• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
2

اولین پد بالگرد در محور دماوند – فیروزکوه افتتاح شد

  • کد خبر : 113749
  • 14 آبان 1402 - 14:49
اولین پد بالگرد در محور دماوند – فیروزکوه افتتاح شد

آیین افتتاح «پد بالگرد سربندان» و رونمایی از «اتوبوس‌ آمبولانس» ناحیه شمال شرق استان تهران صبح امروز در منطقه سربندان شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش خبرهای دیمه، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه شرقی، روز یکشنبه طی مراسمی با حضور توکلی رئیس اورژانس استان تهران، حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی دماوندی امام جمعه دماوند، محمد حیدری منش فرماندار فیروزکوه، طاهرخانی فرماندار دماوند و برخی دیگر از مسئولان محلی، اولین پد بالگرد در محور دماوند و فیروزکوه در روستای سربندان افتتاح شد.

پد بالگرد سربندان، در مساحتی بالغ‌بر ۱۰۰۰ مترمربع به اعتبار ۱۵ میلیارد ریال با همت و پیگیری‌ مرکز خدمات جامع سلامت سربندان و همکاری خیرین نیک‌اندیش و اورژانس ناحیه شرق استان تهران به بهره برداری رسید، از مزایایی این پد نزدیکی به مرکز جامع خدمات سربندان و دارا بودن فضای استاندارد جهت فرود و پرواز بالگرد می توان نام برد که زمان انتقال مصدومان و بیماران به ۲۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

۱۶ شهرستان تحت پوشش مرکز اورژانس تهران قرار گرفته است

محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران در آیین افتتاح پد بالگرد سربندان اظهار کرد: با دستور ریاست محترم جمهور جهت ساماندهی اورژانس استان تهران، تقویت اورژانس شهرستان های تهران در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به حجم تردد در محور امام رضا (ع) و محور فیروزکوه تهران و همچنین بعد مسافتی شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند، یکی از دغدغه های اورژانس استان تهران، تسریع در انتقال مصدومان به مراکز درمانی است، همچنین انتقال زمینی بیماران و مصدومان در این بعد مسافتی می تواند منجر به آسیب بیشتر به بیمار یا مصدوم شود.

توکلی با بیان اینکه پد بالگرد سربندان یکی از بهترین پدها بالگرد استان تهران می‌باشد، گفت: در این محور پدهای بالگرد دیگری نیز ضروری است که اگر زمین و مکان آن فراهم شود، این مهم انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار ۱۶ شهرستان استان تهران تحت پوشش مرکز اورژانس تهران قرارگرفته است، افزود: اورژانس استان تهران با مشکلات زیادی رو به رو است، که از این رو حمایت مسئولان را می طلبد.

احداث پد بالگرد در شهرستان دماوند یک نیاز ضروری بود

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند نیز در آیین افتتاح «پد بالگرد سربندان» اظهار داشت: باتوجه به وسعت بیش از ده هزار کیلومتری و شرایط سرزمینی شهرستان دماوند از لحاظ وجود مناطق صعب العبور، محور مواصلاتی و … تامین زیرساخت های امدادی و درمانی درکوتاه‌ترین زمان برای شهروندان و مسافران ضروری است.

وی تصریح کرد: دو روستای جابان و سربندان یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان دماوند می‌باشد که برای خدمات سریع درمانی نیازمند پد بالگرد برای امداد هوایی بود، همچنین شهرهای کیلان و آبسرد جزء نقاط ضروری احداث پد بالگرد می‌باشند.

‌فرماندار شهرستان دماوند گفت: با مساعدت رئیس اورژانس‌ استان تهران تا یک ماه آینده پایگاه اورژانس امداد جاده ای روستای جابان با تجهیزات، نیروی انسانی و آمبولانس مجهز برای ارائه خدمات به روستای جابان و حوادث جاده‌ای کار خود را آغاز می‌کند.

آماده سازی مرکز اورژانس شرق استان تهران نیازمند کمک خیرین است

حجت الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: شهرستان دماوند و دو شهرستان همجوار آن که شهرستان پردیس و فیروزکوه می باشد، به دلیل قرار گرفتن در منطقه خاص جغرافیایی سردسیر، برف گیر و زلزله خیر و سیل خیز با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی بسیاری روبروست.

وی گفت: از سوی دیگر وجود دو محور مواصلاتی هزار و فیروزکوه در این منطقه، حوادث جاده ای فراوانی را نیز به همراه داشته و دارد که لازمه مدیریت بر اینگونه حوادث که ما را نیازمند به استان ها و یا شهرستان های معین در شرایط بحرانی نکند، داشتن زیرساخت های لازم در حوزه درمانی و امدادی است.

فتاح دماوند با اشاره به اقدام ارزشمند آماده سازی مرکز اورژانس شرق استان تهران در دماوند، عنوان کرد: زمینی به مساحت دوهزار و ۵۰۰ متر در منطقه گیلاوند جهت آماده سازی مرکز اورژانس شرق استان تهران تعیین شده است که برای احداث این مرکز نیازمند حمایت خیرین هستیم.

لازم به ذکر است، در حاشیه این مراسم از «اتوبوس‌ آمبولانس» ناحیه شمال شرق استان تهران که در شهرستان دماوند مستقر خواهد بود نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/*

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.