به گزارش پایگاه خبری خبرهای دیمه، شورش احمدی خطیر اظهار داشت: با اعلام وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی، شاهد بارش برف هستیم که نمکپاشی سطح جادهها انجام شده است.
وی افزود: نمکپاشی امسال با تلفیق ماسه و نمک انجام شد که نزدیک به ۶۰۰۰ تن ماسه خریداری شده است، اما میزان نمک عدد قابل توجهی دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان دماوند با اشاره به میزان نمک دپو شده در راهدارخانههای این شهرستان گفت: در راهدارخانه شلمبه نزدیک به ۱۵۰۰ تن، در آبسرد حدود ۲۰۰۰ تن و در راهداری دلیچایی نیز ۷۰۰ تن نمک برای ایام زمستان دپو شده است که مجموعا حدود ۴۲۰۰ هزار تن میشود.
احمدی خطیر ادامه داد: به طور کلی ۴۰۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان دماوند با تلاش عوامل راهداری شهرستان دماوند نمکپاشی و برفروبی شده است و تا به این لحظه چیزی حدود ۳۰۰ تن ماسه و ۱۵۰ تن نمک مصرف شد.
وی ادامه داد: هم اکنون همه جادهها باز هستند و مشکلی از حیث تردد وجود ندارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان دماوند در ادامه از آماده باش کامل اکیپهای راهداری در سطح شهرستان دماوند در عملیات زمستانه به صورت شبانهروزی در محورهای مواصلاتی شهرستان دماوند خبر داد و عنوان کرد: عوامل راهداری با ماشین آلات و تجهیزات زمستانی جهت اجرای راهداری زمستانی و ارائه خدمات به کاربران جادهای و تسهیل در رفت و آمد ها حضور مستمر و مؤثر دارند.
احمدی خطیر بیان کرد: همچنین ۲۹ دستگاه ماشینآلات سبک و سنگین در چهار راهدارخانه شهرستان دماوند، عملیات راهداری زمستانی را انجام میدهند.
وی با بیان اینکه شهروندان میتوانند از سامانه تلفن گویای ۱۴۱ اطلاعات راهها را دریافت کنند و سفر خود را مدیریت کنند، گفت: خواشمندیم در ایام فصل زمستانی شهروندان زنجیر چرخ به همراه داشته و از تردد بدون زنجیر چرخ خودداری کنند.
*بازسازی ورودی و خروجی پلهای قدیمی دلیچایی
وی در خصوص بازسازی ورودی و خروجی پلهای قدیمی دلیچایی تصریح کرد: پل مربوطه به استان هرمزگان دمونتاژ شد و این تصمیم توسط سازمان اتخاذ شده یعنی برای احداث پل در استان هرمزگان منتقل شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان دماوند اضافه کرد: برای این پل که قدیمی و متعلق به سال ۱۳۴۲ است امتیازی نداریم و نیاز بود هر بار آسفالت انرا انجام دهیم لذا یک واریانت جدید در سال ۹۵ اتفاق افتاد و جایگزین انجام شد یعنی دو پل قبلی حذف شدند زیرا در مواقع بحران خرابیهای زیادی داشتند.
احمدی خطیر گفت: واریانت جدید به طول ۱۴۰۰ متر به پل موجود اضافه شد و دو پل از گردونه اصلی حذف شدند، سازمان وقتی متوجه شد که این اقدام معضل ایجاد میکند به راهداری اعلام کرد و دو پل که میتوانند در جایی دیگر به کار روند به استان هرمزگان بارگیری شدند.
وی تصریح کرد: به علت اینکه پل معضل ترافیکی بسیاری ایجاد میکرد و رانندگان اذیت میشدند لذا مجبور شدیم یک مسیر جدید به طول ۱۴۰۰ متر از پل اول دلیچایی ایجاد کنیم.
انتهای پیام/*