• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1629اخبار امروز : 0
0
امام جمعه موقت فیروزکوه:

به زودی شکست آمریکا را همه‌ی بشریت خواهند دید

  • کد خبر : 1935505
  • 19 مرداد 1403 - 19:35
به زودی شکست آمریکا را همه‌ی بشریت خواهند دید
امام جمعه موقت فیروزکوه گفت: وظیفه‌ی ما را حضرت سید الشهدا تهیه کرده، فرمود وظیفه‌ی شما هیهات من ذله؛ ما دیگر دست از امتیازمان بر نمی‌داریم و عقب‌نشینی نمی‌کنیم، ما ذلّت نمی‌پذیریم، ما عزّت و عظمت داریم، و استکبار این را بداند که انشالله در همین دهه‌های اخیر شکست آمریکا را همه‌ی بشریت خواهند دید.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام سراج امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نمازجمعه امروز ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: راوی روایت از امام صادق علیه‌السلام می‌پرسد که حالات مؤمن را در عالم قبر بیان کنید؛ وقتی می‌گوید مؤمن، یعنی کسانی که در اعتقاد خود بعد از شهادت به وحدانیت پروردگار و رسالت حضرت محمد(ص)، به امامت امامان معصوم شهادت میدهیم؛ امام در پاسخ می‌فرماید مؤمن را در قبر میگذارند، لحد میگذارند، خاک میریزند، مؤمنین و مؤمنات فاتحه میخوانند، تا اینجا روح مؤمن نظاره‌گر است، اما بعد از این روح به بدن ملحق میشود، شب اول قبر که نکیر و منکر می‌آیند، ۴ نور به سراغ مؤمن می‌آیند، ۳ نور هر کدام نماز، روزه ماه رمضان و اموال مؤمن (که انفاق و …میکرد) می‌باشند و اما یک نور درخشان‌تر از بقیه، نور کتاب آسمانی، قرآن محمّد رسول الله است.

خطیب جمعه فیروزکوه اذعان داشت: هر طوری که بخواهیم زندگی کنیم زندگی پیش میرود، آنچه که به عنوان باقیات الصالحات باقی می‌ماند و سرمایه‌ی من و شما محسوب میشود، تقوای الهی است. سعادت و نجات و عزّت ما در سایه‌ی تقوای الهی است.

وی با اشاره به ماه صفر گفت: ماهِ عزاست؛ تنها ایام عاشورا نبود که برای شیعه سخت و سنگین بوده، ماه صفر هم خیلی سنگین است.

وی عنوان کرد: امام سجاد علیه‌السلام این امام جوان در برابر مشکلات عدیده‌ای قرار گرفت، از طرفی هم سرنیزه و از طرفی مأموریت برای یک رسالت بسیار عظیم امامت و معصومیت سیدالشهدا؛ وقتی که از امام سوال میشود که کجا برای شما سخت گذشت؟ حضرت سه بار می‌فرماید الشام، الشام، الشام. شما ملاحظه کنید شهادت برادران عزیزش شهادت عموهایش عموزاده‌هایش اصحابش و شهادت پدر بزرگوارش اینا همه را دارد اما حضرت می‌فرماید که شام بر ما سخت گذشت‌.

حجت الاسلام سراج افزود: روزی که اسرا را آوردند نزدیک مسجد جامع شام نگه داشتند تا نماز تمام شود و مردم بیایند تا این اسرا را ببینند. پیرمردی قرآن به دست از مسجد بیرون می‌آید و نگاه می‌کند، به امام سجاد ناسزا می‌گوید که خدا را شکر که شما را کُشت شما را اسیر کرد.‌ شاعر دلش به درد آمد که گفت هر زخمی التیام پذیر است اما زخم زبان را نمیتوان التیام بخشید.

وی گفت: در همین ایام ما شهادت یک دختر سه ساله را داریم. مادر حضرت رقیه (س) ابتدا همسر امام مجتبی (ع) بود، امام مجتبی در وصیتش به امام حسین (ع) میگوید که برادرم این خانم خیلی برای من زحمت کشید، این خانم خیلی با معرفت به من نگاه کرد، بعد از من نگذار این خانوم احساس حقارت کند، اگر میشود با او ازدواج کن، امام حسین بعد از شهادت برادر بزرگوارش طبق سفارش برادر به این خانم احترام‌ گذاشت که هیچوقت احساس تنهایی نکند و با او ازدواج کرد و ثمره این ازدواج حضرت رقیه شد. موقعی که حضرت رقیه به دنیا آمد، این خانم از دنیا رفت. سیدالشهدا برای رقیه هم پدر بود هم مادر.

خطیب جمعه فیروزکوه بیان داشت: در شام که رقیه (س) سراغ پدر را گرفت، صدای گریه به گوش یزید رسید و گفت که بچه است سر بابا را برایش ببرید. تاریخ یک جمله‌ای را نوشته که قلب ما را آتش میزند، که حضرت رقیه به حضرت زینب (س) فرمود عمه وقتی که به کربلا رفتی سلام مرا به بابایم حسین برسان و بگو بابا دخترت در شام غریب است و غریبانه دارد به سر میبرد.

