• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
امام جمعه فیروزکوه:

رسیدگی به جاده فیروزکوه – سمنان، مطالبه مردم از دولت محترم/ آموزش و پرورش باید اولویت اوّل مسئولان باشد

  • کد خبر : 114602
  • 07 اردیبهشت 1403 - 16:24
رسیدگی به جاده فیروزکوه – سمنان، مطالبه مردم از دولت محترم/ آموزش و پرورش باید اولویت اوّل مسئولان باشد
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: با توجه به اینکه جاده فیروزکوه ـ سمنان، محور تردد مردم سه استان تهران، سمنان و مازندران و بسیار خطرناک است و سالها بلاتکلیف است؛ مطالبه مردم این است که به همّت دولت محترم، هرچه زودتر این پروژه مهم به سرانجام برسد.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز گفت: یکی از عوامل مهم در گسترش تقوا، در بُعد فردی و اجتماعی، مسئله ازدواج است؛ محبوب ترین بنا در اسلام، تشکیل بنای خانواده است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان‌ داشت: بر اساس روایات، ازدواج یک حرز و مانع در برابر لغزش ها و وسوسه های شیطانی است.

وی تصریح کرد: وقتی در جامعه ازدواج ترویج شود و جوانان در سن مقتضی ازدواج کنند، بسیاری از آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: در همه چیز مجمع خیرین داریم که البته لازم و ضروری است؛ در مسئله ازدواج هم خیرین پای کار بیایند و به ازدواج جوانان کمک کنند؛ اداره ورزش و جوانان با تأسیس مجمع خیرین ازدواج و حمایت از مؤسسات مردمی در امر ترویج ازدواج تلاش بکند؛ در مسئله ازدواج مسائل مختلف معیشتی، موانع خانوادگی و … وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

امام جمعه فیروزکوه در خطبه دوم عنوان کرد: هر ساله شاهد آمار بالای تلفات جاده ای در ایام تعطیلات هستیم؛ امسال هم ۱۰۶۵ فوتی در ایام تعطیلات داشتیم، یعنی روزی ۵۳ نفر که آمار بالایی است.

وی خاطر نشان کرد: مسئله ایمنی جاده و ماشین ایمن، صحیح است ولی مهمتر فرهنگ رانندگی است؛ مگر کشورهای پیشرفته، تلفات جاده ای ندارند؟! در همه جای دنیا سرعت بالا و سبقت غیرمجاز، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو موجب تصادف است؛ بانوان محترم! اگر همسر شما خواب آلوده است، نگذاریم رانندگی کند؛ نگذاریم راننده سبقت غیر مجاز بگیرد و با جان دیگران بازی کند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اظهار داشت: امسال به همّت مجموعه راهور، اداره راهداری و همه مجموعه های خدوم شهرستان، آمار تلفات جاده ای به صفر رسید که باید از زحمات عزیزان تشکر کنیم.

حجت الاسلام حیدری افزود: با توجه به اینکه جاده فیروزکوه ـ سمنان، محور تردد مردم سه استان تهران، سمنان و مازندران و بسیار خطرناک است و سالها بلاتکلیف است؛ مطالبه مردم این است که به همّت دولت محترم، هرچه زودتر این پروژه مهم به سرانجام برسد.

وی در ادامه گفت: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه را تبریک عرض میکنیم و برای حجت الاسلام موئینه و همکارانشان در جهت تقویت بُعد ایمانی و انقلابی کادر سپاه و خانواده محترمشان توفیق الهی مسئلت داریم.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: کارگران حقیقتاً ستون فقرات تولید و اقتصاد کشور هستند؛ اگر حال کارگر خوب باشد، حال اقتصاد و تولید کشور خوب خواهد شد؛ بیاییم کاری کنیم که حال کارگر خوب باشد؛ چه کار کنیم؟

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: مهمترین کار، ایجاد امنیّت شغلی است؛ کارگر عزیز ما، عمر خود را در کاری صرف میکند و تجربه و تخصص پیدا میکند، نیاز به امنیّت شغلی دارد تا با دلگرمی و آرامش خاطر کار کند؛ باید به قراردادها نظارت شود و مسئله حقوق و بیمه کارگران مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: کارگران عزیز، ارزش خود را بدانند؛ تلاش برای کسب روزی حلال و آبادانی کشور، بسیار با ارزش است، لذا پیامبر دست کارگر را بوسه زد و همه باید به کار و کارگر احترام بگذارند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: کارگران ما تلاش کنند، کار را به بهترین کیفیت و اتقان انجام دهند؛ باید کاری کنیم که برند و نماد «ساخت ایران» در دنیا، موجب افتخار شود.

وی تصریح کرد: حمایت مادی و معنوی از معلمان و فرهنگیان لازم و ضروری است؛ آموزش و پرورش باید اولویت اوّل مسئولان باشد چرا که معلّم معمار آینده کشور است و آموزش و پروش امروز، فردای منطقه را رقم خواهد زد.

حجت الاسلام حیدری افزود: از معلمان و فرهنگیان عزیز انتظار داریم که احساس هویّت ایران و اسلامی را در دانش آموزان زنده کنند چرا که دشمن تلاش دارد که ایرانی احساس تحقیر و عقب ماندگی کند، در حالی که ایران اسلامی دارای قدمت فرهنگی ایرانی و اسلامی و مفاخر بزرگ ایرانی اسلامی است که میتوانند الگوی دانش آموزان باشند.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: در کنار بُعد تحصیلی و علمی که لازم است، معلّمان عزیز به بُعد معنوی و ایمانی دانش آموزان توجه کنند و آنها را به حضور در مساجد و هیئات تشویق کنند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه بیان داشت: روز شوراها را به همه نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا تبریک عرض میکنم؛ شوراها باید زبان رسای مطالبات مردم باشند و مشکلات و دغدغه های مردم را مرتب پیگیری کنند و خسته نشوند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: جنایات رژیم صهیونیست و کشتار زنان و کودکان، و خون های مظلوم به زمین ریخته شده، به فضل الهی، عمر منحوس این رژیم را کوتاه خواهد کرد و آنها را در سراشیبی نابودی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.