• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0
رسولی نژاد:

ارادت و عزاداری برای سیدالشهدا (ع) فراتر از شیعه و اسلام است

  • کد خبر : 113111
  • 06 مرداد 1402 - 11:06
ارادت و عزاداری برای سیدالشهدا (ع) فراتر از شیعه و اسلام است
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نمادهای وحدت بین ادیان و مذاهب عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، چه در دهه اول محرم و چه در قالب اربعین، است؛ اربعین نمونه کامل وحدت بین ادیان و مذاهب است.

سید احمد رسولی‌نژاد در گفتگو با خبرهای دیمه، اظهار کرد: یکی از نمادهای وحدت بین ادیان و مذاهب عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، چه در دهه اول محرم و چه در قالب اربعین، است؛ اربعین نمونه کامل وحدت بین ادیان و مذاهب است، همچنین اشتیاق دیگر ادیان برای نذری اباعبدالله الحسین (ع) نشان می‌دهد امام حسین (ع) و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) فراتر از شیعه و اسلام است و اقوام زیادی در این عزاداری شرکت دارند؛ شیعه باید به خود ببالد که در دل همه ادیان و مذاهب جا باز کرده و به سیدالشهدا (ع) عشق می‌ورزند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش بانوان در عاشورا، بیان کرد: در مکتب اسلام بهترین و برترین زنان را داریم که در راس آنان بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در دنیا و آخرت هستند که بهترین الگو برای زنان ما هستند و در صحنه عاشورا وجود نازنین عمه سادات، حضرت زینب (س) هستند؛ این جمله را زیاد شنیدیم که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب (س) نبود؛ یعنی پیام‌رسان نهضت عاشورا حضرت زینب (س) بود.

وی افزود: وجود نازنین امام سجاد (ع) به مصلحت الهی در کربلا بیمار می‌شوند تا سلسله جلیله امامت و ولایت ادامه یابد؛ در اینجا نقش حضرت زینب (س) پررنگ می‌شود، حضرت زینبی که رهبری کاروان را برعهده می‌گیرد، حضرت زینبی که پیام‌رسان نهضت عاشورا می‌شود، حضرت زینبی که با صدای رسا حقانیت و مظلومیت اباعبدالله (ع) را بیان می‌کند، حضرت زینبی که در کوفه و شام دشمنان را رسوا می‌کند، حضرت زینبی که اسوه صبر می‌شود.

رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: شرایط حضرت زینب (س) را مجسم کنید که جلوی چشم ایشان فرزندان، برادرها، برادرزاده‌ها و عزیزترین کسان او به شهادت می‌رسند؛ اباعبدالله (ع) عزیزترین برادر زینب (س) بود به گونه‌ای که در ازدواج خود شرط می‌کند هر مکانی حسین (ع) هجرت کند او را همراهی خواهد کرد؛ حسین(ع) که عزیزترین کس حضرت زینب (س) بود در جلوی چشمان ایشان به شهادت می‌رسد، با اسب بر پیکر عزیزترین کس حضرت زینب (س) می‌تازند به گونه‌ای که بدن و استخوان‌ها خرد و تکه تکه می‌شود که پیکر قابل غسل دادن نبود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اشاره داشت: عزیزترین کس زینب (س) این گونه مظلومانه و فجیع به شهادت می‌رسد، سر ایشان از بدن جدا می‌شود، سرها بر نیزه می‌رود حتی سر ۶ ماهه اباعبدالله (ع) بر نیزه می‌رود؛ بنابراین اینجا صبر زینبی صبر خاص است که الگو برای بانوان جامعه اسلامی ماست؛ مادرانی که حتی تا ۹ فرزند خود را تقدیم اسلام کردند و می‌گویند الگوی ما حضرت زینب (س) است.

وی تاکید کرد: حضرت زینب (س) شرایط دشواری در کربلا داشتند؛ در آن زمان حجاب دو سه مرحله داشت؛ روسری و نوع چادرها متفاوت بود؛ از سر حضرت زینب (س) یزیدیان چادر کشیدند همانطور که یزیدیان زمانه در فتنه سال گذشته این چنین رفتار کردند؛ ضرب و شتم و چادر از سر زنان مومن برداشتن همچنان ادامه دارد؛ من هشدار جدی به قوه قضائیه می‌دهم که نمایندگان مردم و مردم تحمل این رفتار وحوش را ندارند و خواستار برخورد قاطع قوه قضائیه هستیم و برخی از رفتارها را برنمی‌تابیم.

رسولی‌نژاد تصریح کرد: نیروی انتظامی که جان خود را بر کف دستان گرفته و دلاورانه در مبارزه با مواد مخدر، اشرار و غیره جان به کف ایستاده‌اند، رفتار برخی از مقامات قوه قضائیه را نمی‌پذرم و هشدار می‌دهم؛ آقای محسنی اژه‌ای باید نسبت به این رفتارها تذکر دهند؛ برخی از اظهارات مقامات قوه قضائیه وحوش را وحشی‌تر کرده است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب اشاره داشت: نمایندگان مجلس با دقت لایحه عفاف و حجاب را بررسی خواهند کرد؛ مواد جایگزین داریم چون آنچه قوه قضائیه در دولت به مجلس ارائه کردند بازدارنده نیست و باعث وقیح شدن جماعت حرمت شکن می‌شود؛ کسانی که همه هویت و ماهیت آنها را درک کرده‌اند، در مقابل کسی که نیمه برهنه و با پوشش بسیار زننده در ملا عام حضور می‌یابد نمی‌توان کار فرهنگی کرد؛ اینها نصیحت‌پذیر نیستند.

وی ادامه داد: با اصلاح لایحه دولت و قوه قضائیه باید طرح جامعی را عرضه کنیم و برخوردهای لازم در مقابل حرمت‌شکنان انجام شود؛ این افراد به دنبال بی‌حجابی نیستند، بی‌حجابی مقدمه برهنگی است، مقدمه انواع فسادها از جمله همجنس‌گرایی است؛ برای برخی وعاظ باید دعای عاقبت بخیری کرد، نباید پای صحبت هر حرف سخیفی نشست؛ اکثریت مردم مخالف این صحنه‌های وقیحانه در جامعه هستند؛ حضرت زینب (س) و حضرت زهرا (س) که بهترین الگوی زنان جامعه هستند، نهایت حجاب را رعایت می‌کردند؛ چطور یکی از وعاط این چنین تغییر عقیده می‌دهد؟ اکثریت مردم حتی شل‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها از رفتار این وحوش در فتنه اخیر عصبانی هستند؛ تاسف می‌خورم به حال مداحی که امروز به گمراهی افتاده است! حضرت زینب (س) الگوی حجاب، دیانت، صبر و استقامت در جامعه هستند.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.