• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
9
جلیلوند:

دماوند نخستین تولیدکننده مرغ در استان تهران است

  • کد خبر : 106494
  • 22 مهر 1400 - 8:44
دماوند نخستین تولیدکننده مرغ در استان تهران است
معاون فرماندار دماوند گفت: باید نظارت بر روند کشتار در شهرستان صورت گیرد و در صورت لزوم، دستگاه‌های نظارتی در خصوص میزان کشتار در شهرستان ورود نمایند.

به گزارش پایگاه خبری خبرهای دیمه، صمد جلیلوند، معاون فرماندار دماوند، در خصوص موضوع بررسی تامین مرغ در شهرستان، تصریح کرد: با توجه به مصوبات تنظیم بازار استان تهران، در صورت ابلاغ به واحدهای صنفی می‌توان با جذب مرغ منجمد به منظور استفاده در رستوران‌ها و مراکز عمده، مصرف مرغ را در شهرستان متعادل کرد تا مشکلی در خصوص مصرف مرغ گرم برای شهروندان ایجاد نشود.

و️ی در ادامه افزود: علاوه بر این با توجه به تاکید استان در خصوص نظارت بر عرضه مرغ و فعالیت خرده‌فروشی‌ها، نظارت و بازرسی از واحدهای توزیع‌کننده مرغ و کالاهای اساسی در شهرستان حایز اهمیت است.

ج️لیلوند خاطرنشان کرد: دماوند نخستین تولیدکننده مرغ در استان تهران است و از این رو باید نظارت بر روند کشتار در شهرستان صورت گیرد و در صورت لزوم، دستگاه‌های نظارتی در خصوص میزان کشتار در شهرستان ورود نمایند؛ ️در این راستا بررسی آمار میزان جوجه‌ریزی، تامین نهاده و کشتار در سه ماهه اخیر باید در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

م️عاون فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر این که افزایش خودسرانه قیمت مرغ امکان پذیر نیست، بیان کرد: نرخ مرغ بر اساس مصوبه تنظیم بازار استان ابلاغ می‌شود و افزایش خودسرانه نرخ امکان‌پذیر نیست؛ ️با توجه به طرح موضوع ایجاد ۲ مرکز عرضه مستقیم مرغ در گیلاوند، اطلاع‌رسانی از طریق اداره صمت در دستور کار قرار خواهد گرفت‌؛ با توجه به ضرورت ارائه گزارش مکتوب از توزیع کالاهای تنظیم بازار، جذب کالاهای اساسی در مناطق محروم‌تر اقدامی موثر است.

و️ی همچنین با اشاره به بحث احداث نانوایی در این شهرستان اظهار داشت: در خصوص احداث نانوایی، باید دلایل کافی اعم از بعد مسافت و تمرکز بار جمعیتی وجود داشته باشد و در صورت ارائه ادله کافی، این امر امکان‌پذیر است؛ ️ضمن ضرورت توجه به سهمیه آرد نانوایی‌ها، کنترل وزن و کیفیت نان باید توسط اتحادیه و اتاق اصناف مورد توجه قرار گیرد و در صورت کوتاهی، به عنوان ترک فعل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=106494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.