• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
یادداشت؛

شناساندن امام (ره) به نسل امروز ضروری است

  • کد خبر : 112621
  • 14 خرداد 1402 - 5:17
شناساندن امام (ره) به نسل امروز ضروری است
درس‌های امام در گفتار و عمل می‌تواند بسیار کمک‌کننده در مسیر پیشرفت گام دوم انقلاب باشد.

به گزارش خبرهای دیمه، معصومه اصطلامی، فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: امام خمینی(ره) به تعبیری هویت و مسیر شناختن انقلاب اسلامی ایران است؛ انقلابی که به رهبری امام و به پشتوانه ملت بابصیرت ایران در سال ۵۷ رقم خورد؛ نسل ما شاید حضور امام (ره) را درک نکرده باشد ولیکن از اقتدار و صلابت بنیانگذار انقلاب بسیار شنیده است؛ اقتداری که بر همه عیان است که امام (ره) در مسئله نظام جمهوری اسلامی، حق مردم و از همه مهم‌تر در اسلام با کسی تعارف نداشت.

این صلابت امام(ره) در این جمله ایشان بسیار ظهور و بروز دارد که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»؛ باید این جمله را در زمانی تصور کرد که آمریکا خود را ابرقدرت جهان و قدرت بلامنازع می‌دانست، آمریکایی که کسی جرات نداشت گوشه نگاهی بر دامنه حتی مستعمرات آنها بیندازد! که این اقتدار و صلابت امام را در باقی حوزه‌ها نیز می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

هدف انقلابی که امام خمینی (ره) بنیانگذار آن بود برپایی اسلام ناب محمدی، مبارزه با استکبار جهانی، استقلال ایران، دفاع و حمایت از مظلوم با نقشه راهی که به رهبری امام خامنه‌ای تدوین و تعیین شده است، در مسیر پیشروی خود قرار گرفته است.

این مسیر تاکنون انحراف نداشته است و در راه اهداف پیش رفته است؛ نقشه راهی که رهبری در گام دوم انقلاب ترسیم کرده است در یک وجه تکیه بر جوان انقلابی، متعهد و عمل جهادی دارد که در همه میدان‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسئولیت کارها را بر دوش خود بگیرند.

در این زمینه ضرورت شناسایی امام(ره) بیشتر عیان خواهد شد؛ برخی بر این باورند دیدگاه امام (ره) تنها در مسیر پیروزی انقلاب نتیجه‌بخش بود ولیکن امام و آرمان‌های امام اگر به درستی شناخته شود برای جوانان امروز و به منظور دستیابی به اهداف بلند در جهت پیشروی ایران اسلامی بسیار نتیجه‌بخش است.

درس‌های امام در گفتار و عمل می‌تواند بسیار کمک‌کننده در مسیر پیشرفت گام دوم انقلاب باشد؛ امام باید به نسل جوان که مسئولیت اعظم گام دوم انقلاب بر دوش آنهاست، شناسانده شود تا راه انقلاب به درستی پیش رود و به قله‌های هدف دست یابد.

یک نشانه درستی و نتیجه‌بخش بودن امام، گفتار، عمل و آرمان‌های ایشان تبدیل ملت وابسته به ملتی مستقل با انقلاب اسلامی ۵۷ به پشتوانه ملت ایران است؛ بسیاری از ویژگی‌های امام (ره) برای نسل آن روزهای انقلاب مشخص است و گمان این می‌رود نسل امروز براحتی امامی که درک نکرده است را بشناسد ولیکن این امر به فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در راستای تبیین ویژگی‌های امام (ره)، در عمل و گفتار، نیاز مبرم دارد؛ نقش رسانه قطعاً در این زمینه بسیار برجسته و پررنگ است و روشی بسیار موثر در این مسیر است.

قطعاً بدون شناخت امام، اصول و قواعد استوار بر گفتار و عمل ایشان نقشه راهی که توسط رهبری تبیین و تعیین گردیده شناسایی نخواهد شد و مسیر عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب سخت و کند خواهد بود.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=112621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.