• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
1
در پی بارش برف؛

ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه به حالت آماده باش درآمد

  • کد خبر : 113856
  • 07 آذر 1402 - 11:40
ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه به حالت آماده باش درآمد

فرماندار فیروزکوه از آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه در پی بارش برف و باران در مناطق مختلف شهرستان فیروزکوه خبر داد.

محمد حیدری‌منش دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار خبرهای دیمه، اظهار کرد: بر اساس گزارش هواشناسی، برای امروز هفتم آذرماه و به خصوص بازه زمانی ۱۲ ظهر تا شب، بارندگی های شمال شرق استان گاهی شدید پیش بینی شده است و لازم است تا دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان و شهروندان، آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر بارش باران، احتمال بارش برف و وقوع مه و کولاک برف در ارتفاعات وجود دارد که توصیه اکید مدیریت بحران عدم صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و عدم جابه جایی عشایر و احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی و لغزندگی محورها است.

فرماندار فیروزکوه همچنین در خصوص کاهش سه تا هفت درجه‌ای دما هشدار داد و افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود در خصوص حفاظت از محصولات تمهیدات ویژه ای را اتخاذ کنند.

این گزارش حاکی از آن است، بر اساس اخبار واصله، از دقایقی پیش بارش برف در محور مواصلاتی فیروزکوه به تهران آغاز شده و این محور هم اکنون لغزنده می‌باشد.

گفتنی است، شهرستان فیروزکوه در منتهی الیه شمال شرقی استان تهران و در طول جغرافیایی ۵۲:۴۶ و عرض جغرافیایی ۳۵:۲۸ واقع و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود شده است.

این شهرستان بر روی بخشی از سلسله جبال البرز مرکزی قرار گرفته‌است و به همین خاطر دارای ناهمواری‌های بسیاری است و قلل مرتفعی همچون میشینه مرگ لزور (۴۰۷۶ متر) همچون دیواری این شهرستان را از مناطق شمالی کشور جدا می‌کند که در بین این قلل سرشاخه‌های رود خانه حبله رود جاری است .

از نظر ویژگی‌های آب و هوایی و اقلیمی، این شهرستان دارای زمستان سرد و تابستان معتدل و خنک است، این شهرستان با ۲۲۶۱ کیلومتر مربع مساحت، در حدود ۱۲ درصد از مساحت کل استان تهران را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113856

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.