• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل اخبار 1675اخبار امروز : 0
1
حجت الاسلام دریاباری:

افسانه‌ی شکست ناپذیری اسرائیل نقش بر آب شد/ امروز پیروزی غزه پیروزی ایران است

  • کد خبر : 113863
  • 10 آذر 1402 - 15:19
افسانه‌ی شکست ناپذیری اسرائیل نقش بر آب شد/ امروز پیروزی غزه پیروزی ایران است
امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه گفت: افسانه‌ی شکست ناپذیری اسرائیل نقش بر آب شد، همدلی بین مردم دنیا به وجود آمد، پس ما هم اهتمام بیشتری در کارها داشته باشیم، خستگی و ناامیدی ممنوع، چون به قلّه نزدیک هستیم.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام سید مهدی دریاباری امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز، گفت: ای مردم، قبل از آنکه از این دنیا بروید، توبه کنید و به انجام کارهای نیک، سبقت بگیرید؛ صدقه زیاد بدهید تا روزی‌تان زیاد شود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: امر به معروف کنید تا محفوظ باشید، از منکر جلوگیری کنید تا پیروز شوید.

حجت الاسلام دریاباری عنوان کرد: ای مردم، زیرک‌ترین شما کسی است که بیشتر یاد مرگ باشد، و دوراندیش‌ترینِ شما کسی است که آمادگی بهتری برای مرگ کسب کرده باشد.

وی با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و بیان روایاتی درباره آن حضرت، بیان داشت: یکی از الگوها، دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت است، و یا عروسی و زندگی زاهدانه و ساده‌ای که داشتند.

حجت الاسلام دریاباری درباره نمازجمعه اذعان داشت: خدا در قرآن فرمان داده در روز جمعه به سوی نماز جمعه بشتابید؛ در جمعه‌ها باید دعا را افزون کنید؛ نمازجمعه بر هر مؤمن _مگر بر کودک، زن، بیمار، دیوانه، نابینا، مسافر و کسی که دو فرسخ از نمازجمعه فاصله داشته باشد_ تکلیف است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم نیز ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: مرحوم آیت‌الله سید حسن مدرس یکی از الگوهای خوب برای نمایندگان مجلس می‌باشد؛ ان شاءالله نمایندگان مجلس که در اسفند ماه انتخاب میشوند، شبیه ایشان باشند.

وی بیان داشت: ۱۲ آذر ۱۳۵۸ که سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، همگان را به رعایت این قانون یادآور و سفارش میکنم؛ همچنین ۱۲ آذر ماه که روز جهانی معلولین نیز است، همه ما نسبت به این افراد مسئول هستیم.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه با اشاره به ۱۶ آذر ماه روز دانشجو، عنوان کرد: یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) از جوانان این است که علم، تهذیب و ورزش داشته باشند؛ ان شاءالله دانشجوی تراز انقلاب اسلامی این موارد از منظر مقام معظم رهبری را مطالعه بفرمایند.

حجت الاسلام دریاباری اذعان داشت: دشمن ما جنگ ترکیبی‌ای را با ما شروع کرده و ایمان و امید و اراده و اعتماد و آگاهی مردم را مدنظر گرفته؛ راه مقابله با این جنگ شناختی ترکیبی، یک، همه برای حل مشکل اقتصادی و گره گشایی از مشکلات جامعه تلاش کنیم، مسئولین بازرسی کنند، بعضی‌ها گران‌فروشی نکنند، به اینها تذکر داده شود، دو، تهاجمی عمل کردن، سه، پاسخگویی مسئولان، چهار، ارتباط و گفتگوی مستمر مسئولان با مردم به منظور اقناع سازی افکار عمومی، پنج، اقناع جامعه به قرار گرفتن کشور در جنگ رسانه‌ای، و ارائه اخبار و تحلیل درست.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه درباره جنگ در غزه گفت: صهیونیست‌ها بیش از بیست هزار نفر انسان بی گناه به ویژه زنان و کودکان را در این چهل و چند روز به قتل رساندند، افکار عمومی دنیا از این مسئله خشمگین است، و سبب تشدید شکاف بین مردم و دولت‌ها شده است.

