• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
1
گزارش؛

تقدیر از مفاخر فیروزکوه و گرامیداشت شیخ علی‌بابا فیروزکوهی

  • کد خبر : 113599
  • 14 مهر 1402 - 9:54
تقدیر از مفاخر فیروزکوه و گرامیداشت شیخ علی‌بابا فیروزکوهی
همزمان با هفته فرهنگی فیروزکوه مراسم تقدیر از مفاخر شهرستان و گرامیداشت شیخ علی بابا فیروزکوهی برگزار شد.

به گزارش خبرهای دیمه، محمد حیدری منش در مراسم اختتامیه دومین هفته فرهنگی و تقدیر از مفاخر شهرستان و گرامیداشت شیخ علی بابا فیروزکوهی، اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه از دیرباز و از اعصار گذشته جایگاه ویژه‌ای داشته است؛ این شهرستان مزین به امامزاده‌های واجب‌التحریم است که در نقاط مختلف شهرستان مایه نیکی و برکت آن مناطق هستند؛ ۲۸ قلعه تاریخی در شهرستان داریم، در حوزه روستاها و شهرهای فیروزکوه محوطه‌های باستانی داریم، هشت کاروانسرا، ۱۸ برج آرامگاهی، مساجد تاریخی و غیره ظرفیت‌هایی است که در شهرستان فیروزکوه ماندگار شده است و تاریخ شهرستان ما را شکل می‌دهد.

وی بیان کرد: در کنار تمام این ظرفیت‌ها ۴۸۲ شهید شهرستان فیروزکوه ستارگان هدایتی در آسمان شهرستان هستند تا در مسیر انقلاب اسلامی سیر کنیم که برای جوانان و پویندگان این راه در بیانیه گام دوم چراغ راه هستند و به آنها تاسی می‌کنیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در شهرستان فیروزکوه بالغ بر ۲ هزار رزمنده داشتیم که در ایام دفاع مقدس از کشور عزیز و اسلام گرامی دفاع کردند و در تاریخ و اذهان مردم شهرستان ماندگار شدند.

حیدری منش با تاکید بر اینکه در فیروزکوه از دیرباز فرهنگ و علم نقش مهمی داشته است، افزود: در تاریخ طبری اشاره شده به اینکه فیروزکوه در دوره ساسانی بنا شده و شهر در دوره ساسانی شکل گرفته است؛ در تاریخ طبری این گونه اشاره شده است که فیروز بگفت تا شهری بسازند و آن را فیروز نام کرد، مابین گرگان و دربند! در سال ۳۱۰ هجری قمری این اتفاق رقم خورد و فیروزکوه از آن زمان شکل گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: در این شهرستان علاوه بر عزیزانی که از آنها نام بردم مفاخر ارزشمندی را داریم و باید به این مفاخر ببالیم و افتخار کنیم؛ بخشی از این مفاخر در این جلسه معرفی شدند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به شاعر گرانقدر استاد امیری فیروزکوهی، تاکید کرد: مقام معظم رهبری عنوان فیض‌الشعرا را به این شاعر عزیز اطلاق کردند و در دیدار سال گذشته مقام معظم رهبری شعری را از این استاد سخن فرمایش کردند که مسیر زندگانی همه ماست.

حیدری منش خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما خادمان مردم شهرستان فیروزکوه تا توان و قدرت داریم در مسیر خدمت به مردم که جزو آرمان‌ها و اقدامات دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی بتوانیم گام‌هایی را برداریم که مورد قبول حضرت حق قرار گیرد.

وی بیان کرد: در شهرستان فیروزکوه با رویکرد برنامه محوری برای سه محور اساسی گردشگری، صنعت و کشاورزی اقدامات گسترده‌ای انجام شده است؛ ما تلاش کردیم همه همت‌ها و اقدامات ما در راستای هویت ایجاد کردن در شهرستان فیروزکوه در راستای محورهای توسعه‌های مذکور باشد که در دولت سیزدهم با تلاش‌هایی این اقدامات انجام شده و لازم است در ادامه مسیر هم این تقویت و پشتیبانی شود تا شاهد تحولات گسترده‌تری نسبت به گذشته باشیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در پایان گفت: ان‌شاءالله همه ما در مسیر بیانیه گام دوم و این راهی که برای من مشخص شده بتوانیم بندگان خالص و محبوب خداوند باشیم.

لازم به ذکر است که اختتامیه دومین هفته فرهنگی، که به همت ستاد هفته فرهنگی شهرستان برگزار شد، تقدیر از مفاخر شهرستان و گرامیداشت شیخ علی بابا فیروزکوهی در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه صورت پذیرفت.

گفتنی است در این مراسم حامد ملک‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی معاونت اول ریاست جمهوری به عنوان سخنران ویژه و حسن قشقاوی پژوهشگر حوزه بین‌الملل و سفیر سابق ایران در اسپانیا در خصوص شخصیت شیخ علی بابا فیروزکوهی به ایراد سخن پرداختند.

همچنین سید کمال سادات مدیرکل امنیتی استانداری تهران، حیدری منش فرماندار فیروزکوه، اعضای شورای تامین شهرستان، بخشداران، شهرداران، اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها، مدیران ادارات شهرستان و دهیاران نیز در این مراسم حضور داشتند.

قابل ذکر است که در این مراسم از خانواده معظم شهید مدافع حرم بلباسی، حجت‌الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، دکتر حسن قشقاوی پژوهشگر حوزه بین‌الملل و سفیر سابق ایران در اسپانیا، دکتر حامد ملکزاده معاونت فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور، دکتر حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران، سید احمد حسینی جانباز هنرمند، مصطفی اسفندیار تولید کننده نمونه فیروزکوهی (دوغ گدوک)، امین ملکدار تولیدکننده دام سبک و دامدار نمونه، قباد عمادین باغدار نمونه، داود علی اکبرخانی کشاورز نمونه، سید احد حسینی مدیر نمونه صنعتی (مدیر کارخانه سیمان فیروزکوه)، رمضان شجاع مسئول موکب شهدای فیروزکوه، علی آهنگر مسئول موکب شهید بلباسی و خسرو خلیلی مسئول شورای هیات‌های مذهبی شهرستان فیروزکوه تقدیر شد.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.