• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
4
امام جمعه موقت فیروزکوه:

اگر رأی دادن بی فایده بود، چرا دشمن انقدر رای ندادن را تبلیغ میکند؟/ امروز اسرائیل به جای اعلان پیروزی، به دنبال اعلان عدم شکست است

  • کد خبر : 114030
  • 13 بهمن 1402 - 16:12
اگر رأی دادن بی فایده بود، چرا دشمن انقدر رای ندادن را تبلیغ میکند؟/ امروز اسرائیل به جای اعلان پیروزی، به دنبال اعلان عدم شکست است
امام جمعه موقت فیروزکوه گفت: اگر رأی دادن بی فایده بود، چرا دشمن انقدر رای ندادن را تبلیغ میکنند؟ پس ما می‌آییم چون مدیون خدا، امام زمان، نظام، شهدا و مردم انقلابی هستیم.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام سید مهدی دریاباری امام جمعه موقت فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: “… پَیَمبَر شد رسولِ دین اسلام، که آخر دینِ ربّ دادگر بود/ برای مسلمین عید است آن روز، بر ایشان مطلع فتح و ظفر بود” روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۲۷ ماه رجب، سالروز انتخاب شدن حضرت رسول خاتم برای پیامبری از سوی خداوند متعال، بر همه مسلمانان جهان و شما اهالی مؤمن شهرستان فیروزکوه پیشاپیش مبارک باد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: سه شنبه ۱۷ بهمن ۲۵ ماه رجب، شهادت امام موسی کاظم علیه السلام را پیشاپیش تسلیت می‌گویم؛ همان امامی که ۵۵ سال عمر نمودند و فروبرنده‌ی خشم بودند، زیرا حضرت را با آنکه آزار و اذیت زیادی میکردند اما ایشان نفرین نمی‌کردند بلکه محبت به آنان می‌نمودند؛ و بدین ترتیب دشمن را به دوست تبدیل میکردند.

وی تصریح کرد: امام کاظم (ع) خوش لباس، معطر، مرتب و با سخاوت بودند؛ دشمن تحمل خوبی‌های ایشان را نداشت، و سالیان زیادی تا آخر عمر در زندان‌های بسیار بدِ هارون‌الرشید ملعون عباسی بودند.

حجت الاسلام دریاباری در خطبه دوم ضمن گرامی‌داشت یوم الله ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن و آغاز چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، گفت: ان شاءالله ملّت فهیم ایران، با حضور حماسی خود در برنامه‌های پیش‌رویِ مذهبی و انقلابی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند، تاکیدی مجدد بر دفاع از ایران اسلامی و تحکیم آن می‌نمایند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: اگر رأی دادن بی فایده بود، چرا دشمن انقدر رای ندادن را تبلیغ میکنند؟ پس ما می‌آییم چون مدیون خدا، امام زمان، نظام، شهدا و مردم انقلابی هستیم؛ البته باید بنیان اعتقادی، دینی و فرهنگی را به شکل‌های مختلف تقویت نمود و جبهه‌ی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را تقویت نماییم، آسیب‌ها و آفات در بدنه را رفع و دفع نماییم.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری دام‌َ ظله فرمودند باید حرکت کشور را بر دوش جوان‌ها قرار بدهیم؛ چه خوب است که در این یک ماه باقی مانده تا انتخابات، به جبهه انتخابات بروید و جهاد تبیین نمایید، به کسانی هم که کشف حجاب میکنند تذکر دهیم به بیداری، بصیرت و دشمن شناسی؛ از اسراف در زندگی پرهیز نماییم؛ از همه کسانی که برای خدمت به مذهب و نظام و مردم تلاش میکنند تشکر می‌نماییم.

حجت الاسلام دریاباری در ادامه گفت: از دانش آموزان سال آخر دبیرستان دخترانه و سال هشتم و نهم و بالاتر پسر برای ثبت نام و تحصیل در حوزه‌های علمیه دعوت می‌نمایم.

وی اذعان داشت: از آغاز نهضت امام در سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب در سال ۵۷، اگر با دقت ملاحظه کنیم به قدرت الهی در یاری بندگان خاص و با اراده پی می‌بریم، از قبل سال ۴۲ که امام تصمیم گرفتند نهضت را آغاز کنند، هیچ کسی از بزرگان باور نداشت که میشود حکومت استبدادی را ساقط کرد، با وجود اینکه همه معتقد به نامشروع بودن حکومت بودند، اما امام فرمود میشود، و دیدیم که شد.

