• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1629اخبار امروز : 0
0

اجرای پروژه استخر ذخیره آب اراضی دشت چزکین

  • کد خبر : 1935475
  • 09 مرداد 1403 - 12:46
اجرای پروژه استخر ذخیره آب اراضی دشت چزکین

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: پروژه استخر ذخیره آب اراضی کشاورزی چزکین بخشی از پروژه آبرسانی به دشت چزکین است.

به گزارش خبرهای دیمه، محمد حیدری‌منش در حاشیه بازدید از طرح ساخت استخر کشاورزی در چزکین اظهار کرد: پروژه استخر ذخیره آب اراضی کشاورزی چزکین بخشی از پروژه آبرسانی به این دشت است که به واسطه احداث سد نمرود، اسکان اهالی و جانمایی روستای جایگزین پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: این استخر آب حاصل سه پروژه در کنار یکدیگر است، پروژه شرکت آب منطقه‌ای استان تهران به منظور آبرسانی به این استخر در قالب سهمیه آبی که دشت چزکین برای کشاورزی از محل تخصیص سد نمرود دارد، در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: پروژه دوم با مشارکت مردم در محل استخر در حال انجام بوده و این استخر با همت مردم اجرا می‌شود، بخش دیگر نیز پروژه شبکه آبرسانی در سطح اراضی است که به واسطه تأمین آب این استخر زیر کشت می‌روند و توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا می‌شود.

حیدری‌منش عنوان کرد: در خصوص موضوع اسکان اهالی روستای سله‌بن با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و جلساتی که در این باره برگزار شده، در حال حاضر پروژه‌های زیرساختی این منطقه برای اسکان اهالی در دست اقدام بوده است.

وی ادامه داد: همچنین موضوع تهاتر، جانمایی و پیگیری تحویل زمین برای کسانی که در این منطقه مستقر خواهند شد در حال اجرا است، بخشی از ساختمان‌های احداث شده در فرآیند پایان کار در بنیاد مسکن انقلاب هستند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: اقدامات لازم در راستای حل دغدغه مردم در منطقه موسیر توسط مجموعه بنیاد مسکن انقلاب و اعتباراتی نیز توسط معاونت عمرانی استانداری تهران به منظور اسکان اهالی در آن منطقه پیش‌بینی شده است.

حیدری‌منش با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته ابراز امیدواری کرد: این اقدامات در افزایش رفاه نسبی مردم و ایجاد رضایت در بین اهالی شریف این روستا به نتایج مطلوب رسیده و دغدغه ۱۸ساله اهالی روستای سله‌بن به زودی مرتفع شود.

وی تأکید کرد: تمام تلاش دولت در این منطقه معطوف به این است که در سریع‌ترین زمان ممکن، در هر دو نقطه پیش‌بینی شده اقدامات لازم برای رضایت مردم و مشکلاتی که در این سال‌ها برای مردم پیش آمده برطرف شده و اهالی شریف روستای سله‌بن به سرعت در دو نقطه پیش‌بینی شده اسکان یابند.

انتهای پیام/*

 

لینک کوتاه : https://khabarhayedimeh.ir/?p=1935475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.