حجت الاسلام سراج گفت: این ایام شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و ولادت امام محمد باقر علیه السلام را داریم.

وی در ادامه بیان داشت: ما در عمر نظام در این چهل سال و خرده‌ای حوادث زیاد دیدیم، هر حادثه‌ای می‌توانست یک نظام را کنار بزند اما حقانیّت این نظام برای همه روشن است که نظام الهی است و پشتوانه خدایی دارد و دست غیب امام زمان (عج) این نظام را حفظ میکند.

امام جمعه موقت فیروزکوه با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه گفت: این دو هفته حادثه‌ای بس ناگواری رخ داد که مهمان ما را در خانه ما به شهادت رساندند؛ این حادثه یک ظاهر دارد و یک باطن؛ ظاهر قضیه این است که این حادثه خیلی سنگین است، اما باطن قضیه، امام سجاد علیه السلام فرمودند که خدا را شکر دشمنان ما احمق‌اند؛ دشمن حماقت کرد؛ بر عظمت ما افزوده شد.

وی خاطر نشان کرد: قرن ها و بلکه در این ایام بیشتر، استکبار هزینه بسیار زیادی کرد که جنگ مذهب علیه مذهب، شیعه و سُنی، راه بیاندازد، در بعضی جاها هم موفق شد، این جنگ خیلی خطرناک است؛ اما خوشبختانه دشمن حماقت به خرج داد و همه دسیسه‌های آن نقش بر آب شد، وحدت شیعه و سُنی برای همه مردم دنیا مخصوصاً علمای متعصب اهل سنت بیشتر و بهتر و زیباتر جلوه کرد، وقتی که دیدند رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامیِ ما آمد بر پیکر این مهمان عزیز شهید اسماعیل هنیه نماز خواند.

حجت الاسلام سراج اذعان داشت: ملّت وفادار به اهل‌ بیت، ملّت جان نثار به اهل بیت، ملّت شریف و رشید ایران یک تشییع جنازه‌ای با عظمت میلیونی تا جایی که علمایی که دامن می‌زدند برای اختلاف خجالت کشیدند؛ بر عظمت ما افزوده‌ شد، نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد؛ اما از قول شما نمازگزاران به استکبار میگویم که اگر هنیه مهمان عزیز ما را به شهادت رساندید، خیال نکنید که ما ترسیدیم و عقب نشینی کردیم، ما به حق خداوند سبحان از شما انتقامی خواهیم گرفت سخت.

وی تصریح کرد: حرف دیگری با شما دارم و از زبان شما حرفی با دنیا دارم، حرفی که با شما دارم عزیزانی که هم سن من هستید، دنیای دیروز را دیدید، القاعات شیطانی خیلی زیاد شد، بلندگوهای شوم به صدا درآمد که نسل جوان ما را از انقلاب ما و زمامداران ما جدا کنند، من و شما وظیفه داریم که دیروز را بگوییم.

وی افزود: به رخ جوانان ما می‌کشند که فلان متاع در زمان شاه قیمتش یک تومن بوده؛ اما مگر یادمان رفت!! فقر عمومی حاکم بوده، یک ماشین از بابل حرکت می‌کرد مسافر می‌گرفت و می‌آمد فیروزکوه و میرفت تهران، اما امروز از صدقه سرِ این نظام در هر خونه‌ای یک ماشین است. همه اینها را انقلاب آورده، بر اساس رحماء بینهم که قرآن فرموده، با انسجام و مهربانی و وحدت و بزرگواری دست به دست هم دادیم راه زیادی را طی کردیم، راه پر از مشقّت، این راه‌ها با معنویت و توکل و عظمت شما طی شده است.

خطیب جمعه فیروزکوه افزود: موظف هستیم که به نسل جوان بگوییم هر چه داریم از صدقه سرِ نظام است؛ امروز در این مملکت گرسنه نداریم، یک عده می‌آیند درباره رأی گرفتن میگویند سفره‌ی مردم کمرنگ شده کوچک شده؛ شما یا خواب هستید یا دیروز را ندیدید یا عداوت دارید، نظام خیلی خدمت کرد و وظیفه‌اش خدمت است.

وی تصریح کرد: یک حرفی هم از زبان شما به دنیا میگویم، دنیا و استکبار جهانی و آمریکا و صهیونیسم بداند ما ملّتی هستیم که وظیفه‌ی ما را حضرت سید الشهدا تهیه کرده، فرمود وظیفه‌ی شما هیهات من الذله؛ ما دیگر دست از امتیازمان بر نمی‌داریم و عقب‌نشینی نمی‌کنیم، ما ذلّت نمی‌پذیریم، ما عزّت و عظمت داریم، و استکبار این را بداند که انشالله در همین دهه‌های اخیر شکست آمریکا را همه‌ی بشریت خواهند دید.

حجت الاسلام سراج خاطر نشان کرد: دنیا بداند عزّت و عظمت و شکوه و جلالت نظام ولایت فقیه یعنی نظام امامت برای دنیا روشن است، پی بردند،و روز به روز بر این عزّت و عظمت افزوده خواهد شد و به زودی ذلّت صهیونیسم را جشن خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.