حجت الاسلام دریاباری تصریح کرد: از طاغوت به حکومت اسلامی رسیدیم، از وابستگی به استقلال رسیدیم، از برادر خواندگی یهود به عزّت شیعه رسیدیم، از خودباختگی به خودباوری رسیدیم؛ دولت‌های حامی شاه و رژیم جعلی اسرائیل معتقد بودند اگر امام در نجف باشد بی اثر خواهد بود، اما دیدید که در سال ۵۷ همه سربازان امام از مدارس آمدند و به همراه شما و روحانیت در حمایت از امام، شاه را بیرون کردند.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه‌اش این شد، که اکنون آمریکا و اسرائیل و اعوان و انصارشان نمیتوانند بر یمن پیروز شوند، آمریکا خواست سی دولت را همراه کند اما آمریکا را تنها گذاشتند؛ پس یکی از آثار تحقق نظام جمهوری اسلامی، و عامل بیداری مردم دنیا نسبت به دیدگاه‌های چهل و پنج ساله‌ی جمهوری اسلامی درباره ظلم و ظالم و مستکبرانی مثل آمریکا و اسرائیل، مبارزه‌ی همه جانبه جبهه مقاومت در برابر قدرت‌های ظالم است.

خطیب جمعه فیروزکوه اظهار داشت: نظم نوین جهانی از منظر مقام معظم رهبری، انزوای آمریکا و انتقال قدرت از غرب به شرق و فراگیر شدن جبهه مقاومت است؛ طوفان الاقصی مقاومت را تبدیل به شبکه‌ی جهانی کرد؛ امروز اسرائیل به جای اعلان پیروزی، به دنبال اعلان عدم شکست است؛ بنابر‌این هیچگاه ناامید نشدیم، نمیشویم، مطمئن باشید آینده از آنِ شما مذهبی ها است و دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی افزود: به قول مقام معظم رهبری دام‌َ ظله، این چیزهایی که شما می‌بینید حوادث طبیعی یک راه دشوار به سمت قلّه است؛ ما رو به جلو هستیم و اگر این حوادث نبود، تعجب داشت.

حجت الاسلام دریاباری در ادامه عنوان کرد: تشکر میکنم از دست اندر کاران مراسم‌های اعتکاف برادران و خواهران، خصوصاً دانش آموزان عزیز در سطح شهرستان فیروزکوه، بنده حضور داشتم، برنامه‌های عالی سروران را تمجید و تقدیر مینمایم، و نیز از متدینینی که یادواره‌های شهدا را برگزار می‌کنند خدا بر توفیقات‌شان بیفزاید.

خطیب جمعه فیروزکوه تصریح کرد: از تشریف فرمایی رئیس جمهور محترم و انقلابی و مسئولین همراهِ ایشان به شهرستان فیروزکوه تقدیر و تحسین مینماییم، و خدا قوت به دست اندر کاران و مجریان این سفر میگوییم.

وی خاطر نشان کرد: از احیای کارخانه‌ها و اشتغال‌زایی توسط ایشان در سراسر ایران و دولتی‌های زحمتکش که کارها و مصوبات را دنبال می‌کنند ممنونم؛ امروز هم که مدیران و پرسنل ادارات مختلف برای پاسخگویی به مردم عزیز در نمازجمعه تشریف داشتند سپاسگزاریم.

حجت الاسلام دریاباری اذعان داشت: به اعتراف اقتصاددانان، این دولت در تلاشِ تقویتِ زیرساخت‌های اقتصادی است؛ آری، گرانی و تورم وجود دارد، که ان شاء‌الله شما مردم عزیز با فرستادن نمایندگان معتقد به اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر حکیم انقلاب، دولت را در حل گرانی یاری خواهید کرد، و سودجویان اقتصادی بی رحم با انتخاب درست شما ملّت، ناکام می‌مانند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در پایان گفت: تشکر میکنم از بصیرت حوزه‌های علمیه که از ۱۷ تا ۲۲ بهمن برای جهاد تبیین معارف، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، به میان مردم می‌آیند.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.