خانواده و جامعه، اظهار کرد: جامعه مانند یک بدن است که خانواده سلول‌های آن را تشکیل داده است، بنابراین سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده بوده و از سوی دیگر رکن مهم خانواده بانوی خانه و حفظ حرمت و جایگاه زن لازمه خانواده سالم است.

وی افزود: بر این اساس دشمنان دین برای ضربه به جوامع اسلامی، جایگاه و حرمت زن را مورد هدف قرار می‌دهند و سعی می‌کنند با انواع شگردها و حیله‌های تبلیغاتی، زن مسلمان را از هویت اصیل و اصلی خویش دور کنند و او را به تبرّج و جلوه‌گری بکشانند تا از این راه حیا و عفاف را به عنوان گوهر وجودی و هویتی زن از او بگیرند، وضعیت خانواده در غرب گواه این است که هرگاه حیا و عفاف آسیب ببیند، هویت زن خدشه خورده و در نتیجه کیان خانواده ضربه می‌خورد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: یکی از شگردهای دشمنان استفاده از محبوبیت سلبریتی‌ها در بین مردم است، بنابراین با ابزار تهدید یا تطمیع آن‌ها را به سمت کشف حجاب سوق می‌دهند تا اینکه ضد حجاب و عفاف موضع‌گیری کنند، در حالی که صرف مشهور بودن یا بازیگر بودن،‌ دلیل نمی‌شود تا این افراد در هر زمینه‌ای اظهارنظر کنند یا آنکه الزما الگوی خوبی برای جوانان باشند.

حجت‌الاسلام حیدری بیان کرد: فلسفه حجاب در حقیقت حفاظت از هویت و گوهر وجودی زن بوده و بر این اساس حجاب بهترین حافظ برای حیا و عفاف زن است، چرا که او را از تبرّج و جلوه‌گری در جامعه و از سوی دیگر نگاه‌های آلوده و هوسران حفظ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب بهترین سپر برای حفظ گوهر عفاف، حیا و آرامش‌بخش زن در محیط جامعه است، حجاب نه تنها مانع حضور زن در جامعه نیست، بلکه تضمین‌کننده حضور امن زنان در محیط‌های اجتماعی و ارتقاء نقش‌آفرینی آن‌ها در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=112924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.