• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
اسفندیار:

دفاع مقدس نشان داد مرد میدان‌های سخت هستیم

  • کد خبر : 113577
  • 05 مهر 1402 - 17:58
دفاع مقدس نشان داد مرد میدان‌های سخت هستیم
رئیس دانشگاه پیام نور فیروزکوه گفت: اگر درس‌های دفاع مقدس به درستی به نسل‌های جوان و نوجوان انتقال یابد تضمین بقای انقلاب اسلامی است.

علی‌اکبر اسفندیار در گفتگو با خبرهای دیمه، اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور رشادت‌های مردان و زنانی است که جانانه در راه اسلام و انقلاب ایستادگی کردند و رمز موفقیت و طلایی آن دوران گوش به فرمان ولی زمان بودن است.

وی عنوان کرد: اراده و ایمان قوی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بر تسلیحات پیشرفته غربی‌ها چیره شد و صدام را وادار به قبول آتش‌بس کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور فیروزکوه بیان داشت: قطعاً امروز علاوه بر قدرت دفاعی و تسلیحات فوق پیشرفته ایران اسلامی در میدان نبرد، اراده و ایمان جوانان و پیشکسوتان ایثار و شهادت از دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب اسلامی بیشتر است.

اسفندیار افزود: دفاع وظیفه عمومی و ملی است اما جهاد بر عهده افراد خاص و با شرایط و ویژگی متفاوت بیان شده است، مثل جهاد سازندگی، جهاد خودکفایی، جهاد علمی و… اما امروز جهاد تبیین واجب عینی، قطعی و فوری است که باید همه آحاد مردم در هر پست و مقام و جایگاه اجتماعی پرچمدار این فریضه مهم باشند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس به ما آموخت که ما مرد میدان‌های سخت هستیم، خلاقیت و نوآوری با حداقل تجهیزات توسط رزمندگان انجام می‌شد، طرح ابتکاری پل شناور در سال ۱۳۶۳ برای وصل کردن ساحل شرقی هورالهویزه به جزایر مجنون در مدت ۷۵ روز، پل شناوری به طول ۱۳ کیلومتر ساختند که ساخت چنین پلی در تاریخ جنگ‌های نظامی جهان بی‌سابقه بود.

رئیس دانشگاه پیام نور فیروزکوه تاکید کرد: مردم ایران و به خصوص نسل جوان و آینده ایران باید بداند که تاکتیک جنگ عوض شده است و باید در جنگ رسانه‌ای و ترکیبی مسلح شوند.

اسفندیار تصریح کرد: دشمن در جنگ رسانه‌ای به گونه‌ای عمل می‌کند که شما در خط مقدم رسانه، ناخواسته زبان گویا و سرباز دشمن می‌شوید، یعنی شیوه بیان مطالب به گونه‌ای است که اثرگذاری آن در رفتار اجتماعی و سطح مختلف جامعه بروز می‌کند.

وی اظهار کرد: وقتی زندگی و خاطرات شهدا را مرور می‌کنیم خواهیم دید که سبک زندگی شهدا به سبک زندگی معصومین نزدیک بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور فیروزکوه گفت: امروز جامعه به سبک زندگی شهدایی نیاز دارد که بی‌نیاز شود؛ اگر مشکلات در زندگی روزمره و معیشتی وجود دارد این است که خیلی با سبک زندگی شهدا فاصله داریم.

اسفندیار بیان کرد: جهاد نسل امروز ما جهاد تبیین و جهاد علمی است، امروز دشمن از قدرت علمی و فناوری پیشرفته ایران اسلامی هراس دارد، دشمن برای اینکه بتواند حرکت رو به جلو ایران اسلامی را کُند کند با جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها وارد عمل شده است.

وی با اشاره بر لزوم بازخوانی دوران دفاع مقدس برای نسل جوان، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ابعاد درس‌آموز گسترده‌ای برای نسل‌های گوناگون دارد، اگر درس‌های دفاع مقدس به درستی به نسل‌های جوان و نوجوان انتقال یابد تضمین بقای انقلاب اسلامی است.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.