• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1621اخبار امروز : 0
0
امام جمعه فیروزکوه:

ابتدا مشارکت حداکثری، سپس انتخاب اصلح/ مردم به عنوان صاحبان انقلاب، سرنوشت و مقدّرات کشور را برای چهار سال تعیین میکنند

  • کد خبر : 1935237
  • 15 تیر 1403 - 15:48
ابتدا مشارکت حداکثری، سپس انتخاب اصلح/ مردم به عنوان صاحبان انقلاب، سرنوشت و مقدّرات کشور را برای چهار سال تعیین میکنند
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: در نظام جمهوری اسلامی، همان طور که اسلامیت رکن است، جمهوریت هم رکن است. جمهوریت یعنی حضور مردم در عرصه های مختلف یعنی نقش آفرینی مردم. تجلی حضور مردم در انتخابات است.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز گفت: انسان با تقوا کسی است که وظیفه خود را بشناسد و به آن عمل کند. انسان باتقوا همیشه پیروز است ولو نتیجه مورد نظر حاصل نشود، زیرا ما مأمور به وظیفه هستیم و نتیجه دست خداست.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اظهار داشت: بی انصافی حتی درباره رقیب، خلاف تقواست و هیچگاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند. از قرآن کریم و سیره اهل بیت علیهم السلام یاد میگیریم که نباید بخاطر رسیدن به هدف، از مسیر انصاف و عدالت و صداقت خارج شویم.

وی افزود: در ماجرای شورای شش نفره، امیرالمؤمنین علیه السلام حاضر نشد بخاطر رسیدن به خلافت، وعده دروغ بدهد و این درس بزرگی برای پیروان ایشان است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه در خطبه دوم بیان داشت: در آستانه فرارسیدن ماه عزای سیدالشهدا، ماه حزن و اندوه آل الله هستیم. مؤمنین هم از این غم و اندوه سهم دارند و وقتی ماه محرم میرسد، یک حرارتی در قلب خود احساس میکنند.

امام جمعه فیروزکوه گفت: مجلس روضه امام حسین را قدر بدانیم، خدا رحمت کند علامه طباطبایی ره را که میفرمودند: هرکس به او عنایتی شد در مسیر قرب الهی، یا در حرم امام حسین بود یا در مجلس روضه امام حسین.

وی خاطر نشان کرد: مسئولین هیئات ما بدانند که ارزش زیادی دارند و از طرفی وظیفه سنگینی هم برعهده دارند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه عنوان کرد: هیئت امام حسین علیه السلام بزرگترین ظرفیت ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام است. باید شور و شعور در کنار هم باشد. بخاطر این امام راحل فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: مداحان عزیز ما هم، از اشعار حماسی و معرفت افزا استفاده کنند. در انتخاب شعر دقت کنند. گاهی محتوای شعر و نوع خواندن یک مداح، کار چند منبر را میکند. باید روحیه انقلابی گری را در مخاطب خود رشد دهیم.

وی افزود: هیئات ما باید تجلّی غیرت و عزّت حسینی باشند. باید در مقابل دشمنان دین، موضع داشته باشند. هیئت سکولار معنا ندارد.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: همه اهل بیت ما، شخصیت سیاسی داشتند. تعبیر زیارت جامعه کبیره این است (و ساسه العباد)؛ اگر اهل بیت ما سیاسی نبودند، در مقابل ظلم و ظالم نمی ایستادند، هیچگاه شهید نمیشدند (شهادت اهل بیت، بزرگترین دلیل بر سیاسی بودن آنهاست). بله البته سیاست ما، عین دیانت ماست و با سیاست بازی فرق دارد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: هیئات ما باید مردمی اداره شوند، با کمک نذورات مردمی و این افتخار است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به روز انتخابات، عنوان کرد: روز انتخابات برای جمهوری اسلامی، روز جشن ملّی است، چرا که مردم به عنوان صاحبان انقلاب، سرنوشت و مقدرات کشور را برای چهار سال تعیین میکنند.

