• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0

از شوق حضور در اولین نماز جمعه ماه رمضان تا برپایی میز کتابت آیاتی از قرآن در فیروزکوه

  • کد خبر : 111846
  • 19 فروردین 1401 - 15:22
از شوق حضور در اولین نماز جمعه ماه رمضان تا برپایی میز کتابت آیاتی از قرآن در فیروزکوه

به گزارش خبرهای دیمه، اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در سال جاری به امامت حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه، با حضور پر شور مردم روزه دار شهرستان فیروزکوه، در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد. ماه رمضان، بنا بر گفته پیامبر اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع)، ماه میهمانی خدا است که درهای آسمان در […]

به گزارش خبرهای دیمه، اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در سال جاری به امامت حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه، با حضور پر شور مردم روزه دار شهرستان فیروزکوه، در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

ماه رمضان، بنا بر گفته پیامبر اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع)، ماه میهمانی خدا است که درهای آسمان در آن گشوده شده و ارزش نماز در آن، چند برابر نماز در ماه‌های دیگر است. قرآن و برخی دیگر از کتاب‌های آسمانی، در این ماه نازل شده است.

 

نماز جمعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به این دلیل که آیه ای درباره اهمیت آن نازل شده که در آن می فرماید به محض شنیدن اذان جمعه هر گونه کسب و کار و برنامه مزاحم را رها کنید و به سوی آن بشتابید.

 

پیوند معنوی با خداوند سبحان، وحدت و یکدلی، آگاهی از معارف اسلامی و رویدادهای اجتماعی سیاسی، جلب همکاری برای حل مشکلات مسلمانان و … گوشه‌ای از آثار بی شمار این فریضه مهم است.

اهمیت این فریضه است که باعث می‌شود مردم شریف و مسئولین شهرستان فیروزکوه، با وجود ویروس کرونا _که به شُکر خداوند متعال، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شیوع این ویروس در حال کاهش است_ حتی با زبان روزه و در گرما، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از شرکت در این فریضه غافل نشده و در ماه مبارک رمضان نیز در نماز جمعه حضوری گسترده داشته‌اند.

 

یکی از نمازگزاران در گفتگو با خبرهای دیمه اظهار داشت: همانطور که در روایاتی از ائمه اطهار (ع) درباره اهمیت نماز جمعه آمده است؛ به نظر بنده حضور در نماز جمعه و اقامه آن به جماعت، باعث آرامش روح و جان و زدوده شدن آلودگی‌های گناه از قلب می‌شود؛ و چه قدر زیباست که همه ما با حضور در این محفل، به لطف خداوند از چنین آثاری بهره‌مند شویم.

 

یکی دیگر از نمازگزاران عنوان کرد: من وقتی حضور جمعیت کثیری از مردم در نماز جمعه و این اتحاد و همدلی را مشاهده میکنم، بسیار خرسند میشوم که به حمدالله در سایه الطاف الهی، در این‌خصوص نیز نقشه‌های دشمن راه به جایی نبرده است.

در حاشیه نماز جمعه امروز، میز کتابت آیاتی از کلام الله مجید برپا گردید. سید حسن حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌باره در گفتگو با خبرهای دیمه گفت: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی و هنری به خصوص با موضوعات قرآنی، اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل امروز با هماهنگی با دفتر امام جمعه و همکاری انجمن خوشنویسان، به خصوص با همکاری و حضور استاد امید فیروزنیا هنرمند بومی شهرستان فیروزکوه، به منظور الگوسازی، با خط نستعلیق و نستعلیق شکستا از متون ارزشمند قرآنی کتابت می‌کنند.

 

وی افزود: این اقدام، آغازی برای انجام کار هنری در مساجد و به خصوص رونق بیشتر مسائل دینی و قرآنی می‌باشد.

 

همچنین به گزارش ستاد نماز جمعه شهرستان فیروزکوه، در اولین نماز جمعه ماه رمضان، جهت رفاه حال نمازگزاران محترم، با هماهنگی دفتر امام جمعه و با همکاری شهرداری شهر فیروزکوه، تاکسی‌های صلواتی به مقصدهای شهرک کوهسار، شهرک ولیعصر و دشت ناصر، آماده خدمات رسانی به نمازگزاران محترم بودند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=111846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.