• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
2

تأئید صلاحیت ۸۱ داوطلب انتخابات مجلس در دماوند و فیروزکوه

  • کد خبر : 113781
  • 29 آبان 1402 - 18:19
تأئید صلاحیت ۸۱ داوطلب انتخابات مجلس در دماوند و فیروزکوه

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت اجرایی، از ۱۰۳ نفر داوطلب ثبت‌نام کرده، ۸۱ نفر تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرهای دیمه، رضا طاهر خانی شامگاه امشب در نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار کرد: در شهرستان دماوند در مرحله پیش ثبت نام ۱۹۸ نفر در سامانه ثبت نام کردند و از این مجموع ۱۰۳ نفر در مرحله ثبت‌نام نهایی اطلاعات خود را به ثبت رساندند.

وی با اشاره به آغاز به کار ستاد انتخابات در سطح شهرستان دماوند، بیان کرد: حرکت نو دولت سیزدهم در اجرای انتخابات در سطح کشور انجام اقدامات داوطلبین در دو مرحله پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام نهایی با سامانه از پیش‌ طراحی شده بود.

فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: طی انجام بررسی‌های میدانی، استعلامات اخذ شده از مراجع پنج‌گانه و برگزاری جلسات شبانه روزی هیأت‌های اجرایی و نظارت در زمان قانونی اعلام شده، از مجموع ۱۰۳ نفر داوطلبان مجلس شورای اسلامی این شهرستان ۸۱ نفر تأیید نهایی، ۱۶ نفر عدم تأیید و ۵ نفر عدم احراز و یک نفر انصرافی اعلام شده است.

طاهرخانی تاکید کرد: بر اساس بازه زمانی قانونی ابلاغ شده از سوی مجلس شورای اسلامی، تا ۲۵ آبان ماه و به مدت ۴ روز به اعتراض داوطلبان رسیدگی شده است.
وی اضافه کرد: از ۲۵ آبان هیأت نظارت استان با هماهنگی هیأت نظارت مرکزی ۵۰ روز مجدد به اعتراض‌ها رسیدگی کنند و پس از بررسی‌های انجام شده، نتیجه نهایی در روز ۱۴ آذر ماه به فرمانداری شهرستان اعلام می‌شود.

فرماندار دماوند تصریح کرد: با توجه به مدارک و اسناد در دسترس هیأت نظارت استانی و مرکزی امکان تایید و یا رد صلاحیت افرادی که در دور اول رد و یا تایید شده‌اند وجود دارد.

طاهرخانی ادامه داد: ستاد انتخابات شهرستان دماوند همگام با ستاد انتخابات کشور اساس کار خود را رهنمودهای مقام معظم رهبری قرار داده و به دنبال تحقق تدبیر ایشان در این دوره که انتخابات باید مبتنی بر اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت باشد، است.

وی اظهار کرد: دولت به عنوان مجری انتخابات هیچگونه دخالتی در امور مربوط به داوطلبان، حمایت و یا ایجاد محدودیت برای آنها نخواهد داشت‌ و از همه امکانات خود برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره خواهد گرفت.

فرماندار دماوند تاکید کرد:مدیران شهرستانی به عنوان خدمتگزاران مردم نباید در این دوره از انتخابات اقدامی انجام داده که برداشت ناصحیحی از آن شود.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.