• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1629اخبار امروز : 0
0
امام جمعه فیروزکوه:

خون خواهی شهید اسماعیل هنیه قطعی است

  • کد خبر : 1935515
  • 26 مرداد 1403 - 15:14
خون خواهی شهید اسماعیل هنیه قطعی است
امام جمعه فیروزکوه گفت: درباره مسئله خون خواهی از شهید اسماعیل هنیه، اولاً این مسئله قطعی است و هیچ عقب نشینی در کار نیست مگر تاکتیکی باشد برای ضربه محکم تر.

به گزارش خبرهای دیمه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه امروز گفت: قرآن کریم میفرماید: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ وَ جاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (مائده/۳۵)؛ انسان متقی برای ایصال الی الله هم نیاز به توسل دارد و هم مجاهدت در راه خدا. بهترین وسیله نجات، اهل بیت علیهم السلام هستند. شرکت در مراسم اهل بیت، زیارت حرم اهل بیت از مصادیق توسل هستند.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: زیارت اربعین مظهر توسل الی الله و مجاهدت فی سبیل الله است. روایات زیادی در کتاب کامل الزیارات درباره ثواب پیاده روی اربعین نقل شده است.

وی بیان داشت: در روایتی ابو صامت میگوید: از امام صادق علیه‌السلام شنیدم که می‌فرمود: «مَنْ أَتَی الْحُسَیْنَ علیه السلام مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ أَلْفَ حَسَنَهٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَیِّئَهٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَهٍ.» هر که پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام بیاید، خداوند به هر گامش برای او هزار حسنه نویسد و هزار سیئه از وی پاک نماید و مرتبه اش را هزار درجه بالا ببرد. (کامل الزیارات،ص ۲۲۱)

خطیب جمعه فیروزکوه گفت: در روایت دیگری، راوی گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم: فما لمَن زارَه ماشیاً؟ چه ثوابی دارد کسی که پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام می‌رود؟ حضرت فرمودند: لهُ بِکلّ خُطوهٍ حَجّهٌ و عُمرَه. برای هر قدمش یک حج و یک عمره می‌نویسند.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: آن قدر زیارت امام حسین علیه السلام ارزش دارد که حتی اگر کسی خودش عذری دارد، توصیه شده به دیگران هزینه سفر بدهد.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: هشام بن سالم میگوید از امام صادق(ع) پرسیدم: کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین(ع) برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند (هزینه‌هایش را بدهد)، چه اجری دارد؟ امام صادق(ع) فرمودند: به ازای هر درهمى که خرج کند، خداوند همانند کوه اُحد برایش حسنه می‌نویسد. و چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمی‌گرداند! بلاهایى را که فرود آمده تا به او برسد، از او می‌گردانَد و از وى دور می‌کند و مالش حفظ می‌‏شود. (کامل‌الزیارت، ص۱۲۹)

حجت الاسلام حیدری درباره اهمیت اربعین اذعان داشت: شاید یکی از مهمترین علت های آن این است که اربعین بزرگترین گام در مسیر مقدّمه سازی ظهور امام زمان (عج) است. چرا که در روایات دارد امام زمان موقع ظهور، وقتی کنار کعبه می‌روند و مردم دنیا را مخاطب قرار می‌دهند در جمله ای می‌فرمایند: یا اهل العالم، انّ جدّی الحسین قتلوه عطشانا. یعنی خودشان را با امام حسین علیه السلام معرفی میکنند. خب باید قبل از ظهور، مردم دنیا امام حسین (ع) را بشناسند تا با واسطه امام حسین، امام زمان (عج) را بشناسند. ثمره اربعین، جهانی شدن امام حسین علیه‌السلام و پیام عاشوراست.

حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: یکی از آثار تقوا، عاقبت بخیری است که مسئله مهمی است. از اثرات زیارت اربعین این است که “زائر اربعین امام حسین (ع) عاقبت به شر نمی‌شود.”

خطیب جمعه فیروزکوه عنوان کرد: ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان غیور و سرافراز به میهن اسلامی، دلاور مردانی که با تأسی از امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)، با صبر و استقامت خود، نظام اسلامی را حفظ کردند و به انقلاب اسلامی آبرو دادند.

حجت الاسلام حیدری افزود: آزادگان عزیز ما، مجاهدان واقعی عرصه فی سبیل الله هستند و رسالت بزرگی بر دوش دارند و آن هم رساندن پیام شهدا به نسل جدید است.

