• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1629اخبار امروز : 0
0
حجت الاسلام حیدری:

کمک به دولت وظیفه همه آحاد جامعه است

  • کد خبر : 1935527
  • 09 شهریور 1403 - 16:09
کمک به دولت وظیفه همه آحاد جامعه است
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: رئیس جمهور محترم توانستند کابینه را در کمترین زمان، تشکیل بدهند و امروز نوبت کار عمل به وعده هاست. اولاً باید قدر فرصت ها شناخته شود، چون فرصت خیلی زود میگذرد.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا، گفت: در آستانه سالروز رحلت شهادت گونه پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی و امام رضا علیهم السلام هستیم. این ایام را محضر همه شما مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض میکنم و ان شاء الله خداوند توفیق پیروی از راه و روش زندگی اهل بیت به ما عنایت فرماید.

وی تصریح کرد: در روایات پیامبر و امام مجتبی علیهما السلام به مسئله خوش اخلاقی تأکید زیادی شده است. امام مجتبی علیه السلام فرمودند: ان أحسن الحسن الخلق الحسن (بهترین نیکی، اخلاق خوش است)؛ به طوری که فرمودند که انسان خوش اخلاق مثل کسی است که روزها روزه بگیرد و شبها به عبادت مشغول باشد (ان صاحب الخلق الحسن له مثل اجر الصائم القائم).

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: (ان الخلق الحسن یمیث الخطیئه کما تمیث الشمس الجلید) خوش اخلاقی مثل آفتابی که یخ را ذوب میکند، گناهان را از بین میبرد.

حجت الاسلام حیدری افزود: در مقابل، بد اخلاقی انسان را جهنمی میکند. مهمترین شاخص و تجلّی خوش اخلاقی، در محیط خانواده و رفتار با اهل و عیال است.

وی تصریح کرد: در سیره پیامبر اکرم (ص) داریم، حضرت علیرغم مشغله فراوان، بخشی از اوقات شریف خویش را به خانواده اختصاص میدادند و میفرمودند خیرکم خیر لأهله … بهترین شما کسی است که برای خانواده خود بهتر باشد و من از شما برای خانواده ام بهتر هستم. در روایت دیگر فرمودند: نشستن مرد پیش زن و فرزندنش نزد خداوند محبوب تر است از اعتکاف در این مسجد من.

امام جمعه فیروزکوه گفت: بله، گاهی همسر و فرزندان، ممکن است اذیت بکنند، اینجا جای صبوری است، انسان خودش را کنترل کند، بدخلقی نکند، این خودش یک نوع ریاضت است و موجب رشد و تعالی انسان میشود. شخصی به مرحوم علامه طباطبایی گفت: یک ریاضتی برای پیشرفت معنوی به من بفرمایید! علامه گفتند: بهترین ریاضت برای شما، خوش اخلاقی با خانواده است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه در خطبه دوم نیز ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: خیر دنیا و آخرت همه ما در رعایت تقوا و بندگی است.

وی در ادامه اذعان داشت: بر اساس قانون اساسی، تعیین سیاست های کلی نظام اسلام بر عهده رهبری است. از سوی دیگر، هر وقت کشور از آن حرکت کلی منحرف شود، وظیفه رهبری است که جلوی انحراف از آن را بگیرد.

خطیب جمعه فیروزکوه افزود: بنابراین در امور جزئی و وظایف دیگر قوا، دخالتی ندارد. بله ممکن است مسئولی از ایشان مشورت بخواهد و ایشان از باب خیرخواهی، نظر خود را بفرمایند ولی این نظر رافع تکلیف دستگاه ها نیست.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: مثلاً در باب تعیین کابینه و انتخاب وزرا، مسئولیت با دولت و مجلس است. رئیس جمهور معرفی میکند و نمایندگان بر اساس تحقیق و نظرات کارشناسی، رأی اعتماد میدهند.

وی گفت: پس اینکه بگوییم انتخاب وزرا با دستور رهبری بوده و لذا مجلس هم باید همه را قبول کند، این سخن درستی نیست. زیرا اولاً رهبری فقط مشورت میدهد و ثانیاً نظر مشورتی رهبری، رافع مسئولیت مجلس نیست.

