• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه :

صدای رهبری به صلاح و سداد بلند است

  • کد خبر : 112825
  • 18 تیر 1402 - 7:07
صدای رهبری به صلاح و سداد بلند است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: صدای مقام معظم رهبری به صلاح و سداد بلند است و دنبال صلح و آرامش در جهان هستند.

حجت‌الاسلام داود رضوانی در گفتگو با خبرهای دیمه، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری کسانی‌که تبلیغ گزاره دین جدای از سیاست را می‌کنند، خود از دین برای اغراض سیاسی به طور کامل استفاده می‌کنند و هر جا دین مانع آنها باشد می‌گویند دین نباید دخالت کند چراکه سیاست آنها با سیاست دین کاملاً در تضاد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست به معنای مدیریت در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها نقش دارد و دین که از طرف خدای متعال، خالق انسان‌ها آمده که انسان را برای رسیدن به سعادت و کمال آفریده است، دستوراتی است که همان سیاست انسان در ابعاد فردی و اجتماعی است تا بتواند با آن سعادتی که مدنظر است بدست بیاورد.

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به اینکه دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین از سوی خداوند متعال آمده است، تاکید کرد: دین اسلام کامل‌ترین دستورات را دارد، فقه که از گهواره تا مرگ برای انسان دستورالعمل دارد در دین اسلام خصوصاً تشیع ناظر به هدف متعالی سعادت و کمال است؛ دینی که برای دنیای انسان دستور نداشته باشد از طرف خداوند نیست و حتی دین نیست؛ دنیا به عنوان مزرعه آخرت و مقدمه‌ای برای رسیدن به سعادت حتماً راه و روشی در دین تعریف شده که اگر کسی از آن روش و آئین تخطی کند نمی‌تواند بگوید من آخرت خود را با دین آباد کردم و یا دین مربوط به امور فردی است.

وی افزود: برخی بر اساس این گزاره که دین دستور فردی است، متدینین یا دستورات دینی را از دخالت در امور اجتماعی منع می‌کنند؛ غافل از اینکه به قول برخی ظریف‌گویان با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد، با فردی که در زندگی فردی خود دچار آسیب است و از دستورات دین فاصله گرفته و انسانیت را رعایت نمی‌کند نمی‌توان یک جامعه متعالی را تشکیل داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: جامعه متعالی متشکل از افرادی است که در زندگی فردی و دینی خود به دستورات دین عمل کنند لذا نمی‌توان گفت دین از اجتماع جداست و عنوان کرد دین یک دستور فردی است چراکه ممکن است فردی به دستورات دین عمل نکند، در نتیجه شما نمی‌توانید در جامعه از این فرد تقاضا یا درخواست داشته باشید یک انسان مودب به آداب و کسی باشد که حق و حقوق دیگران را رعایت کند.

حجت الاسلام رضوانی همچنین ادامه داد: غرب دچار این تضاد شده است که در زندگی اجتماعی و در اداره امور با افرادی روبرو است که در زندگی فردی خود با این گمانه که دین یک امر اختیاری است از دستورات دین و تعالی‌بخش فاصله گرفتند و در اجتماع شعار می‌دهند ولی در عمل رعایتی در اصول ندارند.

وی با اشاره به جهالیت مدرن، اظهار داشت: جهالیت مدرن در القاب جدید و رگ و لعاب عوام‌پسند به جهان عرضه می‌کنند و از دستورات دینی فاصه می‌گیرند به این بهانه که دین نباید دخالتی در سیاست کند؛ غرب چون دین را برای اغراض شیطانی خود مانع می‌دانند این انگاره را ترویج می‌کنند که دین از سیاست جداست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: اگر بخواهیم جامعه متعالی داشته باشیم که به بعد روحانی و معنوی انسان توجه کند، ناگزیر از مراجعه به دستورات دین است؛ سیاست اگر به این معنا باشد که همه خط و خطوط را کنار بزنیم و هر چه خواستیم انجام دهیم، این سیاست در دین اسلام جایی ندارد؛ دین اسلام برای سیاست تعریفی قائل است که اگر بخواهد به سعادت برسد باید قاعده و حدو مرزی را رعایت کند؛ دین راه و روش انسان شدن را به ما نشان می‌دهد.

