• امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
کل اخبار 1675اخبار امروز : 0
0
امام جمعه فیروزکوه:

روز شریف عرفه، یکی از فرصت‌های طلایی دعا/ فضای انتخابات، آزمون بزرگی برای تقوای سیاسی است

  • کد خبر : 1935110
  • 25 خرداد 1403 - 16:37
روز شریف عرفه، یکی از فرصت‌های طلایی دعا/ فضای انتخابات، آزمون بزرگی برای تقوای سیاسی است
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: از اهانت و توهین و تخریب و سخنان خلاف واقع و بدون سند و لجن پراکنی انسان اجتناب کند. امروز دشمنان تلاش میکنند که طرفداران کاندیداهای محترم، درگیر بی اخلاقی و بی تقوایی سیاسی شوند.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: قرآن کریم میفرماید: ای انسان تو به سوی پرودگارت در تلاش هستی و او را ملاقات خواهی کرد. تو مسافری و هر مسافری نیاز به زاد و توشه دارد، متناسب با سفری که دارد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: وقت سفر برای ما توشه راه لازم است. خدایا توفیق بهره مندی از توشه این سفر که تقوا است، به همه ما عنایت بفرما.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: یکی از نعمت های بزرگ الهی، نعمت دعا کردن است. کسی که مالک آسمان ها و زمین و فرمانروای هستی است به بنده ضعیف خود اجازه داده که او را بخواند و به دعای او گوش میکند، لذا حیف نیست که انسان از این نعمت خودش را محروم کند؟

وی بیان داشت: دعا خیلی اثر دارد. امام باقر علیه السلام فرمودند: دعا، قضا را – گر چه حتمى و قطعى شده باشد ـ بر مى گرداند. لذا اهل بیت علیهم السلام فرمودند که هیچگاه دست از دعا برندارید.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: یکی از فرصت های طلایی برای دعا، روز شریف عرفه است. پیامبر اکرم صلی الله علیه فرمودند: خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان را از آتش دوزخ نمی‏رهاند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه در خطبه دوم اذعان داشت: یکی از مصادیق تقوا، تقوای سیاسی است. اینکه حب و بغض ها در عرصه سیاست، انسان را از مسیر حق خارج نکند.

وی افزود: برخی افراد، تقوای فردی دارند، اهل نماز و عبادت هستند، ولی در عرصه سیاست، حق‌مدار نیستند و بخاطر مسائل جناحی و سیاسی، حق را زیرپا میگذارند. گناه سیاسی کم از گناه فردی ندارد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: فضای انتخابات، آزمون بزرگی برای تقوای سیاسی است. از اهانت و توهین و تخریب و سخنان خلاف واقع و بدون سند و لجن پراکنی انسان اجتناب کند. امروز دشمنان تلاش میکنند که طرفداران کاندیداهای محترم، درگیر بی اخلاقی و بی تقوایی سیاسی شوند.

وی بیان داشت: به گفته سخنگوی مرکز ملّی فضای مجازی، طبق ارزیابی های انجام شده، حجم زیادی از محتواهای توهین آمیز علیه کاندیداها، توسط ربات منتشر شده است. برای اینکه طرفداران کاندیداهای مختلف نسبت به هم بدبین بشوند و آنها هم علیه یکدیگر لجن پراکنی کنند. بنابراین باید خیلی مواظب باشیم تا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، اخلاق مداری و رعایت تقوای سیاسی را سرلوحه خود قرار بدهیم.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: برخی از مردم عزیز بویژه جوانان میگویند حضور در انتخابات چه فایده ای دارد؟ وقتی مشکلات کشور حل نمیشود؟ در جواب عرض میکنیم درسته در کشور مشکلات زیادی وجود دارد. ولی اگر واقع بینانه نگاه کنیم، آیا در این دوران گذشته، رئیس جمهورهای مختلف با هم فرق نداشتند؟ آیا تفاوت رویکرد وجود نداشت؟ آیا این تفاوت دیدگاه در زندگی و سفره مردم تأثیرگذار نبود؟

