• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1629اخبار امروز : 0
0
امام جمعه موقت فیروزکوه عنوان کرد:

کیفت خدمت‌رسانی دلیل ماندگاری و الگو بودن دولت شهیدان رجایی و رئیسی

  • کد خبر : 1935519
  • 02 شهریور 1403 - 23:33
کیفت خدمت‌رسانی دلیل ماندگاری و الگو بودن دولت شهیدان رجایی و رئیسی
امام جمعه موقت فیروزکوه گفت: یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای خدمت را گرامی می داریم. کیفیّت خدمت رسانی دولت های رجایی و رئیسی و مواضع انقلابی آنها باعث ماندگاری و الگو برداری از آنها شده است.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام رضوانی امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نمازجمعه امروز ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: ویژگی های تقوی “ملاک کرامت آدمی” و “معیار پذیرش اعمال” می‌باشند؛ چنانچه خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید: “… گرامی‌ترین شما نزد خدا باتقوا ترین شماست”. همچنین در دستگاه الهی، دو عنصر ارزشمند معیار قبولی اعمال قرار می‌گیرد که عبارتند از اخلاص و تقوا. این دو اکسیر گران‌بها با هر عملی همراه شوند آن را به درجه قبول می‌رسانند. و فقدان هر یک از آنها نیز، عمل را از درجه اعتبار ساقط می‌کند. گرچه از کمیّت قابل توجهی نیز برخوردار باشد. قرآن مجید، این نقش ارزنده تقوا را چنین بازگو می‌کند: “… همانا خداوند (اعمال نیک و صالح را) تنها از باتقوایان می پذیرد”.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: همچنین عنصر تقوا سبب ارزشمندی مضاعف عمل صالح می‌گردد و اگر عمل، کم و کوچک هم باشد، آن را بزرگ و فراوان می‌کند، امام متقیان،‌ علی(ع) در این باره می‌فرمایند: “هیچ عملی همراه با تقوا، اندک نیست، چگونه چیزی که قبول می‌شود، کم شمرده شود”.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: آثار تقوی سه دسته است؛ دسته اول، آثاری هستند که در دنیا نصیب متقین می‌شود، نظیر: بصیرت و تشخیص حق از باطل. “اگر با تقوا بودید خداوند توان فرق نهادن بین حق و باطل را نصیب شما می‌کند.”

وی افزود: اثر دیگر، زمینه ساز نزول رحمت و برکات الهی می‌باشد؛ “هر کسی که از خدا پروا کند، خدا برای او راه بیرون شدن (از مشکلات و تنگناها را) قرار می‌دهد. و او را از جایی که گمان نمی‌برد روزی می‌دهد”. “اگر مردم هر منطقه ایمان آورده تقوا بورزند، درهای برکات آسمان و زمین را بر آنان می‌گشاییم.”

خطیب جمعه فیروزکوه بیان داشت: و اثر دیگر، حفظ انسان از مکر دشمنان. “و اگر صبر کنید و تقوا پیشه کنید، مکر و حیله آنان هیچ زیانی به شما نمی‌رساند”.

حجت الاسلام رضوانی اظهار داشت: دسته دوم، آثاری هستند که در آخرت متقین از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند از جمله: تکریم انسان در نزد خداوند. “گرامی‌ترین شما نزد خدا باتقواترین شماست”. و قبولی اعمال نزد خداوند. “جز این نیست که خداوند فقط اعمال اهل تقوا را می‌پذیرد”. پاداش بزرگ اخروی. “پیامبر خدا (ص) در جمعی فرمودند: یک خصلت است که هر کس پایبند آن باشد دنیا و آخرت به فرمانش در آیند و به بهشت دست یابد. عرض شد: آن ‌چیست ای رسول خدا؟ فرمودند: تقوا”.

وی افزود: اثر دیگر، آمرزش گناهان و رستگاری.”هر که تقوای الهی پیشه سازد، گناهان او را بپوشد و بیامرزد”. برتری متقین بر کفار. “زندگی (زودگذر) دنیا برای کافران آراسته شده و (به این سبب) مؤمنان را مسخره می‌ کنند، در حالی که پرواپیشگان در روز قیامت (از هر جهت) برتر از آنان هستند”. نجات از عذاب الهی (آتش دوزخ)”. “آن گاه کسانی را که پرهیزکار بوده اند می‌رهانیم، و ستمگران را به زانو در افتاده در دوزخ رها می‌کنیم”.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: دسته سوم، آثاری است که هم در دنیا و هم در آخرت نصیب متقین می‌شود، مانند: بهره‌مندی از هدایت قرآن.‌ “قرآن مایه هدایت پرهیزکاران است”. آسان شدن امور و نجات از سختی ها. “هر که تقوا بورزد، خدا کار را بر او آسان می‌گرداند”.

حجت الاسلام رضوانی در ادامه در خطبه دوم با اشاره به هفته دولت بیان داشت: یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای خدمت را گرامی می داریم. کیفیّت خدمت رسانی دولت های رجایی و رئیسی و مواضع انقلابی آنها باعث ماندگاری و الگو برداری از آنها شده است.

وی خاطر نشان کرد: انقلابی بودن، ساده زیستی، حفظ ارزش های اسلامی، با تقوا بودن و حکومت را وسیله ای برای خدمت به مردم دانستن از شاخص‌های دولت های رجایی و رئیسی می باشد.

خطیب جمعه فیروزکوه درباره اربعین سیدالشهدا علیه السلام عنوان کرد: زیارت اربعین از نشانه های مؤمن می باشد. پیاده رفتن به زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام موجب ثواب بیشتر و بقای این نهضت می شود. همانگونه که اسارت دختران پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم موجب گسترش و بقای این نهضت شد.

حجت الاسلام رضوانی گفت: از همه مردم عزیز جهت شرکت در مراسم شهرستانی پیاده روی جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی علیه السلام که همراه با قرائت زیارت اربعین می باشد دعوت می نمایم.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.