• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
حیدری منش:

افتتاح ۴۷ پروژه اقتصادی و عمرانی در طول هفته دولت در فیروزکوه

  • کد خبر : 111632
  • 03 شهریور 1401 - 12:25
افتتاح ۴۷ پروژه اقتصادی و عمرانی در طول هفته دولت در فیروزکوه
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: افتتاح این پروژه ها اشتغال مستقیم برای 47 نفر در سطح شهرستان بهمراه دارد و بصورت غیرمستقیم برای 338 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرهای دیمه، محمد حیدری منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر دولت مردمی، ایران قوی، گفت: نمود اساسی اقدامات دولت مردمی در گام اول در سفرهای استانی بروز کرد؛ دولت سیزدهم در ابتدای شروع بکار تاکید بر تغییر و تحول رویکردها داشت؛ رویکردهای دولت به سمت تحول گرایی حرکت کرد و در وهله اول تکیه دولت بر شفافیت بود و تمرکز بر مبارزه بر فساد داشت که یکی از ارکان آن شفافیت بود.

وی افزود: تمرکز بر دولت الکترونیک و پیگیری فساد اداری و پیگیری در خصوص اموال تملیکی کشور کارهایی بود که دولت انجام داد و حتی انتشار اطلاعات کارکنان دولت در سامانه و پیگیری در خصوص حقوق های دولتی، حذف حقوق های نجومی، جلوگیری از رانت خواری تحولی بود دولت سیزدهم در رویکرد خود ایجاد کرد.

حیدری منش همچنین عنوان کرد: افزایش ظرفیت خدمات رسانی، کاهش قطعی برق و مشکلاتی که قبلاً وجود داشت، تلاش هایی بود که دولت در حوزه خدمت رسانی به مردم انجام داد و برخی از نمودها را در حوزه مبارزه با ویروس منحوس کرونا شاهد بودیم؛ در سال گذشته در این زمان در شهرستان فیروزکوه با ۲۵ تخت در شهرستان ۲۰ بیمار بستری داشتیم و امروز بیمار بستری نداریم؛ این نمود اقداماتی است که دولت در این حوزه انجام داده است و تحول گرایی در سیاست های دولت شکل گرفته است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه سال اول دولت سال ساختارسازی و نهادسازی است، بیان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات اساسی را در سال اول داشتیم؛ هر چند سال اول را سال ریل گذاری می دانند ولی اقدامات اساسی در این سال انجام شده است؛ این اقدامات در عرصه های بهداشت و درمان، اقتصاد و معیشت، اجتماعی و فرهنگی و سیاست های متوازن خارجی شکل گرفت.

وی با تاکید بر اقدامات دولت در زمینه مردمی سازی دولت، اشاره داشت: اقدامات ارزشمندی در حوزه مردمی سازی دولت و توسعه دیپلماسی اقتصادی و پیگیری تعامل عزتمندانه با کشورهای دیگر در دولت شکل گرفته است و به نوعی سیاست های دولت در حوزه سلامت و بهداشت، اقتصاد و معیشت، تجارت بین الملل، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طرح تحول نظام بانکی، در حوزه آب و انرژی، حوزه های فرهنگی، حوزه های اجتماعی و محیط زیست، سیاست خارجی ملموس و قابل تکیه است و هر یک از اینها توضیحات مفصلی دارد.

حیدری منش با اشاره به اینکه ۴۷ پروژه اقتصادی و عمرانی در طول هفته دولت در شهرستان افتتاح می شود، بیان کرد: اعتبار این پروژه ها بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال است؛ یکی از جنبه های افتتاح این پروژه ها اشتغال مستقیم برای ۴۷ نفر در سطح شهرستان است و بصورت غیرمستقیم برای ۳۳۸ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حوزه آبفای شهرستان در بخش مرکزی بحث مسیر آبرسانی به روستاهای طارم، گورسفید، فرح آباد و جلیل آباد را خواهیم داشت؛ در بخش ارجمند مخزن ۲۷ لیتر در ثانیه افتتاح خواهد شد، اصلاح و بازسازی خط چشمه ارجمند، دیوارکشی و اصلاح پمپاژ چاه روستای شادمهن را در این هفته خواهیم داشت.

وی افزود: آبرسانی روستای ماهیان با احداث مخزن ۱۰۰ مترمکعبی در این هفته افتتاح می شود؛ تجهیز چاه، خط انتقال و تامین برق در روستای حسن آباد انجام می شود؛ پروژه های پوشش انهار را در سطح شهرستان داشتیم، پروژه های جهاد و بسیج بالغ بر طول ۱۲ کیلومتر در سطح شهرستان اجرایی شد که بخش پایانی پروژه ها در حال اجراست و در این ایام افتتاح می شود.

حیدری منش خاطر نشان کرد: بحث نصب دوربین های پلاک خوان و نظارتی در روستاها اجرایی شد؛ شهرداری فیروزکوه پروژه هایی همچون زیرسازی آسفالت، جدول گذاری معابر مسکن مهر دشت ناصر، بهسازی و جدول گذاری و نصب کفپوش در سه پارک در سطح شهرستان، کانال هدایت آب سطحی محله کوهسار و زیردانشگاه را اجرایی کرده است.

فرماندار فیروزکوه در خصوص پروژه های بنیاد مسکن تصریح کرد: احداث دیوار حائل روستای پیرده، اجرای فاز دوم طرح هادی روستای ورسخواران برای دسترسی به قدمگاه، بهسازی معابر، جدول گذاری و زیرسازی و اجرای کفپوش روستای محمود آباد اجرایی کرده است.

این مقام مسئول همچینین ادامه داد: اداره میراث فرهنگی شهرستان فیروزکوه ۴ پروژه اقتصادی را در سطح شهرستان در این هفته افتتاح خواهد کرد؛ توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)، احداث خانه بهداشت روستای مهن در این ایام افتتاح خواهد شد؛ پروژه گازرسانی به روستاهای درده، پیرده، کاوده و کدوده را در روزهای آینده افتتاح خواهیم کرد؛ گازرسانی به روستای سرمندیان، سرخدشت توسط اداره گاز انجام شده است.

وی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل آسفالت سه محور روستایی گچه، ماهیان و کتالان را برنامه ریزی کرده اند که در این هفته افتتاح می شود؛ لکه گیری  و روکش آسفالت محور فیروزکوه-سمنان که از ۱۹ کیلومتر محور ۱۴ کیلومتر اجرا شده و در این هفته بهره برداری خواهد شد؛ همچنین تامین برق منطقه حسن آباد انجام شده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان داشت: پروژه های حوزه مخابراتی برای حفاری و استفاده از کانال های فیبر نوری داشتیم که در چند پروژه به متراژ ده کیلومتر در سطح شهرستان اجرا شد.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=111632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.