وی خاطر نشان کرد: نسل جدید ما باید با زبان رسای آزادگان و رزمندگان دفاع مقدّس، روایت صحیح از دوران هشت ساله داشته باشند و این رسالت فقط با همّت آزادگان و ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدّس شدنی است.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: ۲۸ مرداد سالروز کودتای آمریکایی و سرنگونی دولت مصدق می‌باشد، این واقعه مهم در تاریخ ایران درس‌های بزرگی دارد؛ یکی اینکه هرچند دکتر مصدق با حمایت آیت الله کاشانی به نخست وزیری رسید، ولی در دوران نخست وزیری رابطه اش با آیت الله کاشانی قطع شد و این اشتباه بزرگ او بود، چرا که مردم به اعتبار روحانیت و مرجعیت، از او حمایت کردند و وقتی کودتا شد دیگر حمایت مردمی را از دست داد. چرا که مردم پشتیبان مرجعیت هستند و انقلاب اسلامی نیز در حقیقت در سایه حمایت مردم از روحانیت و مرجعیت امام خمینی واقع شد و نشان میدهد هرگاه روحانیت در کنار مردم باشند، مردم حمایت میکنند.

وی افزود: درس دوم این بود که مصدق به آمریکا خوش بین بود و به آنها اعتماد کرد ولی چون دنبال استقلال و ملّی شدن نفت بود، آمریکایی ها به او خیانت کردند. چرا که آمریکا با استقلال ملّت ها مخالف است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اظهار داشت: ۳۱ مرداد روز جهانی مسجد است، یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است، در ۲۱ اوت سال ۱۹۶۹ (مصادف با ۳۱ مرداد ۱۳۴۸)، مسجدالاقصی را به آتش کشیدند.

وی تصریح کرد: مسجد در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است. مسجد خانه خدا، کانون هدایت و محبوب ترین مکان مقدّس در اسلام است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: مسجد در نگاه اسلامی دارای کارکردهای بسیار عبادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است. مسجد محل سازماندهی و تربیت نیروهای انقلابی، خدمات اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم است.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران هم شروع آن از مسجد بود و سازماندهی نیروها و تربیت نیروها از مسجد بود. به صورت کلی، همه حرکت های اجتماعی و سیاسی از مسجد شروع میشود.

وی افزود: به نظر میرسد در دهه های اخیر، با سوء تدبیرها، این نقش ها بسیار کمرنگ شده است، در حالیکه به فرمایش امام راحل، انقلاب ما برای اداره مسجد بود.

خطیب جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: در گام دوم انقلاب، باید تلاش کنیم که مسجد را به هویت اصلی خود برگردانیم.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: امروز امام جماعت و هیئت امنای مساجد، وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید علاوه بر عمران ظاهری مسجد، در آبادانی معنوی مسجد تلاش کنند و زمینه را برای حضور بانشاط جوانان در مسجد فراهم کنند.

وی عنوان کرد: درباره مسئله خون خواهی از شهید اسماعیل هنیه، اولاً این مسئله قطعی است و هیچ عقب نشینی در کار نیست مگر تاکتیکی باشد برای ضربه محکم تر. از دیدگاه قرآن کریم، عقب نشینی فقط در صورت آماده شدن برای ضربه سنگین تر، مجاز است و عقب نشینی از روی ترس و وادادگی، موجب غضب الهی است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: ثانیاً تأخیر در حمله، بخشی از تنبیه رژیم است و فشار روانی و مالی بسیار بالایی در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده. صهیونیست ها مجبورند هر شب در پناهگاه‌ها باشند و وضعیت روانی بسیار بدی دارند. کارشناس عرب می‌گفت: ایرانی‌ها فقط با یک هفته تهدید خود، کاری با اسرائیل کردند که همه ارتش‌های عربی از سال ۱۹۴۸ تاکنون از آن ناتوان بوده‌اند. به دلیل ترس از حمله ایران، مصرف الکل و قرص‌های آرام‌بخش به حد بی‌سابقه‌‎ای رسیده است.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: ثالثاً دیگر بحث انتقام نیست که یک ضربه زدند، ما هم یک ضربه بزنیم. بلکه این دفعه بحث مجازات است. اسرائیل بداند ایران اسلامی با همراهی جبهه مقاومت، کاری خواهند کرد که رژیم صهیونیستی از اقدامات خود پشیمان خواهد شد.

خطیب جمعه فیروزکوه عنوان کرد: توصیه ما به نمایندگان مجلس در رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی این است که اولاً فارغ از فشارهای سیاسی، تعهد و تخصص آنها را دقیق بررسی کنند. ثانیاً نهایت تعامل و همکاری را با دولت محترم داشته باشند تا ان شاء الله یک کابینه قوی در جهت خدمت به مردم شکل بگیرد.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.