• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل اخبار 1675اخبار امروز : 0
3

دورنمایی از توسعه در فیروزکوه

  • کد خبر : 114207
  • 15 اسفند 1402 - 8:39
دورنمایی از توسعه در فیروزکوه

با توجه به توانمندی‌های شهرستان فیروزکوه ،با اقدامات هدفمند و مدیریت صحیح، می‌توان این منطقه را به یک مرکز پیشرو در توسعه عمرانی و اقتصادی در سطح استانی و شهر هوشمند و رو به رشد تبدیل کرد. 

به گزارش خبرهای دیمه، بنیامین صادقی کارشناس روابط بین‌الملل و توسعه سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: با دارا بودن منابع طبیعی متعدد، ظرفیت های متعددی را برای توسعه عمرانی و اقتصادی دارد. دسترسی تمام عیار به این ظرفیت ها، امری بسیار حیاتی و مهم برای توسعه پایدار این منطقه است.

برای دسترسی به توسعه عمرانی و اقتصادی در شهرستان فیروزکوه، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های اساسی هستیم. حمل و نقل داخلی و بین شهری موثر و کم هزینه، یکی از عوامل اصلی برای رشد اقتصادی و توسعه شهرستان است. ایجاد و بهبود جاده‌های اصلی و فرعی شهری و روستایی و بین شهری، تقویت شبکه حمل و نقل عمومی و تقویت و نوسازی و افزایش خطوط راه‌آهن می‌تواند بهبود قابل توجهی بر ترافیک بین شهری و دسترسی به منابع مختلف شهرستان داشته باشد.

علاوه بر این، توسعه صنعت و کشاورزی و خدمات نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ایجاد پارک‌های صنعتی و مراکز دانش بنیان و پشتیبانی از کشاورزان محلی و صنایع محلی، می‌تواند به افزایش اشتغال و تولید برای جوانان و کارآفرینان منطقه منجر شود. با استفاده از فناوری‌های نوین در کشاورزی و توسعه صنعتی، می‌توان به بهره‌وری بیشتری دست یافت و از ارتباط هر چه بیشتر صنعت و پژوهش در سطح شهرستان استقبال نمود  و واحدهای پژوهش و توسعه(R&D) را در سطح ادارات و صنایع مستقر نمود.

بهبود خدمات بهداشتی، آموزشی و فرهنگی و حمایت از رویدادهای فرهنگی و محلی و بومی نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر توسعه شهرستان است و نیز بتوان جشنواره غذاهای محلی و آیین‌های محلی را ترتیب هر چه بیشتر داد و و از اقوام و مذاهب مختلف در این جشنواره‌های محلی استفاده نمود. افزایش سرانه دسترسی به آب و برق و گاز و تلفن و اینترنت، ایجاد مراکز آموزشی و درمانی و فرادرمانی کیفیتی و پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم و افزایش جذابیت منطقه کمک کند.

همکاری فراگیر بین دولت محلی (فرمانداری)، بخش خصوصی و جامعه محلی و با همراهی رسانه‌های الکترونیک، امری اساسی برای توسعه پایدار شهرستان فیروزکوه است، برنامه‌ریزی هوشمندانه، بهره‌وری منابع و افزایش سرمایه‌گذاری‌های موثر داخلی و خارجی می‌تواند به رشد اقتصادی و بهبود زندگی مردم این منطقه کمک کند و به طور خاص از حضور سرمایه‌گذاران خارجی به شکل تهاتری و یا فاینانس بهره نمود.

با توجه به توانمندی‌های شهرستان فیروزکوه ،با اقدامات هدفمند و مدیریت صحیح، می‌توانیم این منطقه را به یک مرکز پیشرو در توسعه عمرانی و اقتصادی در سطح استانی و شهر هوشمند و رو به رشد تبدیل کرد. 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114207

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.