• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1629اخبار امروز : 0
0
دادستان فیروزکوه:

محکوم به قصاص نفس در فیروزکوه از مرگ رهایی یافت

  • کد خبر : 1935509
  • 23 مرداد 1403 - 18:54
محکوم به قصاص نفس در فیروزکوه از مرگ رهایی یافت

دادستان شهرستان فیروزکوه گفت: فردی که به قصاص نفس محکوم شده بود با گذشت اولیای دم از مرگ حتمی نجات یافت.

توحید مظفری در گفتگو با خبرهای دیمه، اظهار کرد: در حدود سه سال قبل، پیرمردی در حوزه قضایی شهرستان فیروزکوه مرتکب قتل یک بانوی جوان شد.

وی گفت: پس از این واقعه رسیدگی ویژه به پرونده و دستگیری قاتل در دستور کار ماموران قرار می‌گیرد در نتیجه با دستگیری فرد مذکور روند بررسی پرونده وی آغاز و نهایتاً با کیفر خواست صادره از دادستانی فیروزکوه، رای به قصاص نفس وی توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری استان تهران صادر می‌شود.

دادستان فیروزکوه با بیان اینکه حکم صادره برای اجرا به شعبه اجرای احکام فیروزکوه ارسال شد، بیان کرد: پس از صدور حکم نهایی و رد فرجام خواهی توسط دیوان عالی کشور جلسات مکرری با اولیای دم برگزار اما این جلسات کارساز نشد و اولیای دم همچنان به اجرای حکم قصاص تاکید داشتند.

مظفری خاطرنشان کرد: نهایتاً محکوم برای اجرای حکم قصاص به محل اجرای حکم آورده شد، خوشبختانه آخرین رایزنی در جهت کسب رضایت اولیای دم نتیجه داد و پیرمرد کهنسال محکوم به اعدام از مرگ نجان یافت.

وی با اشاره به اهمیت عفو و بخشش، گذشت این خانواده را امری قابل تحسین و بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود در اجرای قصاص نفس گذشتند و زندگی دوباره را به خانواده وی هدیه دادند، از این خانواده گرانقدر و همه افرادی که به نوعی در اخذ این رضایت نقش داشتند، تشکر می‌کنم.

دادستان فیروزکوه تصریح کرد: برقراری صلح و سازش بین طرفین پرونده و حل اختلافات و منازعات امری بسیار سخت و دشوار است و فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه جاری شود.

۳۰ مهر پایان فرصت شرکت پاک پویای مهر

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ضرب الاجل دادستانی فیروزکوه برای آلایندگی و بوی نامطبوع شرکت پاک پویای مهر نیز اظهار کرد: مدیران کارخانه پاک پویای مهر متعهد شده‌اند، حداکثر تا تاریخ ۳۰ مهر سال جاری اقدام به ساخت تصفیه‌خانه برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع نمایند.

دادستان فیروزکوه تاکید کرد: در روند نظارتی که طی هفته‌های گذشته انجام گرفت، واضح شد موضوع ساخت تصفیه‌خانه در دستور کار این شرکت قرار دارد و پروژه ساخت آن، حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز داشت.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی در راستای احقاق حقوق شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در صورت عدم ساخت تصفیه‌خانه تا تاریخ مذکور، اقدامات سلبی و قضایی متوجه شرکت پاک پویای مهر می‌شود.

گفتنی است، شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده‌ و با ۲ هزار و ۳۸۳ کیلومتر مربع مساحت، وسیع‌ترین شهرستان این استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.