• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1629اخبار امروز : 0
0
امام جمعه فیروزکوه:

آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

  • کد خبر : 1935535
  • 16 شهریور 1403 - 15:55
آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
امام جمعه فیروزکوه گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکای جنایتکار و کشورهای اروپایی یک موج جدید حمله به کرانه باختری راه انداختند. بنابراین ما آمریکا را شریک جرم صهیونیستها میدانیم که دستانش تا مرفق به خون بیگناهان آلوده است.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه امروز ضمن توصیه به تقوای الهی، گفت: همه ما دنبال عزیز شدن هستیم. گاهی برای عزیز شدن، دنبال پُست و مقام می‌رویم یا دنبال ثروت می‌رویم. ولی مسیر اشتباه است. عزّت واقعی در خانه خداست. اولیای الهی با بندگی خدا و حرکت در مسیر تقوا، عزیز شدند.

وی افزود: قرآن می‌فرماید “مَن کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّهَ فَلِلَّهِ الْعِزَّهُ جَمِیعًا. هرکس دنبال عزّت است، بداند که همه عزّتمندی در خانه خداست”.

خطیب جمعه فیروزکوه اذعان داشت: یکی از نکات مهم در تربیت فرزند، حفظ حریم لازم میان والدین و فرزندان است. به این معنا که باید پدر و مادر طوری رفتار کنند که فرزندان به آنها بی احترامی نکنند. از آنها اطاعت و فرمانبرداری داشته باشند. حرمت پدر و مادر رو حفظ کنند.

حجت الاسلام حیدری گفت: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود “رحمت پروردگار از آنِ کسى باد که فرزند خود را در نیکو شدنش یارى دهد. (روایتگر حدیث مى گوید: به حضرت عرض کردم: چگونه مى تواند او را در نیکو شدنش یارى دهد؟) حضرت فرمودند: کارى را که به آسانى انجام داده است از وى بپذیرد؛ از کارى که انجام دادن آن برایش سخت است درگذرد؛ او را به کارى بیش از توانش وا ندارد؛ و وى را نادان نپندارد”.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: اگر والدین حریم را حفظ نکنند و فرزند خود را نسبت به خود جری و گستاخ کنند، در بزرگی، موجب ناراحتی و حرمت شکنی خواهد شد و در نتیجه مشمول عاق والدین و بدعاقبت خواهد شد. لذا در روایات ما بر جری نکردن فرزندان و نتیجه شوم آن تأکید شده است.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) در روایتی فرمود «جرْأهُ الْوَلَدِ عَلی والِدِهِ فی صِغَرِهِ تَدْعُو إلَی الْعُقُوقِ فی کِبَرِهِ.» خطاب امام عسکری به والدین است، چرا که یک نکته تربیتی را بیان میکنند.. والدین نسبت به آینده فرزند مسئول هستند. بنابراین در تربیت فرزند لازم است که والدین طوری رفتار کنند که فرزند نسبت به او گستاخ نشود.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم نیز ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، گفت: بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیع_الاول، ربیع حیات و زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدّس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابی‌عبدالله جعفربن‌محمدالصّادق ولادت یافته‌اند و ولادت پیغمبر سرآغاز همه‌ی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدّر فرموده است.

وی تصریح کرد: ان شاء الله این مسیری که پیامبر اکرم برای ما باز کردند، هرچه سریع تر به ظهور فرزندش حضرت بقیه الله منجر گردد ولی ما در مسیر حرکت به سمت تمدّن سازی و آمادگی به سمت ظهور، موانعی داریم که گاهی حرکت را کُند یا متوقف میکند.

خطیب جمعه فیروزکوه افزود: باید آسیب شناسی کرد و این موانع را شناخت. عمده موانع درونی است که اتفاقاً دشمن از همین موانع سوء استفاده میکند.

وی اذعان داشت: برخی از مهمترین این موانع براساس بیانات مقام معظم رهبری عبارتند از: سستی بینش و ایمان اسلامی و انقلابی؛ مسئول در نظام اسلامی باید باور عمیق به ارزش های اسلامی و انقلابی داشته باشد تا بتواند در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی اثرگذار باشد.

