• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0
0

اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک در دماوند

  • کد خبر : 113120
  • 06 مرداد 1402 - 11:54
اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک در دماوند
در اولین جلسه کمیته اجرایی سلامت خانواده اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک در دماوند مطرح شد.

به گزارش خبرهای دیمه، اولین جلسه کمیته اجرایی سلامت خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری بالای ۲۰ هزار نفر در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند برگزار شد.

در این جلسه سلیمانی مسئول برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان دماوند، خیرخواه مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند، یونسی معاون بهداشتی شبکه بهداشت، نماینده نظام پزشکی رؤسای بیمارستان‌سوم شعبان و بیمارستان حضرت فاطمه (س) و رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه خیرخواه مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند در خصوص مزایای اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک مطالبی را عنوان کرد.

وی افزود: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلف است در اجرای نظام خدمات جامع و همگانی سلامت با اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان و مبتنی بر مراقبت‌های اولیه سلامت با محوریت سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک و سطح‌بندی خدمات پرونده الکترونیک سلامت مطابق قوانین مربوطه اقدام نماید به نحوی که تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه کلیه آحاد ایرانیان تحت پوشش نظام ارجاع قرار گیرند و بر اهمیت اجرای این طرح ملی و مهم در شهرستان دماوند تاکید کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع بر کاهش و کنترل ببماری‌های مزمن و کم کردن بار هزینه خانواده تاثیر دارد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه به بررسی جمعیت تحت اجرای این طرح در “شهرهای دماوند و رودهن ” و امکانات نیروی انسانی مراقب سلامت و پزشک و مسائل پیرامونی پرداختند.

در ادامه مسئول گسترش شبکه به بیان جزئیات طرح و سابقه اجرای طرح در کشورهای مختلف، اجرای موفق نظام ارجاع روستاییان و عشایر و اجرای این طرح در استان‌های پایلوت فارس و مازندران اشاره کرد‌.

سپس معاون بهداشت شبکه بهداشت به بررسی تامین فضای فیزیکی و منابع بودجه‌ای پرداختند.

همچنین روسای بیمارستان‌ها به بیان دیدگاه‌ها و مسائل پیش رو و ایجاد تمهیدات لازم برای پذیرش بیماران ارجاعی ارائه صحبت کردند.

در این جلسه رئیس بیمه سلامت شهرستان دماوند نیز بر آمادگی این اداره و سازمان مطبوع جهت کمک به اجرای طرح با وزارت بهداشت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و عقد قرارداد با همکاران پزشک و مراقب سلامت معرفی شده از شبکه بهداشت و درمان پرداختند و از تجارب، موفقیت‌ها و مسائل اجرای نظام ارجاع روستاییان و عشایر، اجرای طرح پزشک خانواده روستایی و کمیته امداد بیمه سلامت در طول یک سال نیم اخیر و استقبال پزشکان و مردم پرداختند.

در پایان نماینده فرمانداری شهرستان دماوند اظهار داشت: برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از کارآمدترین نظام‌های تدارک و ارائه خدمات سلامت است که با تعدیل سایر کارکردهای نظام سلامت از جمله تامین مالی، تدارک منابع و تولیت می‌توان برای استقرار آن اقدام نمود.

در این راستا توجه به گروه‌های ارائه کننده و مراکز تدارک کننده خدمات سلامت و سطوح آن برای ارائه خدمات و مراقبت‌های با کیفیت و کارا، تحقق عدالت در ابعاد مختلف و در نهایت ارتقای سلامت مردم و جامعه الزامی است.

در ادامه ایشان به بررسی همه جانبه مسائل اجرای این طرح در شهرستان و پیش‌بینی فضا فیزیکی و پایگاه های جامع سلامت شهری و قرارداد با بخش دولتی و خصوصی برای تامین آسایش و دسترسی مردم جهت اجرای سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری تاکید داشتند.

همچنین مصوب شد فراخوان نیروهای متقاضی از طریق سایت salamat.gov.ir جهت ثبت نام مراقبین سلامت و پزشکان به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=113120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.