• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
1
امام جمعه فیروزکوه:

شیعه باید در غدیر عشق خود به امیرالمومنین (ع) را فریاد زند

  • کد خبر : 112822
  • 16 تیر 1402 - 9:53
شیعه باید در غدیر عشق خود به امیرالمومنین (ع) را فریاد زند
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: باید روز غدیر برای شیعیان متفاوت باشد، از عطر و لباس نو استفاده کنید تا فرزندان شما بدانند امروز روز دیگری است.

حجت‌الاسلام حیدری در گفتگو با خبرهای دیمه، اظهار کرد: یکی از مهمترین شعائر دینی، برپایی جشن و مجلس شادی در روز غدیر است؛ عیدی که به تعبیر روایات عید الله اکبر نامیده شده. پیامبر فرمودند هیچ روزی با عظمت‌تر از غدیر نیست.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه ادامه داد: مقدمه جهانی‌سازی پیام غدیر این است که در این روز جشن باشکوه بگیریم، خیابان‌ها را چراغانی کنیم، همچنین در روایات اطعام در روز غدیر بسیار سفارش شده است؛ در این روز توصیه شده لباس نو بپوشیم و برای فرزندان خود لباس نو بخریم. به عیدی دادن، عیادت بیماران، صله ارحام، کمک به نیازمندان، هدیه به فرزندان و کودکان خیلی سفارش شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید محبت خود به امیرالمومنین (ع) را در این روز اظهار کنیم، باید به دنیا اعلام کنیم ما شیعه امیرالمومنین (ع) هستیم، در روز عید غدیر هر کسی هر کاری می‌تواند باید انجام دهد؛ روز غدیر روز اطعام است، نگویید نمی‌توانم، به اندازه وسع خود غذایی درست کنید و چند نفر را مهمان کنید ولو شده یک درهم برای امیرالمومنین (ع) هزینه کنید.

حیدری همچنین تصریح کرد: روایت داریم کسی در روز غدیر ولو یک نفر را اطعام کند، گویا همه انبیاء و صدیقین را اطعام کرده است؛ در روایات دیگر فضیلت‌های دیگری برای روز غدیر بیان شده است.

امام جمعه فیروزکوه با تاکید بر اینکه در روز غدیر امامت و ولایت تعیین می‌گردد بیان کرد: باید روز غدیر برای شیعیان متفاوت باشد چراکه رهبری جامعه شیعه بعد از پیامبر (ص) تعیین می‌شود؛ در روایات به قدری در روز غدیر و اهمیت آن تاکید شده که حتی بر انتقال این به فرزندان اشاره شده به طوریکه در روایات داریم از عطر و لباس نو استفاده کنید تا فرزندان شما بدانند امروز روز دیگری است، فرزندان باید بدانند امروز روز ولایت امیرالمومنین (ع) است.

وی افزود: با توجه به اینکه این روز در روایات ما بزرگ‌ترین روز و باعظمت‌ترین عید تعبیر شده است، انتظار می‌رود در شناخت و شناساندن این روز به نسل جوان و نوجوان و فرزندان خود همت ورزیم، هر کسی به وسع خود به میدان بیاید؛ هیئات مذهبی در هیئت جشن مختصری برگزار نکنند بلکه باید چنان جشنی برگزار کنند که به دنیا نشان دهند رهبری جامعه اسلامی و ولایت امیرالمومنین (ع) چگونه است، باید عشق خود را به امیرالمومنین (ع) در این روز فریاد زد!

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=112822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.