• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
4
شکری:

رفع تصرف بیش از ۱۶ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان دماوند

  • کد خبر : 108169
  • 02 دی 1400 - 6:36
رفع تصرف بیش از ۱۶ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان دماوند
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از رفع تصرف 5 / 16 هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان دماوند در پلاک چشمه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرهای دیمه،  حسن شکری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند در این خصوص تصریح کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی متعلق به بیت المال مساحت بیش از ۱۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند واقع پلاک‌ اصلی موسوم به چشمه‌ها رفع تصرف شد.

شکری در ادامه خاطرنشان کرد: در این اراضی منابع طبیعی، سودجویان متصرف اقدام به دیوارکشی و احداث بنا کرده بودند.

وی افزود: این اراضی در راستای تبصره ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جهت رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق و بخشی دیگر با حکم قطعیت یافته قضایی توسط عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند با همکاری کلانتری مهرآباد از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند بیان کرد: با توجه به اینکه اراضی ملی و دولتی جزو انفال و متعلق به بیت المال مردم می‌باشد اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند با برگزاری گشت‌های مستمر نظارت کامل بر حفظ و حراست اراضی ملی را بعمل آورده و با متخلفین برابر قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و ماده ۶۹۰‌ قانون مجازات اسلامی برخورد می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=108169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.