• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد:

حضرت رضا (ع) مظهر تقریب ادیان و مذاهب الهی

  • کد خبر : 114787
  • 31 اردیبهشت 1403 - 18:56
حضرت رضا (ع) مظهر تقریب ادیان و مذاهب الهی

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: حضرت امام رضا (ع) نه تنها میان شیعیان بلکه بین سایر ادیان و مذاهب دیگر، جایگاه ویژه و ممتازی دارد و در منابع تاریخی مقام علمی و معنوی ایشان را ستوده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن حیدری در گفتگو با پایگاه خبری خبرهای دیمه، ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت، اذعان داشت: دهه کرامت ایامی است که مزیّن به نام مبارک حضرت رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌الله علیها و حضرت شاهچراغ علیه‌السلام است و مردم سر سفره کرامت این خانواده مهمان هستند.

وی افزود: بر اساس روایات ما، توسل و زیارت امام رضا علیه‌السلام آثار و برکات زیادی از جمله وجوب بهشت، بخشش گناهان و رفع گرفتاری‌ها، استجابت دعا و شفاعت روز قیامت، دارد.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بیان داشت: در روایتی امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «هرکس علیرغم دوری منزل، مرا زیارت کند در سه جا به داد او می‌رسم: هنگام تحویل پرونده اعمال، وقت گذشتن از پل صراط و کنار میزان اعمال».

حجت‌الاسلام حیدری در ادامه درباره عنایات این خواهر و برادر مهربان، گفت: این خانواده به زائران خویش توجه ویژه‌ای دارند و بسیاری از بیماران لاعلاج با توسل به ایشان، شفا گرفته‌اند؛ نکته جالب توجه این است که ارتباط وثیقی بین این خواهر و برادر وجود دارد.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله بهجت رضوان‌الله علیه نقل می‌کردند که یکی از ایرانیان ساکن عراق، غده خطرناکی داشت و به امام رضا علیه‌السلام متوسل شد که او را شفا دهد، در عالم رؤیا حضرت معصومه سلام‌الله علیها را دید که به او فرمود «نیاز به عمل نیست و شفا پیدا کرد».

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به منزلت ویژه امام رضا (ع) میان سایر ادیان و مذاهب، عنوان کرد: حضرت امام رضا علیه‌السلام نه تنها میان شیعیان بلکه بین سایر ادیان و مذاهب دیگر، جایگاه ویژه و ممتازی دارد و در منابع تاریخی مقام علمی و معنوی ایشان را ستوده‌اند.

حجت‌الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به تعامل امام رضا علیه‌السلام و مناظراتی که با دانشمندان ادیان مختلف داشتند، ایشان میان ادیان الهی نیز جایگاه علمی و ممتازی دارند و ایشان را می‌توان «مظهر تقریب ادیان و مذاهب الهی» دانست.

وی در ادامه، با بیان اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها الگوی ممتازی برای دختران و زنان ما است، گفت: حضرت معصومه سلام‌الله علیها، شخصیتی که با کسب علم و معنویت و رعایت عفاف و حجاب، به شأن و جایگاهی رسید که ثواب زیارت ایشان بهشت است و در روز قیامت، مقام شفاعت دارند.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: دختران و زنان ما هم می‌توانند با رعایت عفاف و حجاب و تأسی به سیره حضرت معصومه سلام‌الله علیها، جایگاه رفیع و شایسته نزد اهل بیت علیهم‌السلام پیدا کنند و در بهشت همنشین ایشان شوند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.