حجت الاسلام رضوانی در خصوص ویژگی‌های رهبر دینی اشاره کرد: بر طبق روایات ما کسی باید رهبری جامعه اسلامی را بر عهده بگیرد که عالم به احکام و خود به این احکام عامل باشد؛ عالم بودن، عامل بودن و دلسوز بودن از ویژگی‌های رهبر دینی در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به آیات قرآن تاکید کرد: خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود شما را به پیامبری جامعه انتخاب کردم چون شما نسبت به همگان دلسوزتر بر جامعه هستید؛ رهبر دینی باید برای سعادت و تعالی بشریت دلسوز و مهربان باشد؛ در جامعه غیردینی کسی می‌تواند رهبری جامعه را برعهده بگیرد که احساس مسئولیت بیشتری نسبت به افراد و سرنوشت آنها دارد و بی‌تفاوت از افراد جامعه نمی‌گذرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه بیان کرد: زمانیکه امیرالمومنین (ع) حکومت را پذیرفتند تاکید کردند چون حضور مردم باعث شد و خداوند از علما این عهد و پیمان را گرفته که در مقابل ظلم ظالمین ساکت ننشینند و فرمودند اگر من حکومت را پذیرفتم برای این است که حقی را از ظالم به نفع مظلوم بستانم.

حجت الاسلام رضوانی تاکید کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یا رهبری معظم از کسانی هستند که در مقابل حوادث روز بی‌تفاوت و ساکت نیستند؛ خداوند می‌فرماید کسانیکه قیام می‌کنند را بر کسانی که قیام نکردند برتری می‌بخشیم! ممکن است برخی در مجالس خود بنشینند و در مقابل حوادث روز بی‌تفاوت باشند لذا محبوب هم ظالم و هم مظلوم هستند؛ اینها نمی‌توانند بیان کنند از دین برای زندگی خود استفاده می‌کنیم چون دین آنها را در مقابل حوادث روز بی‌تفاوت نمی‌خواهد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از درس‌های عاشورا و کربلا است.

وی تصریح داشت: مهم‌ترین خصوصیت رهبر جامعه اسلامی بی‌تفاوت نبودن نسبت به امورات مردم جامعه و بشریت است؛ عالم بودن، عامل بودن به احکام از دیگر خصوصیات یک رهبر جامعه اسلامی است؛ در جامعه اسلامی نمی‌توان به کسانی که علم اسلامی ندارند، به فکر مردم نیستند، به منافع شخصی و گروهی خود فکر می‌کنند دل بست؛ باید به کسی که فقیه و آگاه به علوم دینی است، مخالف هوا و هوس و مطیع امر مولا (ع) است رجوع کرد و دستورات دین را دریافت کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: ممکن است زمانی مردم نخواهند به دستورات دین عمل کنند و خود مختار هستند ولی آن عالم بی‌تفاوت نیست و همواره صدای او به به صلاح و سدات بلند است همانطور که امام خمینی (ره) درباره مقام معظم رهبری فرمودند که صدای ایشان به صلاح و سدات بلند است و دنبال صلح و آرامش در جهان است.

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به اقبال مردم به رهبر تاکید کرد: باید این خصوصیت را لحاظ کرد که اگر مردم به امام (ره) و مقام معظم رهبری رو نمی‌آوردند، قطعاً نمی‌توانستند تنها کاری از پیش ببرند؛ هم رجوع به عالم، عامل و دلسوز و هم اینکه مردم لبیک به ندای رهبری گویند باعث می‌شود جامعه ایمانی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه کسی که احساس مسئولیت اجتماعی بیشتر دارد باید مسئولیت بیشتری در جامعه داشته باشد، اظهار کرد: دشمنان هیچگاه از تلاش خود برای شیطنت‌ها و خصومت‌ها دست نخواهند کشید و همواره از ابزارهای خود برای فشار بر جامعه اسلامی و برگرداندن مردم از مسیر دین استفاده می‌کنند و تاریخ نیز این را نشان می‌دهد؛ در زمان ائمه اطهار (ع) و پیامبران الهی نیز همین گونه بوده است؛ باید مراقبت کرد که مردم از این مسیر بازنگردند و اینکه اگر بخواهیم به دستوران دینی عمل کنیم نباید نسبت به حوادث اطراف خود بی‌تفاوت بود.

 

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=112825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.