وی خاطر نشان کرد: همیشه در هر انتخاباتی توصیه اوّل مقام معظم رهبری، مشارکت حداکثری است بعد انتخاب اصلح. برای عده ای سؤال است که علّت تأکید زیاد رهبر معظم انقلاب چیست؟ آیا مشارکت حداقلی و انتخاب اصلح ارجح نیست؟ این سؤال و شبهه ناشی از عدم توجه به ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی، همان طور که اسلامیت رکن است، جمهوریت هم رکن است. جمهوریت یعنی حضور مردم در عرصه های مختلف یعنی نقش آفرینی مردم. تجلی حضور مردم در انتخابات است.

وی افزود: بنابراین هرچه انتخابات باشکوه تر، رکن جمهوریت تقویت می‌شود و مایه‌ی آبرو و سربلندی و قوّت ایران اسلامی است. چه در نگاه دوستان و چه از نگاه دشمنان، چه از نظر داخلی و چه بُعد بین المللی. بنابراین اولویت اول هر انتخابات، مشارکت حداکثری مردم است و رأی مردم به هر کاندیدا، اول رأی به “جمهوری اسلامی” است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: آیا همه کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، ضد نظام هستند؟ این تصوّر صد در صد اشتباه است و دشمن تلاش می‌کند این را القا کند. چرا اشتباه است؟ چون عوامل عدم شرکت مردم مختلف است.

حجت الاسلام حیدری افزود: برخی بخاطر مشکلات اقتصادی و اعتراض به گرانی و تورم، برخی بخاطر ناعدالتی و تبعیض، برخی بخاطر اعتراض به عملکرد مسئولین، برخی بخاطر بی تفاوتی و تنبلی…؛ عوامل مختلف است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: مطابق نظرسنجی ها تنها ۱٫۶ درصد از کسانی که نمی خواهند شرکت کنند مخالف نظام اند. مردم ما نظام اسلامی و رهبری را دوست دارند؛ علاقمند به شهدا و مبانی انقلاب هستند؛ ولی از مشکلات و تبعیض گله‌مند هستند؛ ولی باید بدانند راه آن، قهر با صندوق رأی نیست.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: با رأی ندادن کار درست نمی‌شود بلکه کار خراب می‌شود. دشمنان ایران خوشحال می‌شوند. رأی ما تعیین کننده است که جهت دهی اداره کشور چگونه باشد؟

وی عنوان کرد: ان شاء الله مردم عزیزمان، با مشارکت حداکثری و خلق حماسه ای دیگر، دشمنان را بار دیگر مأیوس و ناامید خواهند کرد. و مطالبه مردم از رئیس جمهور چهاردهم، این است که فارغ از هرگونه حواشی، با انتخابات همکاران شایسته و انقلابی، برای حل مشکلات و دغدغه های مردم، شبانه روز تلاش کنند.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: این روزها شاهد رقابت کاندیداها و هواداران آنها بودیم و ممکن است که گاهی هم دلخوری پیش آمده باشد. ولی شنبه بعد از انتخابات، باید همه کدورت ها را کنار بگذاریم و فردای انتخابات باید، فضای همدلی و وحدت و انسجام باشد. لازمه انقلابی گری این است که همه دولت چهاردهم را در جهت خدمت بیشتر به مردم کمک و یاری دهند.

خطیب جمعه فیروزکوه در ادامه اظهار داشت: ۲۱ تیر سالروز قیام غیورمردان و غیور زنان ایران اسلامی در مسجد گوهرشاد برای دفاع از حجاب و عفاف و مقابله با سیاست کثیف کشف حجاب رضاخان است. این روز که به نام (روز حجاب و عفاف) نامیده شده است، به ما تذکری است که در راه حفظ این حریمها خونهای پاکی به زمین ریخته شده است و ما باید جوابگوی خون شهدا باشیم.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.