وی اظهار داشت: به سهم خودمان، از مردم عراق مخصوصاً حشد الشعبی تشکر میکنیم، که به تلافی، پایگاه‌های آمریکا را زد و مردم عراق برای کمک به فلسطین به مرز اردن رفتند؛ یمنی ها گُل کاشتند، کشتی اسرائیل را با آن همه تجهیزات توقیف کردند و موشک‌های زیادی به اسرائیل زدند.

حجت الاسلام دریاباری عنوان کرد: آنهایی که پارسال در اغتشاشات در مُردن یک دختری _که خودش سابقه بیماری از کودکی داشت_ مدام بیانیه میدادند زن، زندگی، آزادی، چرا در این ایام محکومیت اسرائیل کودک‌کش را بیانیه ندادند؟

وی تصریح کرد: افسانه‌ی شکست ناپذیری اسرائیل نقش بر آب شد، همدلی بین مردم دنیا به وجود آمد، پس ما هم اهتمام بیشتری در کارها داشته باشیم، خستگی و ناامیدی ممنوع، چون به قلّه نزدیک هستیم، لذا مقام معظم رهبری به آینده نظام بسیار خوش‌بین هستند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: حماس یک نقشه‌ی چندین ساله‌ی اهریمنان را پیشاپیش نقش بر آب کرد، سید حسن نصرالله خوب به کمک آمد _اسرائیل را از شمال زد_، مردم دنیا پی به مظلومیت غزه بردند.

وی در ادامه گفت: یک کارشناس عرب گفته بسیاری از کشورهای عربی کمک کردند تا صدام سرنگون شد، پس از آن، ورود ایران به عراق تسهیل شد؛ یا هزینه زیادی که برای اسقاط نظام بشار اسد کردند، اما اسد باقی ماند و ایران تا سوریه گسترش یافت و قوی شد؛ میلیاردها خرج کردند تا حریری در لبنان بماند، اما حریری کشته شد و ایران در لبنان قوی‌تر شد و حزب‌الله پیروز شد؛ میلیاردها علیه یمن خرج کردند _یمن حیاط خلوت عربستان بوده_ اما شیعیان قدرت پیدا کردند و باز هم ایران پیروز شد.

حجت الاسلام دریاباری عنوان کرد: الآن در جنگ فلسطین، بیشتر کشورهای خلیج، ضد حماس هستند _زیرا حماس را یکی از بازوهای ایران میدانند_ و الآن ملّت‌ها حامی ایران و شیعیان شدند، فقط یک قدم دیگر مانده که مسلمانان شیعه شوند.

وی افزود: این کارشناس عرب در ادامه می‌گوید من پیش بینی میکنم اگر حزب الله و ایران و شیعیان عراق و یمن وارد این معرکه شوند، ملّت‌ها شیعه خواهند شد، پس در کنار ظالم نایستید، و الا بازنده‌اید؛ الآن چشم همه ملّت‌ها به شیعیان است و مردم دارند شیعه میشوند و غیر مسلمان ها دارند مسلمان میشوند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه اذعان داشت: رزمندگان فلسطینی برخورد خوبی با اسرا داشتند _فیلم‌های تعریف اسرای آزاد شده از فلسطینی‌ها هست_، در کُل جهان حتی فرانسه و آلمان و.. که جریمه‌های سنگین برای تظاهرات علیه اسرائیل در دفاع از فلسطین میگذاشتند، ولی مردم باز آمدند.

حجت الاسلام دریاباری خاطر نشان کرد: پس امروز پیروزی غزه پیروزی ایران است، و آمریکا و اسرائیل وقتی حریف غزه نشدند، حریف ایران که سهل است… ؛ ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عِرض خود میبری و زحمت ما میداری.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: از همه میخواهم نمازهای خود را در مساجد بخوانند، هنگام اذان‌ها درب مساجد باز باشند و نمازهای جماعت برپا شوند، البته خیلی جاها اینطور است و من تشکر میکنم؛ بابت یادواره‌‌های شهدا و همچنین مراسماتی که در ایام فاطمیه اول برگزار شد تشکر میکنم.

وی گفت: هفته بسیج را به لشکریان مخلص خدا تبریک گفته و آن را گرامی میدارم؛ ان شاءالله فاطمیه دوم نیز در شهر و روستاها مجالس خواهند گرفت.

حجت الاسلام دریاباری اظهار داشت: ان شاءالله حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داشته باشیم و مجالسی خوب و افرادی ارزشمند را بعد از تحقیق رأی دهید.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.