• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
1

تولیدات دانش‌بنیان شرکت آداک تجارت دیبا ادامه دارد

  • کد خبر : 113742
  • 14 آبان 1402 - 13:14
تولیدات دانش‌بنیان شرکت آداک تجارت دیبا ادامه دارد

مدیرعامل شرکت آداک تجارت دیبا گفت: پس از پیگیری پنج ساله، محصول دانش بنیان این شرکت در هفته دولت به مرحله تولید رسید.

الهیار ابوحمزه در گفتگو با پایگاه خبری خبرهای دیمه، با تکذیب شایعه تعطیلی این واحد صنعتی، اظهار کرد: این واحد تولیدی تعطیل نیست، از سال ۹۸ تاکنون برای راه‌اندازی و فعالیت این واحد تولیدی زحمت کشیده‌ایم و اعلام تعطیلی آن، بار ذهنی سنگینی را بر تولیدکننده وارد می‌کند.

وی عنوان کرد: اعلام خبر تعطیلی این برداشت ذهنی را در پی دارد که این واحد تولیدی شکست خورده است؛ در حالیکه راه‌اندازی این خط تولید دارای فناوری پیشرفته، دستاورد ارزشمندی پس از پنج سال پیگیری است که با کمک دولت به دست آمده است.

در حال به‌روزرسانی دستگاه‌ها برای تولید انبوه و دائمی هستیم

مدیرعامل شرکت آداک تجارت دیبا افزود: در حال حاضر روند انجام فعالیت‌ها از جمله تنظیم و به‌روزرسانی ماشین‌آلات در حال انجام است و تنها خلل در این زمینه به تامین مالی واحد تولیدی برمی‌گردد که به دلیل شرایط بازار نتوانسته‌ایم مواد اولیه را برای مراحل تولید در فاز بعدی به موقع تامین کنیم.

ابوحمزه تأکید کرد: پس از افتتاح این واحد صنعتی در هفته دولت، فاز اولیه تولید با توجه به مواد اولیه موجود راه‌اندازی شد و اکنون به دنبال تأمین اعتبار هستیم.

وی ادامه داد: این واحد ذیل واحدهای پتروشیمی فعالیت دارد و جزو سومین کارخانجات فعال در کشور است که می‌تواند فرایند تامین شوینده‌ها، آرایشی و بهداشتی از مواد شیمیایی را انجام دهد.مدیرعامل شرکت آداک تجارت دیبا با اشاره به انتشار عکسی مبنی بر عدم حضور کارگران در واحد تولیدی، اشاره داشت: این تصویر در روزهای پایانی هفته گرفته شده، البته اغلب واحدهای صنعتی در روزهای پایانی هفته با نیروی کار کمتری فعال هستند.

ابوحمزه با تاکید بر اینکه کادر اداری این واحد صنعتی فعال است، اظهار داشت: بیمه نیروهای دفتر تهران و مستقر در شهرستان فیروزکوه واریز شده و کادر اداری فعال هستند و این موضوع خود سندی بر تعطیل نبودن این واحد صنعتی است.

تولیدات دانش‌بنیان شرکت آداک تجارت دیبا از برون رفت ارز جلوگیری می‌کند

وی با بیان اینکه پروانه فعالیت این واحد صنعتی صادر و دریافت شده است، خاطرنشان کرد، این شرکت پیش و پس از دریافت پروانه در حوزه تولید فعال بوده، فرایند به نحوی بود که پیش از تولید انبوه باید یکسری تولیدات آزمایشی انجام می‌دادیم تا به محصول نهایی و باکیفیت عالی برسیم.

مدیرعامل شرکت آداک تجارت دیبا با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی و میزان تولید، تصریح کرد: هر واحد تولیدی توقفی در روند خود برای تسهیل و تولید باکیفیت دارد و اکنون در حال به‌روزرسانی دستگاه‌ها برای تولید انبوه و دائمی هستیم.

ابوحمزه در خصوص ویژگی منحصربه‌فرد تولیدات این واحد تولیدی دانش‌بنیان، گفت: این کارخانه جزو طرح‌های ملی محسوب می‌شود، زیرا کشور را از واردات برخی محصولات بی‌نیاز یا کم نیاز کرده و نه تنها واردات در این حوزه کاهش می‌یابد، از برون رفت ارز نیز جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات واحد تولیدی آداک تجارت دیبا تامین گاز جهت گرم کردن رآکتورها و ساختار تولید بود که به کمک دستگاه‌های اجرایی شهرستان سوخت گازوئیل جایگزین و تامین شد، اما در آستانه فصل نیاز به سوخت گاز بیشتر می‌شود، همچین مشکلاتی در حوزه نقدینگی و نیاز به تسهیلات وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آداک تجارت دیبا با اشاره به تاثیر بازدید اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان فیروزکوه، بیان کرد: بازدیدهای به رفع برخی مشکلات کمک کرد و یکسری مسائل پیگیری و در حد توان برطرف شد، بخشی دیگر نیز از مسئولان استانی در دست پیگیری است.

صنعت نباید سیاسی شود

ابوحمزه در خصوص شایعه تعطیلی این واحد تولیدی، افزود: این واحد تولیدی تعطیل نیست و تولیدات آن ادامه دارد، صنعتگران را وارد بازی سیاسی نکنید، چرا که موجب می‌شود صنعتگران از تولید عقب بمانند و تبعات بدتر و بیشتری برای تولید و تولیدکننده ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: درخواستم از دولتمردان و دست‌اندرکاران حمایت از تولید این است که با ارائه تسهیلات و تسریع در روند فعالیت‌های اداری، کمک کنند این واحد از تولید دوره‌ای و محدود به تولید پیوسته برسد، این واحد جزو واحدهای نمونه شهرستان فیروزکوه و استان تهران است و می‌طلبد مسئولان مساعدت بیشتری برای فعالیت آن داشته باشند.

گفتنی است، بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تهران‌نیوز، شرکت آداک تجارت دیبا با شماره ثبت ۴۷۸۵۰۰ با توجه به راه‌اندازی و دستیابی به تولید انبوه، پروانه بهره‌برداری را جهت تولید محصولات شیمیایی از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران دریافت نموده و در حال حاضر جزو واحدهای فعال استان تهران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.