وی عنوان کرد: سه مثال ملموس فقط به منظور مقایسه رویکرد عرض میکنم؛ مسئله مسکن که امروز بزرگترین چالش زندگی روزمره مردم است. در دولتی شروع به انبوه سازی مسکن شد و چندین میلیون ایرانی که شاید تصور خانه دار شدن هم نداشتند، بواسطه این اقدام _هرچند ممکن است که به پروژه مسکن مهر اشکال بود ولی اصل اقدام، کار بزرگی بود_ خانه‌دار شدند.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: ولی در دولت دیگری، رویکرد و نگاه عوض شد و این اقدام را مزخرف خواندند و در این زمینه کاری انجام ندادند. نتیجه چه شد؟ کمبود مسکن، در نتیجه گرانی خانه و اجاره و یک چالش بزرگ برای ملّت ایران.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: مسئله دیگر بنزین و فراورده های نفتی؛ با اینکه ایران قابلیت خودکفایی بنزین را دارد، در برهه ای هم تا حدی محقق شد؛ لازمه آن چیست؟ ساخت پالایشگاه. در برخی دولت ها اقدامات ارزشمندی انجام شد و نسبتاً به خودکفایی رسیدیم؛ ولی در دولتی دیگر، رویکرد این بود که ساخت پالایشگاه کثافت کاری است و در این زمینه کوتاهی شد. نتیجه آن چه شد؟ پرداخت هزینه زیاد برای واردات بنزین و گران شدن بنزین به صورت دفعی.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه گفت: مسئله مهم امنیت؛ با توجه به تهدیدات زیادی که علیه کشور ما وجود دارد، نیاز به قدرت بازدارندگی داریم تا امنیت کشور _از نان شب واجبتر است_ حفظ شود. رسیدن به قدرت بازدارندگی، نیازمند رسیدن به ابزارهای پیشرفته از قبیل موشک و پهباد و … است.

وی افزود: خب بحمدالله با مجاهدت جوانان غیور ایرانی به قلّه رسیدیم، ولی در برخی دولتها، مانع تراشی میشد و دنبال متوقف کردن پیشرفت بودند _حتی گفتند که دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک_ ولی امروز دیدیم که قدرت نظامی چقدر به نفع ملّت ایران شد و اگر خدایی نکرده برخی موفق میشدند امروز کشور دچار ناامنی میشد.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: پس انتخاب ما تأثیرگذار است. هرچقدر انتخابات باشکوه تر باشد، اقتدار و عزّت کشور بیشتر خواهد شد، همبستگی و وحدت ملّی بیشتر خواهد شد، آبروی ملّی افزایش خواهد یافت و دشمنان این ملّت ناامید خواهند شد.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: ان شاء الله مردم غیور و قهرمان ایران، در انتخابات پیش رو بارِ دیگر حماسه بزرگی خلق خواهند کرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به ویژگی‌های کاندید اصلح ریاست جمهوری بیان داشت: کسی که برنامه داشته باشد و در کنار برنامه، کارنامه خوبی داشته باشد؛ برای مدیریت اجرایی کشور قوی و کار آمد باشد؛ خستگی ناپذیر و دارای همّت جهادی باشد؛ شناخت دقیق مشکلات کشور و مطالبات مردم (جلوگیری از افزایش تورم و گرانی)؛ به مبانی و ارزشهای اسلام، انقلاب و اهداف ملّت _دینداری، عدالت، ساده زیستی، استکبارستیزی، ولایتمداری، داشتن نگاه تمدّنی_ پایبند باشد.

امام جمعه فیروزکوه درباره روز جهاد کشاورزی عنوان کرد: تبریک عرض میکنم خدمت همه جهادگران عرصه پیشرفت و آبادانی کشور در عرصه کشاورزی؛ حفاظت از اراضی ملّی و این سرمایه‌های کشور، همچنین تغذیه سالم یکی از مطالبات و نکات مهمی‌ست که بارها توسط رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته و قطعاً نقش وزارت جهاد کشاورزی و اداره جهاد کشاورزی در این مسئله، بسیار مهم و بی بدیل است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به نذر قربانی در روز عید قربان، گفت: عزیزان ما در کمیته امداد در آستانه عید قربان، برنامه‌ی جمع آوری کمک‌های مردمی را برای نذر قربانی دارند؛ ان شاءالله همه ما در این روز مبارک در این عمل خیر مشارکت کنیم.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.