• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
1
امام جمعه فیروزکوه:

انتخابات ثمره خون شهیدان، تجلّی مردم سالاری دینی و مایه استحکام نظام و کشور است

  • کد خبر : 114104
  • 20 بهمن 1402 - 15:40
انتخابات ثمره خون شهیدان، تجلّی مردم سالاری دینی و مایه استحکام نظام و کشور است
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: همه دشمنان تلاش میکنند، مردم را تشویق به عدم شرکت کنند، ولی مردم بار دیگر با انگشت جوهری خود، چشم دشمنان را کور خواهند کرد.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه فیروزکوه گفت: در سیره پیامبر، انس گرفتن و محبت به اعضای خانواده و همنشینی با آنها، از اعتکاف در مسجد النبی نزد خداوند محبوب تر است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: پیامبر اکرم (ص)، علیرغم مشغله فراوان، بخشی از اوقات شریف خویش را به خانواده اختصاص میدادند و میفرمودند بهترین شما کسی است که برای خانواده خود بهتر باشد و من از شما برای خانواده ام بهتر هستم.

وی خاطر نشان کرد: در عصر فضای مجازی، توجه و محبت بین اعضای خانواده کم شده است و برخی آسیب های اجتماعی،‌ نتیجه بی توجهی به فرزندان در فضای خانواده است؛ بیاییم تصمیم بگیریم با مدیریت فضای مجازی، بیشتر به همدیگر توجه و محبت بکنیم.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص)، با مردم مهربان و گشاده رو بود و در مسائل شخصی اهل گذشت و ایثار، ولی در مسائل عمومی و رعایت قانون الهی، سختگیر و بدون تبعیض رفتار میکرد؛ پیامبر اهل کار و تلاش بود و از بیکاری و بطالت متنفر بود؛ مسلمانان را به کار و تلاش تشویق میکرد و میفرمود “عبادت هفتاد جزء دارد و بهترین جزء آن کسب حلال است”.

حجت الاسلام حیدری در ادامه در خطبه دوم اذعان داشت: بر اساس نص صریح قرآن در آیه ۴۱ سوره انفال، خمس یکی از واجبات مالی است که در زمان غیبت امام معصوم، به مرجع تقلید پرداخت میشود؛ نصف آن، سهم سادات فقیر و نصف دیگر، سهم امام است که با نظر مرجع تقلید، در راه ترویج دین و مذهب مصرف میشود.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی معجزه قرآن بود چرا که مردم ایران به پیروی از ولی فقیه و بر اساس مکتب نورانی اسلامی، حکومت استبدادی و وابسته شاهنشاهی را سرنگون کردند.

حجت الاسلام حیدری افزود: آمریکا سرزمین ایران را جزیره ثبات میدانست و به راحتی سرمایه های کشور را بدون اجازه شاه، چپاول میکرد و شاه حق اعتراضی نداشت که در خاطرات اطرافیان شاه، بارها به وابستگی شاه اشاره شده است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: حضور مردم در صحنه، آموزه های اسلامی و رهبری امام راحل، سه عامل مهم در پیروزی انقلاب بود که پیوند این سه عامل نقش اساسی در بقای انقلاب اسلامی دارد؛ تمام تلاش دشمنان ملّت ایران این است که مردم را از انقلاب جدا کنند، ولی مردم بصیر و انقلابی ایران، همیشه با حضور مؤثر خود در صحنه، دشمنان را ناکام کرده اند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: انتخابات ثمره خون شهیدان و تجلّی مردم سالاری دینی است و مایه استحکام نظام و کشور است؛ بنابراین همه دشمنان تلاش میکنند، مردم را تشویق به عدم شرکت کنند، ولی مردم بار دیگر با انگشت جوهری خود، چشم دشمنان را کور خواهند کرد.

وی عنوان کرد: آمریکا و انگلیس در طول تاریخ ثابت کرده اند که هیچگاه خیرخواه ملّت ایران نبوده اند و مردم میدانند که وقتی آنها مردم را تشویق به عدم شرکت در انتخابات میکنند، پس شرکت در انتخابات به نفع مردم است.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: در مواجهه با انتخابات سه راهِ عدم شرکت در انتخابات که دشمن را شاد میکند، شرکت در انتخابات و انتخاب غیر صالح، که به کشور ضربه میزند، و شرکت در انتخابات و انتخاب فرد صالح که موجب آبادانی کشور است وجود دارد و راه سوم بهترین راه است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه گفت: کشتار جنون آمیز مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی، برای فرار از شکست و از روی استیصال است؛ دولتهای اسلامی باید به جای بیانیه، کمک های مالی، سیاسی و تبلیغاتی خود را از رژیم صهیونیستی قطع کنند و ملّتهای اسلامی، باید به دولت های خود فشار بیاورند تا به وظیفه خود عمل کنند.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) گفت: میلاد باسعادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار، میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل علیه السلام و روز جانباز و میلاد باسعادت امام سجاد علیه السلام و روز صحیفه سجادیه را خدمت همه مردم تبریک میگویم؛ جانبازان با رشادت و شجاعت و غیرت خود، حق عظیمی بر گردن ما دارند.

حجت الاسلام حیدری در پایان بیان داشت: از حضور مدیر کل محترم امور روستایی و مدیر کل محترم بنیاد مسکن استان تهران، در شهرستان فیروزکوه و برگزاری میز خدمت توسط ادارات مختلف تشکر میکنم.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=114104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.