• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1629اخبار امروز : 0
0

رازگشایی از سخنان کواکبیان در آبعلی/پای آب حبله‌رود در میان است؟!

  • کد خبر : 1935491
  • 15 مرداد 1403 - 21:46
رازگشایی از سخنان کواکبیان در آبعلی/پای آب حبله‌رود در میان است؟!

با بازخوانی مشروح نشست هفتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره و اعضای شورای مرکزی بنیاد مردمی توسعه و آبادانی سمنان و رخدادهای اخیر پیرامون رودخانه حبله‌رود این سوال مطرح می‌شود که آیا پشت پرده تاکید کواکبیان بر تغییر استاندار و فرمانداران شرق استان، انتقال آبی دیگر از شهرستان فیروزکوه به استان سمنان قرار دارد؟ 

به گزارش خبرهای دیمه، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری روز یکشنبه ۷ مرداد در همایش تجلیل از فعالان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در شرق استان تهران که در مجتمع برف شهر آبعلی برگزار شده بود در سخنانی غیر معمول، با رنگ و بوی سهم خواهی و خط نشان کشیدن برای رئیس جمهور گفت: مواظب هستیم افرادی که قبلا در مسئولیت بوده‌اند، جا پا خوش نکنند، سر انتخاب استاندار و فرمانداران در سه شهرستان (پردیس، دماوند، فیروزکوه) کوتاه نیاییم، افرادی که هستند باید بروند، خوش آمدن.

آنچه که پیش تر در واکنش به این سخنان تاکید شده بود، آن است که «مشخصاً با تغییر دولت برخی دیدگاه‌ها و شیوه‌ها در اجرا تغییر می‌کند، این تغییرات همواره با تغییر مسئولان بخصوص مسئولان در سطوح زیر مجموعه وزارت کشور بیشتر نمود دارد و امری معمول است»، اما نکته مهم و جای تامل سخنان کواکبیان تاکید بر تغییر مدیران اجرایی جغرافیای خاص در سطح کشور بوده است، یعنی استاندار تهران و بخصوص فرمانداران سه شهرستان شمال شرق استان تهران.

موضوع آنجا جالب می‌شود که بدانیم مصطفی کواکبیان در کنار مسئولیت های دیگر خود، موسس و رئیس شورای مرکزی بنیاد توسعه و آبادانی استان سمنان است.

کواکبیان در نشست هفتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره و اعضای شورای مرکزی بنیاد مردمی توسعه و آبادانی سمنان در تاریخ ۴ آبان سال ۱۴۰۱، می گوید: طرح انتقال پایتخت سیاسی به سمنان در دولت قبل به جدیت پیگیری و سمنان به عنوان پنج گزینه مطرح شده قرار داشت که متاسفانه دولت اقای رئیسی اعتقادی به اجرای این طرح ندارد، تحقق یافتن انتقال پایتخت سیاسی، سبب حل مشکلات انتقال آب به استان سمنان خواهد شد.

دبیرکل حزب مردم سالاری در این نشست از آب به عنوان بزرگترین معضل در سمنان یاد می‌کند و می افزاید: معتقد هستم که همه ما باید اعتقاد قلبی خود یعنی حب‌الوطن را به زادگاه خود سمنان در درون داشته باشیم.

همچنین غلامرضا سالار مدیر عامل بنیاد توسعه سمنان در این جلسه پیگیری برای رفع مشکل آب سمنان با اجرای طرح‌هایی مانند انتقال آب دریای خزر و سد فینسک، تصفیه پساب سمنان، گل‌رودبار، حبله‌رود و سایر منابع را از جمله اقدامات اساسی بنیاد در سال‌های اخیر دانست.

شرح کامل این نشست در پایگاه خبری پیام گوی سمنان که اتفاقا متعلق به خود مصطفی کواکبیان می‌باشد درج شده است.

اما موضع‌گیری صریح و دفاع تمام قد محمد حیدری‌منش فرماندار شهرستان فیروزکوه از حقوق مردم این شهرستان در موضوع حق آبه حبله‌رود که در بازدید مشترک مسئولان دو شهرستان فیروزکوه و گرمسار از رودخانه حبله‌رود در تاریخ ۲۱ خرداد صورت گرفت را می‌توان نقطه عطفی در مسیر احقاق حقوق مردم فیروزکوه دانست.

مردم شهرستان فیروزکوه، یکبار تجربه انتقال آب از این شهرستان به استان سمنان را در دولت حسن روحانی که خود یکی از اهالی این استان بود دارند، این موضع‌گیری و دفاع تمام قد حیدری‌منش با واکنش‌های مثبت مردم فیروزکوه و البته واکنش‌های منفی در استان سمنان همراه بود.

از طرفی مطالعه طرح بازنگری بستر حبله‌رود با مدیریت فرماندار و همکاری کشاورزان به نتیجه رسیده که در تجمع اخیر اهالی گرمسار نسبت به آن معترض بودند.

با بازخوانی مشروح نشست هفتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره و اعضای شورای مرکزی بنیاد مردمی توسعه و آبادانی سمنان و رخدادهای اخیر پیرامون رودخانه حبله‌رود این سوال مطرح می‌شود که آیا پشت پرده تاکید کواکبیان بر تغییر استاندار و فرمانداران شرق استان، انتقال آبی دیگر از شهرستان فیروزکوه به استان سمنان قرار دارد؟

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.