امام جمعه فیروزکوه ادامه‌ داد: عدم باور به ظرفیت‌های درونی و اعتماد به نسخه‌های بیگانگان؛ کشور ما سرشار از ظرفیت های انسانی _نیروی جوان پای کار_ و ظرفیت های طبیعی _وجود انواع معادن و انرژی_ ظرفیت اسلام ناب که نسخه نجات بخش دنیا و آخرت است … از این ظرفیت ها باید استفاده کرد.

وی افزود: دنیازدگی و اشرافی‌گری؛ مسؤول در تراز انقلاب اسلامی باید ساده زیست و بی تکلّف باشد و از خوی اشرافی گری اجتناب کند تا درد مستضعفین را درک کند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: عدم مبارزه جدی با فساد؛ باید بدون مسامحه و بدون خط قرمز، با فساد مبارزه کرد. باید شمشیر برنده عدالت روی گردن مفسدان باشد تا کسی جرأت، فساد و اختلاس پیدا نکند. چه فساد اقتصادی و چه فساد فرهنگی. با اختلاس گر و مفسد اقتصادی باید به شدّت برخورد کرد و جریمه ها باید بازدارنده باشد.

امام جمعه فیروزکوه افزود: از سوی دیگر، کسانی که اباحه گری و بی حیایی را در جامعه ترویج میکنند. برنامه می سازند، با حضور برخی سلبریتی ها، از برخی حریم ها، قبح زدایی میکنند، این هم فساد است منتها فساد فرهنگی، کسانی که به ایمان و اعتقاد مردم، دستبرد میزنند، اگر جرم‌شان بیشتر نباشد، کمتر نیست، بنابراین از دادستانی محترم مطالبه داریم که بدون مسامحه با این اقدامات برخورد شود.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: این روزها شاهد جنایات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی در کرانه باختری هستیم‌. با حمایت آمریکای جنایتکار و کشورهای اروپایی یک موج جدید حمله به کرانه باختری راه انداختند و در سایه بی غیرتی سران کشورهای عربی، هر روز تعدادی از زنان و کودکان بی گناه فلسطینی را به خاک و خون میکشند. بنابراین ما آمریکا را شریک جرم صهیونیستها میدانیم که دستانش تا مرفق به خون بیگناهان آلوده است.

امام جمعه فیروزکوه اذعان‌ داشت: امروز بیش از گذشته جبهه بندی حق و باطل را شاهد هستیم، اگر یک روزی میشنیدیم کسانی در کربلا سر بریدن، سر بر نیزه زدند، حتی به کودکان هم رحم نکردند، امروز همین ها را در سرزمین های اشغالی شاهد هستیم. البته این جنایات از روی استیصال و درماندگی است و اسرائیل به فروپاشی نزدیک است.

وی افزود: منشه امیر _با نام ایرانی منوچهر ساچمه چی، که مدیر رادیو اسرائیل است_ اعتراف سنگینی به شکست و فروپاشی رژیم صهیونیستی داشت: یک گروه به ظاهر ضعیف، ۱۱ ماه است که ارتش نیرومند اسرائیل را گرفتار کرده و باعث شده ما به اهدافمان نرسیم؛ صدای فروپاشی شنیده می‌شود؛ وضعیت در اسرائیل بسیار اسفناک و خطرناک است!

خطیب جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: امروز شاهد تقابل جبهه حسینی و یزیدی هستیم. هر چه بگذرد بیشتر غربال خواهیم شد و باید مواظب باشیم از کشتی ابی عبدالله جا نمانیم. باید هر روز خودمان را بیشتر رنگ حسینی بزنیم. باید زبان حال و قال ما این باشد _یا اباعبدالله آقا جان_ انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامه.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: ولی آمریکا و اسرائیل بدانند این خون های بی گناه بر زمین ریخته، خون زنان و کودکان بی گناه غزه و کرانه باختری، بساط آنها را جمع خواهد و به فضل الهی، اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.