• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
1

اختصاص تسهیلات ۱۳ میلیارد تومانی به عشایر فیروزکوه

  • کد خبر : 113867
  • 13 آذر 1402 - 13:30
اختصاص تسهیلات ۱۳ میلیارد تومانی به عشایر فیروزکوه

مدیرکل امور عشایر استان تهران گفت: ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ برای عشایر فیروزکوه اخذ شده است.

به گزارش خبرهای دیمه، فرشید ذبیحی امشب در جلسه شورای عشایر شهرستان فیروزکوه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به اینکه عشایر در تأمین نهاده‌های دامی و تولید دام چالش‌هایی دارند، از سال گذشته تسهیلاتی با نرخ سود پائین برای عشایر در نظر گرفته شده و این راهکار از سوی دولت تصمیم‌گیری و در مجلس مصوب شد.

وی بیان کرد: در شهرستان فیروزکوه تاکنون ۱۳ میلیارد تومان جذب شده و عشایر دیگری که در بانک‌های عامل تشکیل پرونده داده‌اند، امسال تسهیلات به آنها تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل امور عشایر استان تهران با اشاره به موضوع خشکسالی، تأکید کرد: با توجه به خشکسالی، منابع آبی در فیروزکوه کاهش یافته و در فصل کوچ عشایر را با مشکلاتی مواجه کرده است، بنابراین برخی از آن‌ها در حوزه روستاها مانده‌اند و از سویی کاهش پوشش گیاهی موجب شده دامپروری و تولید گوشت قرمز در سطح دامداری‌ها انجام شود.

ذبیحی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات پیش پای عشایر و دامداران، انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی شهرستان فیروزکوه و استان تهران نسبت به ارائه خدمات برای ساماندهی به این حوزه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه راه، بهداشت، برق و مباحث دیگر تلاش داریم با هماهنگی و کمک دستگاه‌های دیگر خدمات را به جامعه عشایر و مردمی با پیشینه عظیم، فرهنگ قدیمی و حافظ نظام و دولت ارائه شود، چرا که آن‌ها سهم بسزایی در امنیت غذایی کشور بر عهده دارند.

مدیرکل امور عشایر استان تهران در حوزه گردشگری نیز بیان کرد: باید به اجرای راهکارهایی برای افزایش منابع درآمدی عشایر بیندیشیم، به طور مثال شهرستان فیروزکوه در حوزه گردشگری جایگاه ویژه‌ای در استان تهران دارد.

ذبیحی اضافه کرد: با دستور استاندار تهران و هماهنگی با اداره‌کل صنایع دستی استان مصوب شده که حوزه گردشگری، عاملیت این بخش را بر عهده بگیرند تا بتوانیم با اخذ مجوز، حوزه گردشگری عشایر را در استان تهران و شهرستان فیروزکوه، به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.