• امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
کل اخبار 1675اخبار امروز : 0
11
رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند:

روزانه ۹۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان سوم شعبان دماوند بستری می‌شوند

  • کد خبر : 104500
  • 16 مرداد 1400 - 13:09
روزانه ۹۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان سوم شعبان دماوند بستری می‌شوند
رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند با بیان اینکه روزانه 90 نفر مبتلا به بیماری کرونا در درمانگاه بیمارستان سوم شعبان دماوند بستری موقت می‌شوند، گفت: حدود 35 درصد بستری موقت کرونایی بیمارستان سوم شعبان دماوند از شهر تهران هستند.

به گزارش پایگاه خبری خبرهای دیمه، مسعود مسلمی‌فرد اظهار داشت: در حال حاضر ۳ بخش در بیمارستان بسیار فعال هستند، در بخش اورژانس مراجعات بسیار است و بیماران با شدت بیماری مراجعه می‌کنند.

وی افزود: درمانگاه دی کلینیک نیز تزریق داروهای کرونا و دیگر داروها را عرضه می‌کند و روزانه حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر مبتلا در این درمانگاه بستری موقت می‌شوند، این افراد روزانه توسط پزشک معاینه می‌شوند و سیر بیماری هر روز در پرونده نوشته می‌شود اگر آنها نیاز به بستری داشته باشند در بیمارستان می‌مانند.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: این اقدامات که به شدت به نیرو نیاز دارد هر روز برای حدود ۹۰ بیمار  بستری موقت تکرار می‌شود و همچون یک بیمارستان فعالیت می‌کند.

مسلمی‌فرد ادامه داد: در اورژانس همین روند را شاهد هستیم و انواع بیماران کرونایی و غیرکرونایی و تصادفات را پذیرش می‌کند، در درمانگاه طب عمومی نیز به طور متوسط روزانه حدود ۲۵۰ نفر مراجعه می‌کنند.

*انجام سی تی اسکن ریه برای ۱۴۰‌ نفر بیمار کرونایی در دماوند

وی تصریح کرد: همچنین روزانه به طورمتوسط ۱۴۰ نفر سی تی اسکن انجام می‌دهند، تا قبل از کرونا متوسط تعداد سی تی اسکن در ماه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ مورد بود اما اکنون روزانه این رقم حدود ۱۴۰ مورد شده است یعنی طی یک روز به اندازه یک ماه این خدمت را انجام می‌دهیم.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان کرد: این شرایط موجب شده که کادر درمان بیمارستان دائما در حال کار باشند این در حالی است که با کمبود نیرو مواجه ایم و نتوانستیم به تعداد آنها اضافه کنیم، به گفته وزیر بهداشت اگر تخت هم داشته باشیم دیگر نیرو نداریم و این وضعیت در دماوند نیز حاکم است؛ پرسنل بیمارستان چند برابر کار می‌کنند و هر روز این روند ادامه دارد.

مسلمی‌فرد گفت: براساس بستری‌های انجام شده سعی کرده‌ایم تیم ترخیص ایجاد کنیم و بیمارانی که حالشان بهتر است و نیاز به اکسیژن ندارند را ترخیص می‌کنیم تا تخت برای بیماران بدحالتر آماده باشد، بیماران ترخیص شده مجبورند ادامه درمان خود را در خانه طی کنند.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند عنوان کرد: با این شدت که اشاره شد و با تمام مدیریت‌هایی که صورت گرفته است امروز ۴۶ بیمار بستری هستند.

مسلمی‌فرد افزود: در رابطه با اتاق اکسیژن ساز چند خیر به ما کمک کردند و در حال حاضر نیز تعدادی کپسول‌ اکسیژن خریداری کرده ایم، در خصوص تامین اکسیژن در شرایط خوبی هستیم و از این لحاظ  مشکلی وجود ندارد اما شدت کار بالا رفته است.

*دستگاه اکسیژن کانتینری در بیمارستان سوم شعبان دماوند مستقر می‌شود

وی ادامه داد: تا کنون برای بیماران دچار مشکل نشده‌ایم و با پیگیری نماینده مجلس شورای اسلامی مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز یک دستگاه اکسیژن ساز جدید کانتینری در دست تهیه است و طی چند روز آینده در بیمارستان مستقر می‌شود تا در صورت افزایش بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند تصریح کرد: نمازخانه بیمارستان با توجه به مدیریت تخت‌ها و شرایط ایجاد شده، آمادگی دارد تا مورد استفاده قرار گیرد اما از آنجا که فعلا نیاز نشده است دست نگه داشته‌ایم.

مسلمی‌فرد بیان کرد: حدود ۳۵ درصد بستری موقت ها در این بیمارستان خود اذعان کرده‌اند که به علت هزینه های بالا در تهران مراحل درمان را در دماوند طی می‌کنند از این رو حجم بار بیماران افزایش می‌یابد.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند در خصوص میزان داروهای کرونا گفت: داروهای کرونا متاسفانه کم است و مردم مجبور هستند برای تهیه آن به تهران مراجعه کنند، سرم نیز به شدت کم شده است اما با تمام تلاش سرم بیماران بستری را تا این لحظه تهیه کرده‌ایم.

مسلمی‌فرد عنوان کرد: بیمارانی که به صورت بستری موقت به دی کلینیک مراجعه می‌کنند باید خودشان سرم را تهیه کنند و ما تزریق می‌کنیم، در حال حاضر فعلا فقط سرم بیماران بستری در اورژانس و بستری در بخش را تهیه می‌کنیم.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند تاکید کرد: امید است با همه کمبودها و شرایط سخت موجود در کشور که مسئولان نیز از آن آگاه هستند، دست در دست هم داده و از این بحران ها عبور کنیم.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=104500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.