امام جمعه فیروزکوه گفت: به هرحال رئیس جمهور محترم توانستند کابینه را در کمترین زمان، تشکیل بدهند و امروز نوبت کار عمل به وعده هاست. اولاً باید قدر فرصت ها شناخته شود، چون فرصت خیلی زود میگذرد؛ ثانیاً به وعده ها به درستی عمل کنند: استفاده از همه ظرفیت های کشور، جوانان مؤمن انقلابی پرانگیزه؛ حکمرانی خردمندانه با رجوع به نظر کارشناسان؛ حضور بین مردم در استان های مختلف؛ توجه به مسئله مهم عدالت در توسعه و توزیع ثروت و حمایت از قشر محروم؛ اولویت قرار دادن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مبارزه با گرانی و تورم؛ امید نبستن به دشمن و کشور را معطل بیگانه نکردن؛ توجه به مسئله مهم جوانی جمعیت و معضل پیری جمعیت؛ توجه به مسئله مهم تولید ملی و مشارکت دادن مردم؛ قانون مند کردن فضای مجازی و تلاش در دستیابی به فناوری های جدید از قبیل هوش مصنوعی. وظیفه همگی ما هم کمک و تعامل سازنده با دولت است.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: جمله آقا: «توصیه‌ی مؤکّدی که اینجا یادداشت کرده‌ام، تعامل سازنده‌ی با دولت جدید است. همه کمک کنند که رئیس‌جمهور منتخب بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد، انجام بدهد. اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیس‌جمهور موفّق بشود، این موفّقیّت همه‌ی ما است؛ اگر او در اداره‌ی کشور، در پیشبرد اقتصاد کشور، در مسائل بین‌المللی کشور، در مسائل فرهنگی کشور به موفّقیّت دست پیدا کند، همه‌ی ما به موفّقیّت دست [پیدا] کرده‌ایم؛ پیروزی او پیروزی همه‌ی ما است؛ این را باید واقعاً از بن دندان باور کنیم.»

وی افزود: بنابراین همه باید برای موفقیت دولت کمک کنیم. نقد سازنده اشکالی ندارد ولی نباید موجب سیاه نمایی و ناامید کردن و بدبینی به مسئولین باشد.

خطیب جمعه فیروزکوه اظهار داشت: یکی از اقدامات بزرگ این روزها، در عملیات «یوم‌الاربعین» توسط حزب الله حداقل ۶ پهپاد با موفقیت کامل توانستند سامانه‌‌های پدافندی اسرائیل را رد کرده و با دقت به پایگاه «گلیلوت» اصابت کنند.

حجت الاسلام حیدری افزود: این حمله منجر به هلاکت رسیدن یوسی ساریل، فرمانده یگان ۸۲۰۰ اسرائیل شد، این جاسوس ارشد اسرائیلی به قدری بر اصول حفاظت اطلاعات واقف بود که بیست سال کسی حتی اسمی ازش نمی‌دانست. در سال ۲۰۲۱ طی یک حرکت اشتباه و عدم رعایت برخی اصول با هوشیاری گروه‌های هکری مقاومت نام و اطلاعات ساریل افشا شد و هویت فرمانده سری ترین ارگان رژیم صهیونیستی بر ملا شد.

خطیب جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: مقاومت حدود سه سال این صهیونیست رو تحت رصد داشت تا در زمان و مکان مناسب ضربه را وارد کند. بعد از ترور فواد شکر زمان و مکان مناسب رسیده بود و حزب الله در عملیات اربعین فقط با چند پهپاد فرمانده سرّی‌ترین واحد اسرائیل را به هلاکت رساند و رژیم صهیونیستی را به باد تمسخر گرفت.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: لذا در ادامه اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی، این روزها شاهد کشاندن دامنه جنگ و کشتار، در کرانه باختری هستیم ولی رژیم غاصب صهیونیستی بداند این اقدام بار دیگر، اسرائیل را به سرنوشت محتوم خود نزدیک خواهد کرد و کرانه باختری به قتلگاه اسرائیل تبدیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.